Angående MA

Råååsaa

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Må bare spørre dokker som har opplevd d.
Skjønna at me SA så begynner man å blø og da vet man at d skjer.

Men med MA, kan man gå flere uker med mange synptomer på graviditet og ennu kan hjerte ha stoppa inni der ?
E jo ikke rart man går rundt å bekymrer seg for MA da.
Æ trudde man var sikker så lenge symptomene e der :sorry:

Uff, har tenkt litt på det samme. Jeg har i tillegg veldig få symptomer. Hadde jeg ikke sett et bankende hjerte i uke 7, ville jeg ikke trodd jeg er gravid. Dagene til neste ultralyd blir lange. Jeg øver på å stole på kroppen min og at dette er det mest naturlig for den å gjøre.

Min MA ble oppdaget ca 5-6 uker etter at det hadde skjedd. Hadde ikke symptomer da, var fin i formen. Er nok preget av det denne gangen, men samtidig prøver jeg å tenke på at det er ganske sjeldent :)

Jeg har en SA bak meg, så jeg syns det å miste er kjempe skummelt. Det var en av de verste opplevelsene, både psykisk og fysisk, som jeg noen gang har hatt. Men man kan ikke være bekymret hele tiden pga noe som er utenfor sin kontroll.
Så trøster jeg meg med å tenke at abortrisiko etter å ha sett et frisk embryo ved uke 8 er svært lavt.

Må bare spørre dokker som har opplevd d.
Skjønna at me SA så begynner man å blø og da vet man at d skjer.

Men med MA, kan man gå flere uker med mange synptomer på graviditet og ennu kan hjerte ha stoppa inni der ?
E jo ikke rart man går rundt å bekymrer seg for MA da.
Æ trudde man var sikker så lenge symptomene e der :sorry:
Har lurt veldig på det samme. :Heartred Kjenner jeg er så utrolig bekymret.

MA er min største skrekk da jeg opplevde dette første gang jeg var gravid. Var på TUL da jeg var 13+5 i håp om å få vite kjønn før vi delte nyheten. Hadde da var på UL i uke 7 og alt så fint ut. Utviklingen hadde stoppet da fosterer var 11+6. Dette kom som et stort sjokk da alle symptomene var der fortsatt. Kvalme, oppkast osv. jeg som var sååå lettet da jeg endelig var bikket 12 uker!
Resten ble en ganske traumatisk opplevelse med innleggelse på sykehus uten mann pga. covid. Fikk beskjed om at det var ekstremt sjeldent at aborter skjedde så sent.

Jeg har verdens hyggeliste lege og nå i mine to svangerskap etterpå har hun tatt meg inn på UL med 1,5 ukes intervaller for å roe nervene mine. Neste UL i morgen, 9+2 og er kjempe nervøs.

Håper ingen av dere på oppleve noe lignende.

Jeg går igjennom MA akkurat nå. Det er helt jævlig. Jeg så bankende hjerte uke 6, og det skjedde uke 7. Fikk vite det uke 8 da jeg tok privat ultralyd fordi jeg nettopp var stresset over st vi skulle være så uheldig. Og det var vi. Helt ok oppfølging fra sykehus, men må gå en uke til før det blir kirurgisk fjernet. Jeg er bare utslitt. Hadde dog ingen symptomer igjennom hele graviditeten.

Sniker..
var på ultralyd i uke 9+2 privat, så da et foster målt til ca 8+ noen dager men ingen hjerteslag. Hadde masse symptomer; kvalme, oppkast og ømme bryster. Fikk time på gynekologisk på sykehuset samme dag for å bekrefte. Fikk abort allerede 2 dager etter, så slapp å gå lenge. Kroppen skjønte aldri at fosteret var dødt.
Ble raskt gravid igjen og hadde 2 nye ultralyder hos annen privat gynekolog i uke 8 og 12.

Jeg hadde én MA der det først ble oppdaget 4 uker etter at embryo var gått til grunne. Hadde mange gravidsymptomer og til og med stigning på HCG etter MA. Men ved min første MA "mistet" jeg gravidsymptomene i et par tre uker før alt kom ut. Det blir dessverre mange bekymringer av slikt, men man kan jo ikke annet enn å håpe og tro at det går veien denne gangen :)

Har også opplevd MA, var over 12 uker men så på privat ul at utviklingen hadde stoppet i ca uke 8/9. Hadde alt av symptomer fremdeles, inkludert en voldsom kvalme. Var en veldig trist og kjip opplevelse, som jeg ikke unner noen :Heartred

D e trist og ikke noe gøy i d hele tatt :sad010
Ennu verre e d at alle symptoman e der og har vært der i 2 uka etter d her har skjedd :sorry:
Aldri opplevd d her før og d e ikke noe æ unna noen :sorry::sad010:Heartpink
Håpe du får god oppfølging og trøst :Heartred

D e trist og ikke noe gøy i d hele tatt :sad010
Ennu verre e d at alle symptoman e der og har vært der i 2 uka etter d her har skjedd :sorry:
Aldri opplevd d her før og d e ikke noe æ unna noen :sorry::sad010:Heartpink
Uff så leit! Har du fått beskjeden nå nettopp?? :crybaby2oppdaget på ul? Tenker så på deg :HeartredMange store klemmer og masse omsorg sendes din vei.

Back
Topp