Angående fødsel...

Sjokomamma <3

Elsker forumet
Er det noen av dere her inne som er tredjegangs fødende?
Jeg lurer fordi sist gang jeg fødte så ble det keisersnitt, hastesnitt. Har blitt litt redd for å føde etter dette, da jeg begynte i vanlig fødsel men fikk beskjed om at lillegutts hjerterytme ble uregelmessig, og jeg ble "kastet" ned i etasjen under for å få han fortest mulig ut.
Men likevel så ønsker jeg å forsøke å føde vanlig denne gangen også så langt legene ser at det er forsvarlig for både meg og barnet (jeg har diabetes så blir litt ekstra vurderinger)...det var mye smerter og problemer med keisersnitt såret sist. Og jeg tenker som så at ved vanlig fødsel så får man jo bebis på brystet med en gang...og man er oppe å går ganske raskt etterpå. Jeg vil liksom ha muligheten til å være med babyen rett etter fødsel, og ikke være sengeliggende uten mulighet til dette.

Derfor er mitt spm...er det noen her som har tatt keisersnitt i første fødsel, men født vanlig på fødsel nummer 2?? =)

Ikke jeg, men på andre forumet (mai2011) er det ei som fødte vaginalt med nr 1, ks med nr 2 og vaginalt med nr 3 - f.eks - er flere der som har født med ks (både planlagt og haste) først og så vaginalt. Så det er mulig. :) Håper du får det slik du vil!! :)

Spør inne på Generell :)

Back
Topp