Angående overføring via nettbank*haster*

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Vi skal ut å kjøpe en bil nå, men kjøper krever at vi overfører penger før vi kommer dit og tar medkvittering  på at vi har gjort det.

MEN hvis det skulle skje noe og han ikke gir oss bilen, går det ann å trekke tilbake overføring??

Det tar jo 1 dag før pengene er øverført til hans konto

mye tryggere for både deg og selger med en bankremisse..
den skriver du ut i hans navn..

gå i banken og kjøp en papirlapp som er verdt det du skal betale for bilen - gi den til selger, som så går og hever denne i sin bank..

og nei, du får ikke stoppet en overføring om den allerede er kjørt..
hadde aldri forhåndsbetalt en bil..

Jeg regner med at dere skriver under på kontrakt, så om noe muffins dukker opp, har dere jo bevis mtp kontrakten [:)]

Lykke til [:D]

ja går vertfall i min bank så lenge eg stopper det før det tidspunktet det skal trekkes

ORIGINAL: MammaTilEmilie

ja går vertfall i min bank så lenge eg stopper det før det tidspunktet det skal trekkes

Ja jeg tror det er slik at det ikke kjøres før i morgen så¨da kanselerer vi det bare da hvis vi ikke får bilen nå.

ORIGINAL: Lissyjane

Det er jo ikke litt det samme engang. For du har jo en trekkdato,mens disse skal jo overføre det direkte[;)]

men overføringen skjer ikke med engang, pleier å ta en dag

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: Lissyjane

Det er jo ikke litt det samme engang. For du har jo en trekkdato,mens disse skal jo overføre det direkte[;)]

men overføringen skjer ikke med engang, pleier å ta en dag

har dere samme bank så går det direkte.. vis du har nordea og han sparebanken så blir det vell trekt i morgen tiligt p da tviler jeg for at du greier å få det stoppet før det er på hans konto..

i min bank er pengene ute av konto 5 minutter etter at jeg har satt dem til trekk (hvis jeg setter forfall samme dag..) så de får jeg ikke tak i..

Og jeg tror ikke politiet prioriterer en sånn sak, så det kan bli lenge å vente på tilbakebetaling ved en evt svindel.

På min nettbank kan jeg feks, sette dato på overføringen.. slik at jeg kan da gå i forfallsmappen
å deaktivere den visst jeg ikke skal overføre alikavell.. har fast trekk til min sønn sin konto hver mnd, å den stopper jeg
visst det ikke går denne mnd.. så ja, du kan gjøre det på den måten.. men ville heller gitt kontant [8D]

pengene blir som reegel reservert.. de går ut av kontoen din men den andre parten får ikke pengene før dagen etter.
eg og sambo måtte ha kontoene felles vis vi skulle kunne bruke overføring der de kom med engang.
eg og mamma har samme bank men pengene kommer ikke før dagen etter når en av oss overfører

hos meg forsvinner pengene ut av kontoen min med engang, og går de til ett kontonr i samme bank(sparebanken vest) kommer de inn der med engang.  Setter eg de til ett kontonr som hører til en annen bank, tar det en dag.
Hos sambo(nordea) forsvinner ikke pengene ut før dagen etter, uansett hvor de skal.

Back
Topp