Angående farskap

mamma :)

Glad i forumet
Hei jeg lurer på noe. Hva skjer videre når faren ikk har møtt opp til innkaling på nav sitt kontor der han bor om og erkjenne seg som far til barnet sitt og at no så blir det at han dømmes som far til barnet. Brev har kommet om dette.Hva som skejr da videre? Må han ta farskapstest og barnet og ta det da.
Var litt vanskeig og forklare men håper noen veit om dette og som har vært borti noe lignende.

Eg vil tro det vil bli påtvunget farskapstest om han ikkje har skrevet under. Men skal ikkje si noe sikkert[:)]

Sambo var nede på NAV og skrev under på at han ikke erkjenner farskapet til hun han muligens har barn med.. Nå venter vi bare på innkallelse til farskapstest.. Vil tro det er det samme hvis det går gjennom retten..

ORIGINAL: Stinoa

Eg vil tro det vil bli påtvunget farskapstest om han ikkje har skrevet under. Men skal ikkje si noe sikkert[:)]

kjem vel mere brev om derre da sikkert. det sto at han dømmes til det ja til tingretten så det blir vel rettsak kan jeg tenke meg

Han må ta en dna test, det samme må du og barnet. Om han ikke tar testen frivelig, så vil han bli hentet inn for en tvunget dna test.
Er dna testen positiv, så blir han erkjent far om han vil eller ikke. Kan gå litt tid i det.

Jeg har nettopp vært gjennom denne, og etter X antall purringer for å frivillig møte opp på nav for å underskrive papirene blir det sendt ut krav om DNA test, både av far, barn og mor. Dersom dere ikke møter opp innen fristen (tror den var 3 uker fra mottat brev) så får dere en bot for hver dag over til far (evt dere) møter opp. Og som noen her har skrevet, han blir vel tilslutt henta inn for å få tatt testen.

Vi fikk brev en mnd/halvannen etterpå med resultatene og kopi av brevet som nav sendte til far. Der lå de papirer han måtte signere og sende tilbake, dette er vel da bekreftelsen på farskapet. Hadde han fortsatt nekta å skrive under så tar nav det til retten med DNA resultatene som bevis og ber dem dømme farskapet.

Så etter dette må det sendes inn nytt krav om bidrag (jeg måtte hvertfall det) [:)]

ORIGINAL: Ambriel

Jeg har nettopp vært gjennom denne, og etter X antall purringer for å frivillig møte opp på nav for å underskrive papirene blir det sendt ut krav om DNA test, både av far, barn og mor. Dersom dere ikke møter opp innen fristen (tror den var 3 uker fra mottat brev) så får dere en bot for hver dag over til far (evt dere) møter opp. Og som noen her har skrevet, han blir vel tilslutt henta inn for å få tatt testen.

Vi fikk brev en mnd/halvannen etterpå med resultatene og kopi av brevet som nav sendte til far. Der lå de papirer han måtte signere og sende tilbake, dette er vel da bekreftelsen på farskapet. Hadde han fortsatt nekta å skrive under så tar nav det til retten med DNA resultatene som bevis og ber dem dømme farskapet.

Så etter dette må det sendes inn nytt krav om bidrag (jeg måtte hvertfall det) [:)]

skal møte opp jeg hvertfall med gutn og gjør det som skal gjøres for jeg vil ikk ha ett helvette med dette:( håper ikk det blir my styr angående dette og at han kansje vil møte gutn og sånn. men det skal han få lov til og hvis han vil selv. Men han har ikk snakka med meg siden jeg vart gravid.
Håper han og møter opp da for og ta en test så e vi ferdig med det.

ORIGINAL: tassen77

Han må ta en dna test, det samme må du og barnet. Om han ikke tar testen frivelig, så vil han bli hentet inn for en tvunget dna test.
Er dna testen positiv, så blir han erkjent far om han vil eller ikke. Kan gå litt tid i det.

han hadde fått innkallelse til go møte opp på nav og sånn angående farskapet men no dømmes han til at han skal vær faren til gutn. Så da kjem det vel flere brev om hva som gjøres videre kan jeg tenke meg. Men er ltt rtedd for ka herre vil ende med egentlig off.

Bf her nektet å skrive under papirene hos nav. saken gikk opp til tingretten, Mor, far og barn måtte ta blodprøve innen 3 uker. Mor og barn gjorde det med en gang mens bf ikke møtte så han ble hentet av politiet (uniformert) og ble kjørt opp på sykehuset for å ta blodprøve.

han nektet for å være far til ungen. tok blodprøve i august 2010 og november 2010 så hadde vi svaret. han var faren. Men jeg lar alt med bidrag gå gjennom nav for da vet jeg at jeg får det jeg har krav på. han har samvær noen timer i uken og 1 dag i helgen. Så nå dår vi håpe at han tenker mer på sønnen enn slik han har gjort tidligere

ORIGINAL: Alenemamma2288

Bf her nektet å skrive under papirene hos nav. saken gikk opp til tingretten, Mor, far og barn måtte ta blodprøve innen 3 uker. Mor og barn gjorde det med en gang mens bf ikke møtte så han ble hentet av politiet (uniformert) og ble kjørt opp på sykehuset for å ta blodprøve.

han nektet for å være far til ungen. tok blodprøve i august 2010 og november 2010 så hadde vi svaret. han var faren. Men jeg lar alt med bidrag gå gjennom nav for da vet jeg at jeg får det jeg har krav på. han har samvær noen timer i uken og 1 dag i helgen. Så nå dår vi håpe at han tenker mer på sønnen enn slik han har gjort tidligere

så det kan gå fort derre da at vi må ta sånn test? bra det så slipp jeg å tenke på det så my når det vil skje da.
Kan de bare komme og hent han inn de i politiet ? oi det va litt drastisk da men det e vel sånn det ska gjøres sikkert.

ORIGINAL: 2008 mamma

ORIGINAL: Alenemamma2288

så det kan gå fort derre da at vi må ta sånn test? bra det så slipp jeg å tenke på det så my når det vil skje da.
Kan de bare komme og hent han inn de i politiet ? oi det va litt drastisk da men det e vel sånn det ska gjøres sikkert.

Ja,det kan de.. Og de GJØR det..tro meg.. Ei venninne av meg var sammen med en som hadde nekta å erkjenne et farskap.. Hadde ikke hun tvunget han til å dra,hadde politiet henta han.. En sånn sak tar de veldig alvorlig..

e nå bra at derre vil blir tatt på alvor og:)

ORIGINAL: 2008 mamma

e nå bra at derre vil blir tatt på alvor og:)

Ja,det er det..virkelig [;)]

Bra det blir tatt alvorlig,men hadde vært litt pinlig om det viste seg at han ikke var faren etter de har politiet har vært å hentet han å greier :P

ORIGINAL: ung_mor87

Bra det blir tatt alvorlig,men hadde vært litt pinlig om det viste seg at han ikke var faren etter de har politiet har vært å hentet han å greier :P

men det e faren i denne situasjonen hvertfall for det er jeg sikker på.

Ja var ikke ment som at jeg tvilte på det,jeg bare tenkt litt generelt nå :)

Back
Topp