Angående halv skatt denne måneden

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Er det noe man må opparbeide seg?? Mannen begynte i ny jobb for litt under 2 md siden. Vikar hos Telenor gjennom et bemmaningsbyrå.

Men han har ikke fått halv skatt på lønnen sin denne md[&:]

Er det en feil, eller er det ikke alle som får det??

ORIGINAL: Emmeline

Når har de lønningsdag da, og fikk han lønn i november? Jeg får lønn den 25. og får derfor halv skatt på novemberlønnen.

Han har to lønningsdager. Rundt den 10 og den 23/24 hver måned. Han fikk ikke halv skatt noen av gangene. Ikke i November heller....

ORIGINAL: EricaJenta

Når har de lønningsdag da, og fikk han lønn i november? Jeg får lønn den 25. og får derfor halv skatt på novemberlønnen.

Han har to lønningsdager. Rundt den 10 og den 23/24 hver måned. Han fikk ikke halv skatt noen av gangene. Ikke i November heller....

Mannen min har også 14 dagers lønninger, og da har han en skattefri lønning i desember, mens den andre skatter han vanlig på...

ORIGINAL: smash

Mannen min har også 14 dagers lønninger, og da har han en skattefri lønning i desember, mens den andre skatter han vanlig på...

jaja, men det har ikke mannen min fått.. så derfor lurer jeg på om det er fordi han ikke har jobbet der så lenge eller om de har gjort en feil

ORIGINAL: smash

jaja, men det har ikke mannen min fått.. så derfor lurer jeg på om det er fordi han ikke har jobbet der så lenge eller om de har gjort en feil

Så rart.. Aner dessverre ikke reglene der, men trodde ikke man måtte opparbeide seg det.. 

man skal ikke opparbeide seg det.
jeg fikk halv skatt første lønna i ny jobb. siden det var i desember

ORIGINAL: niva

man skal ikke opparbeide seg det.
jeg fikk halv skatt første lønna i ny jobb. siden det var i desember

hmm... ja da må det være gjort en feil.. håper det er noe de kan etterbetale nå for vi hadde jo liksom regnet med litt ekstra penger[&:]

En vi fikk inn i fjor rett før jul, pludret litt med lønna si fordi han ikke hadde fått skattekort enda, det var sendt til en gammel adresse eller noe, og da var det snakk om at han skulle betale 50% skatt hvis ikke han fikk det kortet, fikk han det, så fikk han skattefri utbetaling på første lønna siden første lønna hans var den eneste han fikk i desember.

Back
Topp