Angående pris på julegaver

Jeg har en sånn ca pris bestemt i hodet mitt og jobber utifra den. Selv om jeg er gift så blir ikke gavene så mye dyrere, det som har gjort at noen av gavene er blitt dyrere er at jeg har bedre råd i fast jobb enn som student.

Så det blir vel noe slikt omtrent:
Mannen: 2000 (litt dyrere enn normalt, men var noe han virkelig trengte og ønsket seg)
Vesla: ca 1000
Mamma: ca 600 (ikke kjøpt ennå)
Mammas partner: 400
Søster med mann: 250
Tantunger: 200-300
Bror: 500 (får litt dyrere gave da han ikke har familie)
Venninner: 100-250
Venners barn (kun 1): 80 (fant noe på salg)
Bestemor: ca 200

Og så er det mannens famile, ganske likt der, men er kun hans foreldre, besteforeldre + bror med partner vi kjøper til.

Merker det på lommeboken, men er heldigvis snart ferdig og det før desemberlønn med halv skatt kommer, så da rettes vel økonomien opp.

Her har vi faste summer på søsken, tante/onkelbarn og fadder/venners barn :) Da er det 400 kr til hvert par, og til barna er det ca 250 kr :)

Til våre foreldre gir vi barnehagebilde og noe barna har laget, de ønsker ikke dyre gaver (da de vet vi ikke har så mye penger..)

Vi gir ikke gave til hverandre jeg og mannen, men ungene får noe de trenger eller ønsker seg stort, pris varierer. I år får de allværsklær fra Helly Hansen. :) Det trenger de til våren. :)

Gir ikke gaver til venninner lenger. :)

Setter ingen sum på gavene, kjøper det folk ønsker seg. Kjøper ikke til venner og søskenbarn. Min familie får dyrere gaver enn svigerfamilin.
Mannen: 7-8000 kr han får noe han har ønsket seg veldig.
MMamma og pappa: ca 4000 kr (de ønsker seg bla annet en ny kenwood)
Storebror: ca 500 kr
Lillesøster: 1000 kr
Lillebror : 600 kr
Lillemor: vet ikke

Besteforeldre og svigers: ca 200-300 kr.
Et vennepar barn: 400 kr.

Her har vi faste summer på søsken, tante/onkelbarn og fadder/venners barn :) Da er det 400 kr til hvert par, og til barna er det ca 250 kr :)

Til våre foreldre gir vi barnehagebilde og noe barna har laget, de ønsker ikke dyre gaver (da de vet vi ikke har så mye penger..)

Vi gir ikke gave til hverandre jeg og mannen, men ungene får noe de trenger eller ønsker seg stort, pris varierer. I år får de allværsklær fra Helly Hansen. :) Det trenger de til våren. :)

Gir ikke gaver til venninner lenger. :)

Virker som dere har en god ordning på det ift å ha ca summer - gleder meg til broren min blir litt eldre og vi kan bli enige. Han er nemlig "bare" 17, og blir behandlet litt som en baby hjemme foreløpig - til tross for at jeg jobbet og tjente penger fra jeg var 16år.

Som regel har ikke jeg og mannen gitt gaver heller, vi er begge glad i å reise så da setter vi gjerne av penger til det :-)

Gleder meg til barnet blir så stort at vi kan gi bort ting det har laget - er jo så koselig og personlig :D

1000 kr til mann og pr barn.
300 kr til resten. Det vil si nevøer, nieser, tanter, onkler og pr besteforeldre.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

I år er det mer sparebluss her da vi har nok utgifter med den lille som kommer. Vi er nå nede i 200-1000 pr hodet og dette er bare den nærmeste familien og noen gode venner. Totalt budsjett blir vel 6-7000 hvor jeg og Sambo betaler halvparten hver. Jeg er stor fan av ordentlige gaver så hvis mitt budsjett er 2-300 prøver jeg å finne noen jeg kan spleise med :)

Synes det er litt "fælt" at oldemoren til ungene som er pensjonist og sikkert ikke har allverden å rutte med, trolig gir oss 500 kr, og 500 til hver av ungene. Sånt har det vært før. Vi har jo ikke sjans å gi så mye. Ikke vet jeg hva det skulle vært heller. Jeg lager tennbrikett-trekk og hun får et snøfnugg med bilde av ungene i (juletrepynt) fra de... Samlet sett i penger er vel verdien 150 kroner :P

Back
Topp