angående løfting

maltesers

Forumet er livet
Hva er egentlig for tungt når det kommer til løfting??

Det er det ikke noe fasit på. Du må se det ann selv, hva du føler deg konfortabel med;). Om du sliter med ryggproblemer, eller bekken o.l så merker du det fort når du løfter for tungt=)

Jeg kjenner liksom jeg er redd for å løfte sånn at babyen popper ut jeg..! Men det skal visst noe til..! Hehe.. Nå får jeg hvertfall ikke lov å løfte noe, ikke klarer jeg det heller, så da er det jo veldig greit å kjenne begrensningene..! :)

tenker veldig på hva jeg skal holde meg unna på jobb og greier!!

jobber i matbutikk, så er ikke sååå veldig farlig[8D] men har ansvaret for bladreturen, og blir litt tunge løft der, men så lurer jeg liksom på HVOR tungt jeg kan løfte:P siden jeg er svak, så er alt tungt for meg[8D]hehe

jeg tenker ikke så mye på det jeg, selv om jeg sliter med bekkenløsning fra nr. 1. Men så er det ikke så lett å nekte lillegutt å komme opp i armene innimellom, og han er nærmere 18 kg

Jeg jobber i hjemmesykepleien.
Og jobbet der sist jeg gikk gravid..
Alle løft gikk fint for meg (jobbet mest hos en person og der var det tunge løft), men slapp og dusje folk det var sommer når jeg gikk gøygravid, så det ble litt varmt[:-]
Men siste uken jeg gikk i arbeid kjente jeg det litt i ryggen... (gikk til jeg skulle i perm)

Så tror du kjenner best selv hva som er for tungt for deg, det er veldig forskjellig.

har skikkelig vondt i ryggen for tida, men jeg vil jo  holde ut i jobben mest mulig! men er avdleder så jeg lurer på om jeg kommer til å si ifra meg ansvar og litt oppgaver etterhvert. det er liksom sliten  psykisk jeg blir, så da merker jeg det ekstra godt! Men jeg vil absolutt holde ut så lenge som mulig[:D]

Jeg jobber i barnhage å har ganske mange løft til dagen... men så lenge jeg løfter riktig så løfter jeg de samme løftene som vanlig.... å det kommer jeg til å gjøre frem til magen blir i veien vil jeg tro... Løfta jo ikke særlig sist svangerskapfor da gikk jeg siste året på videregående men nå blir det endel løft... er ikke redd for d...

ORIGINAL: maltesers

jobber i matbutikk, så er ikke sååå veldig farlig[8D] men har ansvaret for bladreturen, og blir litt tunge løft der, men så lurer jeg liksom på HVOR tungt jeg kan løfte:P siden jeg er svak, så er alt tungt for meg[8D]hehe

Har samme oppgave som deg! Ikke hver eneste dag, men det hender. Samtidig fyller jeg inn avisene de dagene jeg jobber tidlig, og de er jo ganske tunge[&:] også er det min oppgave å rydde bort kurvene, og de veier jo også litt!

Jeg løfter ikke i jobb, men løfter tung på trening. Fortsette så lenge det føles greit jeg[:)]

Jobber i bhg, på småbarnsavdeling, så løfter daglig på barna, og de veier jo mellom 10 og 20 kilo. Bærer også mye på Natalie som veier 11-12 kg. Men jeg prøver å tenke på å løfte riktig hver gang jeg løfter noen[;)]

jeg har lurt på det samme.... bare at jeg ofte løfter på folk som veier både 100kg og over det...[:@] ...av og til ifra seng til båre, gjerne ned ei trapp og gjennom stua for å være sikker[;)] av og til fra bakken/gulvet til båre ol.
men løfter dem da sammen med en til. men allikavel...blir tuuungt. Prøver være bevisst å bruke lårene aktivt , men lege sa det ikke var farlig løfte tungt, spesielt ikke så tidlig i svangerskapet...så håper legen har rett for å si d sånn[&:]

ORIGINAL: Frøken S

Har samme oppgave som deg! Ikke hver eneste dag, men det hender. Samtidig fyller jeg inn avisene de dagene jeg jobber tidlig, og de er jo ganske tunge[&:] også er det min oppgave å rydde bort kurvene, og de veier jo også litt!

Vi har heldigvis trillekurver[;)]

ORIGINAL: Frøken S

Vi har heldigvis trillekurver[;)]

Vi har også sånne (har to typer), men de er jo veldig tunge å stable[:-]

Back
Topp