Angående kynnere

Trinity85

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Hvordan vil du beskrive dine?

Mine er blitt så stramme de siste dagene at det kjennes ut som om jeg ikke får dradd pusten skikkelig. Og de er litt småvonde til tider. Kommer i tide og utide. Både i bevegelse og i ro. I natt våknet jeg av det

Det varierer veldig her. Noen så blir magen stram og ikke stort mer enn det, andre ganger kjennes det ut som en klo som prøver å dra livmorhalsen opp og ut av navlen og jeg blir helt krokrygga og tenker at DET var en ri. Kynnere har jeg døgnet rundt, men de vonde kommer gjerne på ettermiddag/kveld med en hyppighet mellom 15-60 minutter over noen timer også gir de seg. De kan være vonde tidlig på dagen også, men mye mildere da og gjerne ikke så mange eller ofte. Ofte føler jeg at hjertet dunker ekstra hardt når kynnerene kommer (både vonde og vanlige) og jeg får nesten den der ugne følelsen man får når man ligger på rygg og vena cava klemmes.

Mine kommer bare når jeg er i bevegelse, noen få ganger daglig. Kjenner det strammer seg, men er ikke vondt, bare rart, er førstegangs:)

Kommer her med engang jeg beveger meg. Den siste uka har jeg våknet av det stort sett hver natt. Ikke kjempevondt, men vondt nok til å vekke meg

Det varierer veldig her. Noen så blir magen stram og ikke stort mer enn det, andre ganger kjennes det ut som en klo som prøver å dra livmorhalsen opp og ut av navlen og jeg blir helt krokrygga og tenker at DET var en ri. Kynnere har jeg døgnet rundt, men de vonde kommer gjerne på ettermiddag/kveld med en hyppighet mellom 15-60 minutter over noen timer også gir de seg. De kan være vonde tidlig på dagen også, men mye mildere da og gjerne ikke så mange eller ofte. Ofte føler jeg at hjertet dunker ekstra hardt når kynnerene kommer (både vonde og vanlige) og jeg får nesten den der ugne følelsen man får når man ligger på rygg og vena cava klemmes.
Ja! Samme her, kjenner hjertet ekstra godt! Blir et trykk oppover mot hodet. Har av og til nesten en sammenhengende kynner i flere minutter, spesielt når jeg går. Og får flest på kveldstid. Da får jeg de liggende og flere på rad.

Har ikke kjent kynnere ennå. Jeg hadde en episode med noe som kunne vært kynnere for et par uker siden, men det har ikke skjedd noe siden... :shy:
Hadde aldri kynnere med førstemann.

Er enig i det mange skriver. Noen ganger får jeg nesten ikke puste, og av og til når jeg ligger i senga må jeg kjenne etter om hjertet slår normalt da det kjennes ut som det tilter helt. Tror det er greit med plassmangel og kynnerne presser nok på både lunger og brysthulen. Har dem gjevnt og trutt både natt og dag. Våknet inatt av en som var lik som en rie i styrke og ble faktisk litt letta om de hadde fortsatt, men det ble med den ene :playful:ellers varierer kynnerne gjennom dagen hvor kraftige de er. Det er vanskelig å gå/bevege seg uansett.

Men har dere merker til noe som kan ligne på mensen smerter? Nede i magen? Hatt det i ett par dager nå… har kynnere også MYE

Hos meg strammes det over midten av magen, og nedover langs undersiden av magen mot underlivet. Kommer som regel når jeg reiser meg opp fra en stol, eller når jeg går. Må gå på tå når de kommer, hvis ikke kommer jeg meg ikke av flekken :laughing002 Vil ikke si at de er vonde, men veldig ukomfortabelt.

Trodde kynnere måtte ligge som et belte rundt magen, siden det er slik jeg har hørt dem beskrevet. Men jordmor var klar på at det nok var kynnere jeg kjente.

Men har dere merker til noe som kan ligne på mensen smerter? Nede i magen? Hatt det i ett par dager nå… har kynnere også MYE
Ja har kjent på slike murringer i ryggen noen uker nå, men i går og i dag har de også satt seg mer nederst i magen – samtidig som det murrer i ryggen. Får en annen følelse inni meg av dem nå enn før, akkurat som om kroppen prøver å fortelle meg noe. Men usikker på om det er noe i det.

Prøver å hinte til mannen om at han kaaaanskje burde pakke en bag snart, men han er helt overbevist om at jeg kommer til å gå til termin. Er 37+4 i dag, og er like håpefull hver kveld jeg legger meg om at fødsel skal starte i løpet av natta :laughing002

Ja, har hatt det av og på i det siste. Idag ved middagen fikk jeg menssmerter sammen med en kynner, kjentes det ut som hvertfall.

Er enig i det mange skriver. Noen ganger får jeg nesten ikke puste, og av og til når jeg ligger i senga må jeg kjenne etter om hjertet slår normalt da det kjennes ut som det tilter helt. Tror det er greit med plassmangel og kynnerne presser nok på både lunger og brysthulen. Har dem gjevnt og trutt både natt og dag. Våknet inatt av en som var lik som en rie i styrke og ble faktisk litt letta om de hadde fortsatt, men det ble med den ene :playful:ellers varierer kynnerne gjennom dagen hvor kraftige de er. Det er vanskelig å gå/bevege seg uansett.
Samme her! Er jo helt latterlig med bekkenløsning, stiv rygg OG kynnere når jeg skal opp og gå :hilarious: Alt mulig med graviditet!

Er plaget med sikkelig kynnere. De har blitt verre førr hver graviditet. Magen blir steinhard, sliter med å puste, må stoppe opp/ligge helt stille til de går over. Også er de ganske ubehagelige/små vondt:dead:

Back
Topp