Angående Rhesus - Prøven....

Dorothy_1

Gift med forumet
Den skal joh tas I Uke 32....
Er snart kommet til Uke 33.....
MÅ den tas I Uke 32..????
Har Ikkje fått noen timer nå for og ta den.....
Tenkte og ringe til legen for og spørre, Det er ca I Uke til neste lege time....
Må man ordne selv med time til den blodprøven???
Hmmz..

hva er det som blir tatt på 1 kontroll da? jeg fikk svar på at jeg var rhesus negativ på den blodprøven..

Tror ikke den må tas i uke 32 [8|] Men skal tas i god tid før fødsel i tilfelle man trenger å sette inn antistoffer i forbindelse med nettopp fødselen. Du trenger ikke time for å ta blodprøver. Ring inn i morgen og sjekk om du kan stikke innom. Greit å få det gjort.

Lykke til!

Hvis jeg husker riktig, så tas den 3 ganger i løpet av svangerskapet. Den første gangen man oppsøker lege, så i uke 32 og i uke 36 (tror jeg).

Det er nok legen som skal følge det opp, men jeg ville ha ringt og sjekket. De er ikke alltid flinke med å passe på sånt.

P.S. Er også rhesus negativ.

ORIGINAL: malrodien

hva er det som blir tatt på 1 kontroll da? jeg fikk svar på at jeg var rhesus negativ på den blodprøven..

Dersom man er det må man ha litt ekstra oppfølgeing på grunn av at di sjekker om du KAN danne antistoffer mot babyen....
Men fikk beskjed om og ta det med ro fordi at det var VELDIG skjeldent at det skjedde... [:D]

ORIGINAL: Anita20

er det ikke uke 35 og 38 da? [8|]

Det er I vært fall Ike 32, For det står på et vedlegg ved helsekortet mitt, Og det står med store bokstaver, Og markert også.... [:D]

jeg fikk beskjed av legen min å komme t å ta denne prøven i uke 32, det fikk jeg beskjed om på andre kontrollen. Når hun hadde sagt fra en gang, var det mitt ansvar at jeg møtte opp på legekontoret for å ta den. Hun tenkte ikke mere på den...

i de nye retningslinjene for svangerskapsomsorgen står det at man skal ta i beg av svangerskapet og så i uke 28 og 36, men blodbanken/fagfolkene mener at det er i uke 32 og ikke 28 at risikoen for utvikling er størst, så legen min tok i uke 28 og jm tok en ny i uke 32 (eller akkurat når jeg gikk over i uke 33).. og så tok jeg ik uke 36. leger kan være litt sløve når det gjelder sånne ting, hvertfall hvis de ikke har så ofte svangerskapskontroller, så jeg ville ringt.. heller en gang for mye enn en gang for lite.

jeg tar ekstra blodprøver i uke 32 og 36!

Okey, Jeg har nå nettopp kommet I Uke 33, Jeg har legetime på Tirs. Det må da gå greit og ta den da???? Det blir joh bare noen får deger over Det..

Er i uke 32 ja.. Hadde godt i morgen om jeg var deg... Tror det er 36 ja..husker jeg skulle gå på mandagen..da var jeg 36+2..men jeg havna på føden isteden[:D][:D]

Jeg er rhesus negativ og tok første prøve etter uke 16 i alle fall, så står det nederst på prøveresultatet at de to neste skal tas i uke 32 og 36. hos meg har de ikke funnet antistoffer heldigvis, så nå er det det lille som skal ha blodprøve etter at den kommer ut.

Jeg er oxo rehsus negativ. Har time nå til mandag for å ta blodprøve. Fikk vite denne datoen med engang de hadde fått svar på forrige blodprøve som ble tatt for leeeenge siden. Fikk et skriv fra legen om at jeg måtte bestille time 22.mai for ny blodprøve[;)]

Back
Topp