Angående navnevalg

Håperinderlig..

Glad i forumet
Hadde dere andre navn som dere valgte bort av ulike grunner? Vi satt igjen med en liste med fem jentenavn og fem guttenavn. Mannen ville at jenta skulle hete Thea Louise, men èn mnd før fødselen fikk en kollega av han en datter, og hun skulle hete Thea. Siden jeg ikke i utgangspunktet er stor fan av dobbeltnavn, så ble navnet Louise [:)] Gutten skulle fra starten av få navnet Karl Johan, og jeg var så "lur" å fortelle det til ei venninne, og tror du ikke hun kalte sønnen sin for det [:-] Joda, jeg vet at ingen "eier" navn, men hallo da.. [8|] Så da ble lillegutt kalt Bernhard, som er mitt yndlingsnavn [:)]

Dere da?

Så nydelige navn du endte opp med!! [:D] Før vi visste hvilket kjønn det ble så hadde vi bestemt at om det ble jente skulle hun heter Sophia, det var det eneste vi var helt enige om. Jeg ville ikke bestemme meg før han ble født men vinglet litt mellom Edward og Nicolai. Min kjære holdt fast på Edward gjennom hele graviditeten og var ganske fast bestemt på at han skulle hete det. [8D] Så ble han født og det var overhode ikke noe Nicolai eller Edward, da var vi kjempe enige begge to at han var en 100% Lucas [:)][:)][:)]

Min kjære ville egentlig ha dobbeltnavn men der satte jeg ned foten og sa at det blir fryktelig tungvindt (jeg har kjempe langt etternavn) [;)]

Nydelige navn dere begge endte opp med da! [:D] Rart at man plutselig snur på flisa, og ender opp med noe helt annet [:)]

Vi håper vi er så heldige å blir foreldre en gang til, og da har vi to navn på både jente og guttelisten. Blir det gutt tenker vi på Jacob eller Jens, og blir det jente tenker vi på Anna eller Helmine. Hva synes dere om disse fire navnene? Alltid spennende å høre [:)]

Jacob syns jeg er et veldig fint navn, Jens liker jeg ikke (men det er nå min mening [8D]) Både Anna og Helmine er fine jentenavn, men jeg er veldig glad i jentenavn som slutter på A, så av de to så syns jeg Anna var finest [:D]

ORIGINAL: Tyttebæra

Syntes det var flotte navn! Jeg er veldig for uvanlige navn, selv om Jonas er et vanlig ett!
Får jeg en jente noensinne, i drømmene, så skal hun hete Elea Antonette [:)]

Takk! Niesen min heter Frida Antonette [:)] Mannen min heter Jonas til andre fornavn. Visste du at det betyr "due"? [:)]

Fine navn dere valgte[:)]
Vi snakket hele tiden om Aurora, men når jeg ble innlagt på sykehuset i uke 23, så ombestemte vi oss. Det måtte rett og slett bli Mathea- viljesterk gave fra gud. Det er ikke ofte jeg tenker på betydningen av navnet, men med Mathea passer det helt perfekt! [:)]

Får vi jente neste gang, da er Aurora på plass nr 1. Blir det gutt blir det Anton [;)]

Lukas var bare bænkers som guttenavn hele tiden. Om han hadde blitt jente, hadde nok navnet blitt Hedda.
Med nr 2. ville jeg ha Johannes og sambo ville ha Noah. Så Jonah ble et slags kompromiss som vi begge er veldig fornøyd med. [;)]
På listen var også Christian. Jeg har ingen flere guttenavn på lager, så om tredjemann blir enda en gutt, så blir han nok en Christian. Jeg har egentlig bestemt både Lukas og Jonah, så da får sambo få viljen sin med Christian. Og nei, vi er ikke kristne, selv om alle navnene er bibelske! Det er bare helt tilfeldig. [8D]

Om vi får en jente som tredjemann, så er det vel ganske sikkert at hun skal hete Hedda. Men jeg har alltid syns Martine er et helt nydelig jentenavn, så det spørs om vi må bryte dobbelt-navn regelen, og kalle henne Hedda Martine. Vi har et ganske streit etternavn, så det går fint med dobbeltnavn. [:)]

ORIGINAL: Bambien

ORIGINAL: Delirious

Lukas var bare bænkers som guttenavn hele tiden. Om han hadde blitt jente, hadde nok navnet blitt Hedda.
Med nr 2. ville jeg ha Johannes og sambo ville ha Noah. Så Jonah ble et slags kompromiss som vi begge er veldig fornøyd med. [;)]
På listen var også Christian. Jeg har ingen flere guttenavn på lager, så om tredjemann blir enda en gutt, så blir han nok en Christian. Jeg har egentlig bestemt både Lukas og Jonah, så da får sambo få viljen sin med Christian. Og nei, vi er ikke kristne, selv om alle navnene er bibelske! Det er bare helt tilfeldig. [8D]

Om vi får en jente som tredjemann, så er det vel ganske sikkert at hun skal hete Hedda. Men jeg har alltid syns Martine er et helt nydelig jentenavn, så det spørs om vi må bryte dobbelt-navn regelen, og kalle henne Hedda Martine. Vi har et ganske streit etternavn, så det går fint med dobbeltnavn. [:)]

Hihi, takk for at du syns navnet mitt er nydelig[:D][:D][8D][8D]

Hehehe! Værsågod! [:D][:D]
Passer godt til ei nydelig jente som du er! [;)]

Vi hadde vel egentlig Taran og Sophie som navneforslag vi da. Gubben ville jo ikke ha dobbeltnavn. Vi tenkte at når vi så henne, så ville jo navnet si seg selv. Og en Taran var hu absolutt. Så litt trollete ut, med håret rett til værs. Men hu var jo litt søt også da. Så det ble begge deler. Hehehe, jeg fikk det som jeg ville. Begge navnene. Da har hu jo noe å velge mellom når hu blir større. Om hu vil være en av de med vanlige navn, Sophie, eller litt spesiell, Taran. Hehe.

Når det gjaldt gutt var våre forslag Patrick og Edwin. Om vi ville gått for det nå vet jeg ikke, får nå bare se... Synes også at Sigurd er veldig pent navn, men det var ikke gubben så begeistra for.

Jeg hadde for lenge siden bestemt meg for Aurora eller Mathilde. Men Aurora ble ikke aktuelt da det var et bombefly [8|] Senere kom jeg over Anea, som jeg falt helt for.

Guttenavn ville jeg ha Tomi Alexander (dobbeltnavn) men gubben nekta igjen siden han da ble oppkalt etter onkelen min som tok selvmord og en i klassen hans på vgs het vist Alexander.. Likte også Lukas, Noha, Isak, men nei, skulle det være bibelsk kunne vi jo like gjerne kalle han Judas [&:] Hehe

Nikolai var da eneste alternativet siden det hadde gubben bestemt seg for da han var 14.. Lillebroren ble ingen Nikolai så da skulle hans barn hete det vistnok [8D]

Her var Live det aller første jentenavnet vi var enige om, men vi gikk hele runden med alle mulige forskjellige navn likevel. Jeg (som har vokst opp med et langt fornavn og et langt etternavn) har veldig sansen for korte enkle navn. Til jente hadde jeg navn som Hedda, Sanne, Milla, Mina, Tea, Ada og den typen navn. Gubben likte INGEN av dem. Forstå det den som kan. Aurora liker jeg også veldig godt. Og Live het forresten Mathea i ca tre uker før hun ble født.

For øvrig (og som en sånn kuriositet) kan jeg fortelle at jeg egentlig skulle hete Martine, etter oldemor. Men hun (som kom fra Øygarden) holdt på å få hjerteinfarkt da mamma sa det til henne, og kjeftet noe veldig: "De kadla'kje ongjen før Martina!" sa hun. Så da ble jeg stuck med Hildegunn. Noe som verken er fugl eller fisk. Oh, well.

Edit: Vi diskuterte jentenavn opp og i mente, men guttenavn var vi enige om på en to tre: Lucas. Men nå er det så veldig mange som har det, så kanskje det ikke blir det om vi får en gutt. Jeg liker veldig godt Jonah, det må jeg si. Mulig kanskje at vi må stjele det om vi får en guttebass en gang!

nydelig navn du endte opp med[:D]
Vi begynte ikke å tenke på navn før eller ordiner ul og da vi fikk vite at det var en gutt så begynte tankene å spinne, vi var opprinnelig begge opptatt at vi ikke ville ha ett sånt poppis navn så vi hadde tenkt at han skulle hete Leander eller Matheo, men jammen endte vi ikke opp med det mest populære navnet i hele 2009 og 2010! nemlig Lukas! [:D][8D]
hehe så mye var det for å finne ett litt "uvanlig" navn![8D]

venninnen min har litt merkelige navnevalg forøvrig, er gavid igjen og blir det en gutt så skal han hete Njål! ( men sååå uvanlig navn som det kunne aldri falt meg inn å kalle gutten min![;)])

jeg hadde noen navn som jeg likte noen år tidligere. men av ulike grunner som feks at vennepar brukte navnet eller noen episoder gjorde navnet mindre ettertraktet så utelot vi de.

Men da vi fikk vite at jeg var gravid så ble vi enig om et jentenavn og et guttenavn med en gang (fikk vite det i uke 9+5). Etter UL da vi fikk vite at det var en gutt var vi jo fast bestemt. Men etterhvert som terminen nærmet seg så fant vi ut at vi måtte ha et navn til i bakhånd.

Nå i ettertid vil jeg nok ikke bruke det navnet vi hadde i bakhånd på en evt gutt nr 2, men har funnet andre guttenavn jeg liker (takket være noen her inne [8D]).
Men jentenavnet vi hadde er et klart førstevalg om vi skulle få ei jente, får vi 2 jenter til så har jeg ett problem for utenom det 1 valget så har jeg 2-3 jentenavn jeg liker veldig godt.

Jeg hadde veldig lyst til at snuppa skulle hete Iben Adeleide!!! Synes det navnet er sååå fint... [:)] Men gubben likte det ikke, så da ble det Signe! Oppkalt etter noen i slekta vår... Men kommer det ei jente til noen gang, så skal hu hete Iben Adeleide.. hehe... Skulle visst få viljen min en gang jeg oxo fikk jeg høre!! [8D]

Hu hetta Amina i 3 uker...[:-]

Men så passa det kje heilt, siden sønnen min hette Amir.. synsdet blei for likt.
Så me skifta [8D]

Back
Topp