Angående ny jobb...

t.t.h.

Elsker forumet
har søkt ny jobb, og har fått innkalelse til intervju[:)][:)]har hørt fra andre som har vært på intervju at de har fått spørsmål angående om de skal ha barn i den nermeste fremtiden. ble så usikker på hva jeg skal svare hvis jeg får det spørsmålet. har ikke så veldig lyst og brette ut at vi holder på med prøverrør[8|]men så tenker jeg også at det er kansje best og vær ærlig[8|]hva syns dere???

trodde ikke det var lov å spørre om sånn.

Men om de spør så hadde jeg vell svart " Ja, men vet ikke når det skulle bli.."

De har ikke noe med om du ønsker barn i går eller neste år. Det er ikke et grunnlag for å gi deg jobben eller ikke

Det er da ingen som spør om det!!!!

DET ER OVERHODE IKKE LOV!

Spør de om det, får du minne de på det...uproft er det.

tror ikke jobben har noe med det faktisk.. men er jo opp til deg om du vil bare fortelle det å slippe noe stress med det senere eller om du vil lavære..

Nussy87 droppa det, men så ble ho ganske knekt av det og ble sykemelt å slikt en periode å valgte å forklare hvofor.. å det satt arbeidsplassen pris på[;)]

Jeg tror regelen er sånn at de har lov til å spørre, men at du ikke er nødt til å svare. Har jo vært en debatt i det siste om det skal gjøres ulovlig å spørre...

Jeg ville ikke sagt noe. Vet det er en vanskelig avveining, men akkurat her tror jeg det gjelder å være litt kynisk. Hvorfor skulle de spørre hvis de ikke skal bruke informasjonen til noe?

Lykke til! [:)]

Mener også de har lov å spørre, men at du ikke må svare. Men er jo vanskelig å svare når spørsmålet først er stilt. Syns ikke de bør spørre og la svaret bety noe for om du blir ansatt eller ikke.
Tror eg ville svart veldig diffust: "en gang i fremtiden, men usikker på når det blir" eller noe lignende svar.
tror iallefall ikkje eg ville sagt noe om prøverør på intervjuet.

DETTE SPØRSMÅLET HAR DE IKKE LOV TIL Å STILLE NOEN!!!!

Men jo de gjør det likevel...før vi bynte med prøverør så søkte jeg på en 50% stilling på Barnas Hus...han spurte meg om dette og da tenkte jeg meg ikke om og sa at ja jeg ønsket å bli gravid,men ikke hadde barn nå..så stilte han bare personlige spm og jeg ble sjokkert...svarte på noe...men etter å ha tenkt meg om fant jeg ut på denne BABY-BARNE-BUTIKKEN AT JEG IKKE VILLE HA JOBB...men ble ikke tilbudt heller...like greit..

mange spør og mange får ikke jobben pga at de er gravid eller prøver...
noen får jobb likevel, de som har FLAKS[;)]

Så jeg ville ikke fortalt om prøverør og heller ikke sakt at vi prøver på intervjuet...men som sakt,man må følge magefølelsen sin[;)] 

ORIGINAL: Muppa

For det første, så har de faktisk ikke lov til å spørre om dette, men mange gjør det likevel, da ville jeg i så fall bare tatt en hvit en...det er ekkelt ja, fordi man liker jo ikke å lyve, men samtidig skal man ikke bli diskriminert, og det vil man bli om man svarer ja på dette spørsmålet

sign denne. Si at selvfølgelig vil man ha barn på sikt, men akkurat nå er jobb viktigere for deg?!?? Lov å ta en spansk en[:)]

Tror jeg tar en spansk en hvis de spør[8D]har veldig lyst på den jobben[8D]

Gjør det=)) lykke til=))

Cizza03: takk takk[:D]

Lykke til! Du får oppdatere oss når du har vært på intervju[:)]

ORIGINAL: t.t.h.

Cizza03: takk takk[:D]

bare hyggelig=)) må få en oppdatering da=))

Back
Topp