Angående migrene og graviditet

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Hva gjorde dere som har migrene da dere var gravid??

Hadde merkelig omtrent ingen anfall da jeg gikk gravid, men har virklig fått de igjen med engang han var ute. Hadde anfall flere ganger i uken det første året etterpå og holdt på å bli gal. Måtte pumpe masse så jeg kunne gi mm på flaske de gangene jeg måtte ta medisin.

Hadde heldigvis bare et par skikkelige anfall i løpet av svangerskapet, og siden jeg ikke kunne ta medisinen
var jeg sengeliggende rundt 14 timer hver gang..[:-] Ellers klarte jeg heldigvis å begrense smertene noenlunde
ved å ligge kjølig og mørkt til det gikk over..

ORIGINAL: Kittekat

Biter tenna sammen og håper at det går over av seg selv. Hvis ikke det blir bedre i løpet av et par timer tar jeg en paracet.[8|]

samme her. prøvde så lenge jeg orket (itilfelle det gikk over) men måtte nok ty til paracet ganske mange ganger men tok aldri mer en 2piller pr.dag

Var plaget masse med migrene de 3 første mnd, spiste ingen piller men fikk sprøyte med ett eller annet som reduserer kvalmen. Var det skikkelig ille, tok eg en paracet og håpte på det beste.

ikke mye man kan gjøre..jeg prøver å ta paracett, det hjelper hvertfall så jeg får sove[8|]
ellers må man bare be og håpe om at anfallet går fort over.. er noe herk... men forrige svangerskapet mitt forsvant migrene i femte måned og helt til fødselen.. satser på det samme nå[:D]

Huff...håper jeg ikke får anfall når jeg blir gravid. Men har jo anfall ca 1 gang i uka nå, så blir spennende og se...Eneste som hjelper er migrenetablettene. Har prøvd et par ganger i det siste å se om det går over av seg selv, men det gjør det absolutt ikke. Paracet er det ikke noe vits å ta, har null effekt!

Men hva sa legene deres om det?

ORIGINAL: MaritParit

Jeg hadde ingen anfall mens jeg var gravid heldigvis. Tror legen sa at hvis man har hormonelt betinget migrene, så kan man bli ganske plaget under graviditeten. (Altså de som får migrene omkring mens etc) Noe jeg ikke har, så jeg var heldig.
Håper du slipper å få masse anfall...
Er veldig slitsomt å ha anfall når jeg er mor - da må samboeren min komme hjem fra jobb for å være med datteren vår... Blir totalt handikappet.

Jeg har ikke noe mønster i migreneanfallene heller, så får håpe jeg er like heldig som deg!

Ja skjønner at det er slitsomt når man får barn, man blir jo borte i en egen verden under anfallene.

æ hadde bare to anfall under graviditeten (helt i begynnelsen) å så forsvant den.
men den e kommet tilbake for fullt nu etter æ slutta å amm [:'(]

men æ fikk beskjed av gynekologen om at æ kunne ta den imigran nesespray hvis æ fikk anfall, mens fastlegen sa æ ikke kunne det [8|][8|]

Back
Topp