Angående igangsetting

ann1987

Andre møte med forumet
Jeg hadde termin 090909, men det virker som lille gutten har det så godt at han ikke vil komme ut. Jeg var å målte ham, han var ca 4277g 1 uke før termin. Imorgen(mandag) skal det vurderes igangsetting. Jeg har veldig blandede følelser for dette. Jeg vil mer enn gjerne få ham ut og gjøre det som blir enklest. Men jeg er også veldig redd for dette med igangsetting. Jeg ser på det sånn at hvis man setter det i gang får man ett planlagt slag i fjeset, hvis dere forstår... Mens hvis det får skje naturlig så vil det på en måte bli en overraskelse for meg og kroppen. Også hører jeg at man går glipp av latens fasen med igangsetting..
Så jeg lurte på om det var noen her som hadde noen gode råd, meninger eller erfaringer som de ville dele med meg, så jeg kansje kan bli litt roligere til imorgen!

Jeg ble satt igang, og hos mg skjedde det ikke PANG etter igangsetting liksom.. Fikk først en modningspille, litt svake rier, så ble vannet tatt. Da kom de skikkelige riene, og gutten kom 6t etter vannet ble tatt (13t etter modningspilla)

masse lykke til!!!:)

Jeg er blitt satt i gang to ganger.. Har hatt helt flotte fødsler!! [:D]

Jeg ble satt igang to dager etter termin og det tok 6,5 time fra jeg fikk pilla til hun var ute.... Så her gikk det fort, men syns det var like greit selv om jeg ikke syns det akkurat der og da hehe

Tusen takk alle sammen! Det er godt å kunne få høre andres meninger og erfaringer. Sitter man alene og bare lurer på ting kommer det ikke så mye godt ut av det[:'(]
Til Mazter: masse lykke til imorgen, jeg skal tenke på deg og gleder meg til å få høre mer om hvordan det går, og takk for god informasjon[:D]

Satt igang jeg også, fikk modningspille klokka 21.00, og 00.00 var veene igang! Det kom som ett sjokk, ville ikke at min mann skulle hente jordmora, så jeg sa bare at jeg hadde litt vondt i magen[;)]
Men i 01.00-tida klarte jeg ikke mer. Da ble ting litt mere tilrettelagt med lystgass, kanyle med bedøvende middel, epidural og bedøvelse på innsiden[:-]
Ti over halv ti kom krølltoppen vår[:)]
Jeg måtte gjennom mye på den korte tiden, alt fra sugekopp til klipping...og denne gangen SKAL baby komme ut selv, basta bom!! Men, disse igangsettingene av fødsler er jo forskjellig fra person til person, som du har lest...

Back
Topp