Angående rutiner

Bizarre

Glad i forumet
Er jeg den eneste som ikke har innarbeidet noen rutiner ennå?
Føler ikke at jeg har helt kontrollen, for her har vi ingen fast tid på når han legger seg om kvelden eller står opp om morgenen.
Vi har heller ikke noen faste tider på mating.
Han sover mye på dagen og hender han sover over en mating (om man regner 3timer mellom hvert måltid), så det blir litt i hytt og pine når han får mat fra dag til dag.
Leggetid er jo også avhengig av når han får siste flaska for kvelden og hvor lenge han har sovet før siste måltid.
Jeg blir litt stressa over dette for jeg burde vel ha kommet inn i en rytme nå, eller?
Hvordan har dere det på dette området?

vi har ingenrutiner her[:)][:)][:)]

ORIGINAL: SmurfenogUnga

Hihih [:)]
"Godt" å høre at jeg ikke er alene da...
Når tenker dere det er en grei tid å innføre rutiner?
Jeg tenker at det ikke har så mye å si nå som han er så liten, for han vet jo ikke hva klokka er uansett [8D]
Men samtidig får jeg dårlig samvittighet om det blir veldig sent før han legger seg for natta (har hendt klokka har blitt både 12 og 1-2)
Åsså tenker jeg at det kanskje blir vanskelig å få til noen rutiner seinere om ikke jeg begynner tidlig.
Hmmm... alt man skal bekymre seg for!!!

Jeg har begynt å føre inn litt rutiner på legging.. prøøøver så godt vi kan å begynne med kveldstellet litt før 22.. Å legger han rett etter det.. Men han er en skriker så fort han kommer oppi sengen... Så som regel bare skriking osv i alt fra 20 minutter til 2 timer...

Ingen rutiner på mating.. han får mat når han er sulten :)

ORIGINAL: Hel1

Jeg har begynt å føre inn litt rutiner på legging.. prøøøver så godt vi kan å begynne med kveldstellet litt før 22.. Å legger han rett etter det.. Men han er en skriker så fort han kommer oppi sengen... Så som regel bare skriking osv i alt fra 20 minutter til 2 timer...

Jeg tenkte å prøve på det jeg også, å få han i seng til rundt 22-tiden.
Min skriker også når han blir lagt og kaver veldig, så det kan fort gå litt tid med å få han til å sove[&:]
Sover din godt om natten, eller våkner han en/flere ganger?
Hvordan er det isåfall å få han til å sove igjen om han først har våknet?
Her er det en kamp hver gang vi skal få han til å sove igjen etter mating på natt/tidlig morgen!

har egentlig null rutiner her gitt, han har noen sånn halvveis på egenhånd så det vil si at vi skifter på han pysj og sånn før siste mating som da er mellom kl 22-00 som regel hehe

ORIGINAL: Bizarre

Hihih [:)]
"Godt" å høre at jeg ikke er alene da...
Når tenker dere det er en grei tid å innføre rutiner?
Jeg tenker at det ikke har så mye å si nå som han er så liten, for han vet jo ikke hva klokka er uansett [8D]
Men samtidig får jeg dårlig samvittighet om det blir veldig sent før han legger seg for natta (har hendt klokka har blitt både 12 og 1-2)
Åsså tenker jeg at det kanskje blir vanskelig å få til noen rutiner seinere om ikke jeg begynner tidlig.
Hmmm... alt man skal bekymre seg for!!!

jeg tenker vi skal starte tidlig i mars[;)] hvertfall prøve :)

Er null rutiner her også. Men kooooser oss med det [;)]

har i grunnen ingen rutine enda med leggingen, men tenkte å prøve å se om vi kunne klart å fått det til snart [:D]

vi har gode rutiner når det kommer til maten. I og med at hun får MME er hun veldig forutsigbart og jeg vet ganske nøyaktig når hun er sulten igjen. Det er veldig deilig.

Så har vi kveldsritualet, tar på pysj i 19 tiden også er det mindre lys, mindre lyd og kos i stua. Har prøvd å legge henne på soverommet noen ganger, men hun våkner igjen etter kort tid, noe hun aldri gjør når hun får legge seg samtidig som oss. Så det vil si at hun er med oss i stua til vi legger oss. Og da sover hun mange timer uten mat. Vi prøver å legge henne tidilgere igjen og igjen (2 ganger i uka) og er ganske sikker på at det plustelig "løsner". Gidder ikke stresse med det før hun blir 5 måneder... tror nok det er en fordel å ha det på plass før hun er et halvt år.

Vi står som regel opp i 9 tiden... før sov vi ofte til 12 - men nå som hun er så flink å sove nesten hele natten uten mat trenger jeg ikke noe ekstra søvn på morgenen/dagen, så da går det greit å stå opp i 8,9 tiden [:)]

ORIGINAL: frøken Andersen*

Vi har hatt rutiner stort sett fra dag 1 :) Trappet sakte ned i forhold til leggetider :)

Åh, så deilig da [:D]
Gleder meg til vi får inn noen rutiner her også...
Får bare ta det litt etter litt så går det seg nok til [:)]
Når legger du henne og sover hun gjennom hele natten da uten mat?

Vi startet med rutiner når han var rundt 7 uker og nå er han i seng før kl 20 hver kveld og sovner med en gang. Er våken mellom 2-4 ganger hver natt for mat. Sover ca 3 timer midt på dagen og ellers er det pupp annenhver time. Så føler det er gode rutiner hos oss. 

Står en del artikler om rutiner og soving på framsiden på babyverden nå. Mye interessant lesing..

Her har vi heller ikke så mye rutiner enda, men merker at behovet for å legge seg tidligere på kvelden kommer mer og mer nå. Har akkurat lagt ham nå, og da sover han nok til 7-8 i morgen med et par måltider i løpet av natta.

Vi begynte med rutiner ved 5 ukers alder. Begynte stell og siste pupp klokka 21.00, nå er vi nede i 20.00. Da sover han som regel til 4-5, får mat, og sover til 7-8. I natt sov han over nattmaten og våknet ikke før 7[:)]

Det som er kjipt med at de sover mer på natten er noen runder med melkespreng før det regulerer seg da....

Vi har gode kveldsrutiner, og uten de blir mini helt tullete! [:)]
Han får på pysj i 19-tiden, så mat, og masse kos.
Legger seg mellom 19.30-20.00, og sover nå ca 12 timer uten mat [:D]

Hvis han ikke får legge seg blir han kjempeovertrøtt, og da kan han hyyyle i mange timer.

Begynte med rutiner når snuppa fylte 2 mnd. Begynte med kveldsstell, pupp og opp i senga i 22tiden. Derfra regulerte hun det faktisk selv [:)]
Nå legger hun seg mellom 19.00 og 19.30 [:)] Hun kan bli sur og grinete når sengetiden nærmer seg, så hun gir tydlig tegn på at hun vil ta natt[:)] Vil gjerne ha nattmat 1 eller 2 ganger iløpet av natta[:)]

På dagtid har vi derimot ikke spesielt rutiner. Noen dager sover hun mye, og andre dager sover hun lite...

ang mating har vi ikke egentlig ikke noe rutiner, huun spiser når hun er sulten og det er hver 3-4 time på dagtid.. ang kveldsrutiner så har hu faktisk regulert det ned selv.. nå er hun stup trøtt når kl begynner å nærme seg 20-21 og er stort sett i seng til rundt ni.. men passer alltid på å leke en del fra kl 18 og utover for å "slite" henne ut litt sover hele natta og hvis mor ikke er stup trøtt om morran står vi opp i 7 tia etter morgenpuppen[8D]

ORIGINAL: frøken Andersen*

Vi har hatt rutiner stort sett fra dag 1 :) Trappet sakte ned i forhold til leggetider :)

Det har vi også... nå legger vi 19-19-30 tiden. Spiser en gang pr natt og er våken i 6-7-8-tiden... alt ettersom hvor mye storebror bråker...

signerer den [:D][:D]

ORIGINAL: Bizarre

ORIGINAL: Hel1

Jeg tenkte å prøve på det jeg også, å få han i seng til rundt 22-tiden.
Min skriker også når han blir lagt og kaver veldig, så det kan fort gå litt tid med å få han til å sove[&:]
Sover din godt om natten, eller våkner han en/flere ganger?
Hvordan er det isåfall å få han til å sove igjen om han først har våknet?
Her er det en kamp hver gang vi skal få han til å sove igjen etter mating på natt/tidlig morgen!

mm.. Ja det er ett rent helvette for å si det rett ut :P Nå har jeg holdt på nesten en time.. Å jeg er ikke i tipp topp form så denne ENE kvelden tok jeg han faktisk opp igjen å la han litt på babygymmen i stua!:P Men får prøve igjen snart!:P
Hvis min sovner for kvelden våkner han 2-3 ganger i løpet av natten.. Da får han pupp og sovner som regel med en gang igjen når jeg legger han i sengen igjen :) Er heldig der ass!! :D

Uff så frustrerende :(( Prøver å trøste meg med at dette forhåpentligvis bare varer en liiiten stund til jeg da:P

Back
Topp