Angående kosttilskudd...

kristina90

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Hei :)
Hva tar dere av kosttilskudd og vitaminer? :) skal på apoteket i dag, og lurer da på hva dere anbefaler meg å ta :oops: har jo aldri vært med på dette før :p

Gravitamin (med folat ++) og tran.

Møllers total som er vitaminer og tran pluss folat, tokk gravitamin i de to andre svangerskapene.

Jeg tar folat og tran :) Er litt redd for å få i meg for mye av vitaminer man ikke skal ha for mye av, også synes jeg det er så viktig med tran, så da blir det bare de to. :)

Folat/folsyre er det aller viktigste. Alle gravide bør ta folsyre første trimester (helst før graviditeten også, men det går jo ikke alltid).

Ellers spiser de fleste av oss lite fisk, så da er det greit å ta omega-3 i en eller annen form. Jeg foretrekker kapsler, andre foretrekker tran.

Har du et noenlunde sunt og variert kosthold er du stort sett dekket. Jeg tar multivitaminer av og til, hvis jeg ikke er helt fornøyd med hva jeg har fått i meg av mat gjennom dagen.

Husk at du bare skal ha en kilde til A- og D-vitaminer, så hvis du tar tran (inneholder naturlig A- og D-vitamin) eller omega-3 kapsler som er tilsatt A- og D-vitamin, og ønsker å ta multivitaminer i tillegg, så bør du ta multivitaminer uten disse to vitaminene. Huff, det ble en veldig lang setning! Poenget var; ikke for mye av det gode, særlig ikke av A-vitamin som er uheldig i for store mengder hos gravide.

Her tar jeg folat og omega3 kapsler :)

Tusen takk for hyggelige svar!! :D jeg var litt usikker, så jeg kjøpte den pakken som heter Gravid jeg :) så får jeg nok i meg det jeg skal ;) hihi...
Vi har prøvd så lenge, så til slutt sluttet jeg med Folat, for var så sikre på at det ikke skulle gå :p men nå er jeg igang igjen :)

Folat og jern! Under forrige svangerskap måtte jeg ta B12 tabletter i tillegg (på resept). Så skal bli interessant og se hvor mye jeg må proppe i meg denne gangen..

Bare Folat.. men lurer på om jeg skal begynne med den pakken "gravid" med andre vitaminer også!

Jeg har en slik gravid pakke, med 4 piller. Veldig greit!
Har ellers tatt folat siden april :)

Det er den pakken jeg også har kjøpt :)

Men vet dere om det er farlig å ta B12 sprøyter under graviditeten? Jeg skulle egentlig ha tatt dette før jeg ble gravid, men har ikke fått surret meg til det. Også glemte jeg selvfølgelig å spørre lengen om det :p

Jeg tar B12 sprøyte hver 3 mnd å skal ta den i morgen, du kan trygt ta det, noen må også ta oftere når de er gravid

Jeg tar multivitamin, jern, B12 hver 3 mnd, folat og tranfisker ;-)

jeg tåler nemlig ikke B12 tablettene, men da vet jeg jo at det er helt trygt å ta sprøyta :D tusen takk :)

Jeg tar Folat og Omega 3 kapsler.

Back
Topp