angående språk...

*Nurk84*

Forelsket i forumet
jeg har et kanskje litt teit spørsmål...

kan en forvente at et barn på 3 mnd prater? ...jeg bekymrer meg for at hun kan være stum, men da hadde det vel ikke kommet lyd når hun gråt?
*teit spørsmål*

3 mnd's gamle babyer e vel bynt å "snakke", mener æ..
eller..?
Eller det MÅ vel ikke være sånn, men de fleste pludrer vel eller så begynner de da
(i pedboka står d at fra 3 mnd's alder er d dokumentert av en forsker, at de deltar i samspill/type dialog med omsorgspersonen)

Hvis H.S ikke e bekymra, ville ikke vært bekymra..

skal høre me hs i morra...da skal vi på 3 mnd kontroll.

hun prater jo ikke sånn som oss.
Men hun kan begynne å finne ut at hun har stemme....
Men det er ikke noe kriste om hun ikke har begynt å rope å hoye enda....det kommer etterhvert

at hun ikke prater som oss vet jeg...men at hun ikke pludrer i det hele tatt, det som bekymrer meg...

Noen er treigere enn andre med pludringen enn andre.
Det er som med alle andre ting. Noen er tidlig ute andre er sent ute...

Det at de har begynt å kommunisere er jo også at de ser på deg, lager
grimaser, fekter med armer og bein fordi de ikke får sagt noe med stemmen.

hihi...kommunisere gjør hun ja...hun smiler og spreller når vi snakker til henne[:D] så da får jeg bare vente da...er litt utålmodig skjønner jeg [8D]

Så lenge hun kommuniserer som du sier tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Alle barn er forskjellige, noen "skravler" masse, mens andre lager lite lyd...

tror ikke du trenger å være bekymret enda...hun er jo så liten.... men det er veldig lett å bekymre seg...

jeg trodde lillesøster var blind[8|] [X(]
dette fordi jeg ikke så noen reaksjoner på øynene hennes da hun var nyfødt.... hun reagerte ikke på lys en gang....
men alt var jo helt fint[:)]
huff....alt vi mammaer bekymrer oss over[:)]

ORIGINAL: *ceccemor*

tror ikke du trenger å være bekymret enda...hun er jo så liten.... men det er veldig lett å bekymre seg...

jeg trodde lillesøster var blind[8|] [X(]
dette fordi jeg ikke så noen reaksjoner på øynene hennes da hun var nyfødt.... hun reagerte ikke på lys en gang....
men alt var jo helt fint[:)]
huff....alt vi mammaer bekymrer oss over[:)]

hehe...ja, er helt utrolig det [8D] er det ikke det ene så er det jammen det noe annet!! Vær trygg for at når hun prater er det noe annet som opptar meg [:D][8|]

Back
Topp