Angående forskning på barn...

Madoc

Gift med forumet
Har hatt så mange diskusjoner her inne, om ferber-metoden, barnehage for 1-åringer, vaksinasjonsprogrammer, amming, cola-drikking, slanking i svangerskapet, teppe foran barnevogna, bilsikring, økologisk mat, sukkerholdig mat osv osv

Min oppfatning er at her på BV sorterer man ut det man er enig i, mens dem som ikke har samme oppfatning som en selv, "tror man ikke på"[:D]

Hvordan forholder du deg til forskning på barn?

(kan krysse av for  flere alternativer)

Jeg holder meg oppdatert på forskning.. men det styrer ikke alle mine valg[;)] Og jeg velger å høre på fagfolk fremfor mange bedrevitere her inne på BV!

Jeg føler at mange her inne har sine meninger om ting og tang.. og gjør du ikke det samme.. eller ikke har samme mening/oppfatning av ting så er du uviten eller en dårlig mor!

Jeg er opptatt av å gjøre det som JEG synes er best for min datter.. og forhører meg om jeg er utsikker.. da hører jeg som oftest med fagfolk, men kan også spørre om råd og veiledning her inne.. Men er overhode ikke alle svar jeg tar til meg..[8D][:)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg holder meg oppdatert på forskning.. men det styrer ikke alle mine valg[;)] Og jeg velger å høre på fagfolk fremfor mange bedrevitere her inne på BV!

Jeg føler at mange her inne har sine meninger om ting og tang.. og gjør du ikke det samme.. eller ikke har samme mening/oppfatning av ting så er du uviten eller en dårlig mor!

Jeg er opptatt av å gjøre det som JEG synes er best for min datter.. og forhører meg om jeg er utsikker.. da hører jeg som oftest med fagfolk, men kan også spørre om råd og veiledning her inne.. Men er overhode ikke alle svar jeg tar til meg..[8D][:)]
signerer! gjør d jeg føler er best for meg og mine barn, ikke alt som passer inn i vår hverdag blandt annet..

Svarte annet.....setter meg inn i ny forskning - ser på BAKGRUNNEN for både studiet, hvem som har utført studiene og forskning på samme området (om resultater er like eller ulike/bakgrunn for de andre studiene). Deretter tar jeg en avgjørelse basert på sunn fornuft om jeg velger å tro på ny forskning eller ikke.

Jeg er veldig opptatt av forskning, innen alt som har med helse å gjøre, og etter jeg har fått barn er jeg også blitt ekstra opptatt av dette... Jeg leser magasiner, internett-artikler og nyheter i aviser og tv, og ser helse og forsknings-programmer på tv.

Jeg sluker aldri forskning rått, og jeg bemerker meg alltid hva slags institusjon som er ansvarlig for forskningen, og hva slags metoder og materiale som er brukt. Dersom jeg stoler på kilden, velger jeg å bruke forskningen som en slags rettesnor for mine handlinger, selv om jeg ikke følger det slavisk.

signerer

Leser og får de med meg,men de styrer ikke mine valg

Jeg blir ikke styrt av forskning (hvilket det ofte virker som majoriteten på bv gjør), jeg leser jo om forskning og setter meg inn i det..
Men jeg mener at alle barn er individuelle og det som fungerer på noen trenger ikke å fungere på andre.

Noen er for å sy puter under armene til barna sine og andre velger å ikke gjøre det... vi er forskjellige vi og[:D]

jeg følger med på forskning og hva eksperter sier, men jeg bruker også min egen fornuft og ser ann hva som er best for meg og mitt barn[:)]

ORIGINAL: tipp

Leser og får de med meg,men de styrer ikke mine valg

Har forskere i familien som gjøre en helt fantastisk jobb. Vet hvor mye tid de bruker. Så jeg har full tro på det meste av forskning. Skal mye tid før de går ut med resultat og til det tas ibruk.
Jeg tør ikke annet stole på det.

får med meg mye men driter i mye også.
tror ikke på at alt folk forsker seg frem til stemmer på alle barn.
så in the end gjør vi nokk det vi mener er best uansett.

Jeg er kritisk til all forskning, men leser gjennom det jeg kommer over og høres det fornuftig ut så blir jeg ofte overbevist. For eksempel er jeg veldig nøye på hvilke matprodukter jeg putter i barnet mitt (og meg selv), men jeg er veldig kritisk til det psykologer har å si om å sende barn i barnehagen før de er over ett år. Det er vel naturlig at man ikke tror på absolutt alt man leser, likevel kan man jo ikke overse all forskning. Man må jo ikke enten kjøpe alt eller se bort i fra alt, det blir jo opp til hver enkelt person hva man anser som troverdig.

Back
Topp