Angående foreldrepenger

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Jeg er ganske sikker på at jeg har forstått dette rett, men må likevel spørre i tilfelle jeg har misforstått totalt.
Jeg går per i dag i et engasjement som jeg nettopp har fått fornyet. 
Engasjementet går ut 7. oktober, altså noen uker etter at jeg har gått ut i permisjon og forhåpentligvis har født. 
Dette har ikke noe å si for permisjonsutbetalingene mine? Man må vel ikke ha noe fast arbeidsforhold å ta permisjon fra for å ha krav på foreldrepenger?
For om jeg har forstått det rett, så har jeg krav på foreldrepenger utfra hva jeg har tjent FØR permisjonsstart?

Stemmer det, du må ikke ha fast ansettelse for å få foreldrepenger :)

så lenge du jobber 6 av dei sisite 10 mnd før permisjonen begynner, så er eg 99.9% sikker at det er revnande likegyldig om du "bare" har jobb til perm begynner.

Det høres bra ut!
Da var det som jeg trodde. 
Etter lang tid har de endelig lyst ut stillingene fast, men de starter ikke før 8. oktober og jeg gidder ikke å søke da siden jeg uansett ikke vil tilbake tid etter endt permisjon.
Takk for svar!

Det er ikke noe problem nei. :) Jeg har mistet jobben begge gangene jeg har vært gravid, pussig nok hadde de ikke behov for å forlenge vikariatene mine da jeg sto der med stor mage. :P Nav ser bare på hva du har tjent, og når du ikke har jobb får du pengene rett fra nav. 

Back
Topp