Angående kleskode i bryllup

MiniPilla

Glad i forumet
Når man skriver antrekk:mørk dress.... hvordan skal kjolene være da? Har en diskusjon gående om at kjolene godt kan gå til knærne,mens andre mener de skal være helt side..[:)] Skal i to bryllup til sommern,så hadde vært kjekt å vite gitt..[:D]

Det kommer litt an på de du skal i bryllup til.
Jeg brydde meg hverken om lengder eller farger ( som svart og hvitt) Folk fikk komme i det de trivdes i, ingen kunne " overskinne" meg uansett[:D] ( mente nå jeg ivertfall[;)])

Det sies vel at kjolen skal være lang men hør med brudeparet hva de tenker..
vi har også satt det men for vår del så gjør det ikke noe om kjolen ikke er lang[:)]

Får sjekke litt rundt.

Jeg brydde meg heller ikke om d i mitt bryllup, men vet jo ikke med andre..

ORIGINAL: Dreams

vi har også satt det men for vår del så gjør det ikke noe om kjolen ikke er lang[:)]

Har bare forelsket meg i en kjole, men den rekker til rett nedenfor knærne...[:)] Så greit å sjekke litt før jeg kjøper..[:D]

Gå i en kjole du føler deg vel i du, om den går til knærne eller er helt fotside, så har ikke det så mye å si,
dere sitter jo til bords nesten hele kvelden, så det er utringinga på kjolen som er tingen å tenke på tror jeg.
Vi gifter oss i mai, og har sagt til folk at de får komme i klær de føler passer til bryllup, altså ingen kleskoder her.
Kanskje tenke litt på plassen dere skal på? Er det er veldig fancy bryllup kler man seg gjerne litt mer eksklusivt
og da er lang kjole mer passende tror jeg [:)]

Lykke til med kjolevalget!

ORIGINAL: *nusse76*

ORIGINAL: Dreams

Har bare forelsket meg i en kjole, men den rekker til rett nedenfor knærne...[:)] Så greit å sjekke litt før jeg kjøper..[:D]

Det bør da gå bra det, hadde ikke gjort meg noe!! 
jeg hadde ikke helt lang kjole i det bryllupet jeg var i å de hadde samme kleskode men var greit for de[:)]

Rett under knærne er vel rimelig om sommeren, i allefall vil jeg si.
Hvis det er kirkebryllup, sier man at man egentlig skal dekke knær og skuldre. Dermed vanlig med sjal om skuldrene i kirka.

ORIGINAL: Ellen.

Gå i en kjole du føler deg vel i du, om den går til knærne eller er helt fotside, så har ikke det så mye å si,
dere sitter jo til bords nesten hele kvelden, så det er utringinga på kjolen som er tingen å tenke på tror jeg.
Vi gifter oss i mai, og har sagt til folk at de får komme i klær de føler passer til bryllup, altså ingen kleskoder her.
Kanskje tenke litt på plassen dere skal på? Er det er veldig fancy bryllup kler man seg gjerne litt mer eksklusivt
og da er lang kjole mer passende tror jeg [:)]

Lykke til med kjolevalget!

sign.

Back
Topp