Angående dobbelt etternavn

Thessa87

Flørter med forumet
Jeg og sambo har gitt sønnen vår sambos etternavn, og ingen mellomnavn.

Jeg ville gjerne ha gitt ham mitt etternavn som mellomnavn, men det klinger så vanvittig dårlig sammen
med sambos etternavn når det står foran.

Sambo var veldig opptatt av at han skulle få hans etternavn, så jeg tillot det. Men føler at han burde
ha mitt navn også på en eller annen måte, særlig nå som jeg har bestemt meg for å beholde mitt etternavn
når vi gifter oss...

Si at sambo heter Christensen til etternavn og jeg heter Hansen. Blir det formelt ukorrekt å gi barna
våre etternavnet Hansen-Christensen, mens sambo blir hetende Christensen, og jeg blir hetende Hansen til
etternavn?

Det jeg lurer på er om hvis vi gir barna våre et dobbelt etternavn med bindestrek, bør også vi som foreldre
ta det samme navnet?

Tviler på at sambo vil ha mitt etternavn med bindestrek, og jeg kan egentlig tenke meg å bare ha mitt
eget etternavn også...

Vi har dobbelt etternavn på ungene, men bruker bare hans. Mitt etternavn er med som mellomnavn[:)]

Vi har gitt guttungen begges etternavn. Mitt som mellomnavn. Men dette fordi når vi gifter oss så kommer jeg til å beholde mitt og ta samboers etternavn i tillegg. Om han kommer til å ta mitt etternavn som mellomnavn når vi gifter oss det vet jeg ikke. Det får han ta stilling til da. Han mener nå han ikke kommer til å gjøre det.

ORIGINAL: [Otilie]

Vi har dobbelt etternavn på ungene, men bruker bare hans. Mitt etternavn er med som mellomnavn[:)]

Gjort det sånn vi også. De kan få velge selv hva de vil bruke når de blir eldre. Jeg har et sjeldent navn, mens mannen min sitt er veldig vanlig.

Gutten vår har mitt og samboerens etternavn med bindestrek mellom. Da er det mitt navn (som står først) som "gjelder" i alfabetiske lister etc.
Jeg har kun mitt eget etternavn og sambo har sitt. Hvis vi gifter oss forblir det enten slik eller samme etternavnet som gutten vår.

Jeg er gift, og mannen min og jeg har vårt eget etternav (altså han har sitt, og jeg har mitt).
Jenta vår har begges etternavn med bindestrek.

Så ja det går helt fint! Og da er ditt etternavn som etternavn å regne, ikke bare som et mellomnavn slik det blir dersom det ikke et bindestrek mellom[:)]

ORIGINAL: Pastella

Vi har gitt guttungen begges etternavn. Mitt som mellomnavn. Men dette fordi når vi gifter oss så kommer jeg til å beholde mitt og ta samboers etternavn i tillegg. Om han kommer til å ta mitt etternavn som mellomnavn når vi gifter oss det vet jeg ikke. Det får han ta stilling til da. Han mener nå han ikke kommer til å gjøre det.

samme her[:D]

Her har snuppa begge våre etternavn..
Ayla E**** L******* R*****

Hadde mange runder og diskusjoner ang dette, men endte da altså opp med hans etternavn til sist.. Ser jo i ettertid at d passet best, da mitt etternavn er noe lengre.

Og om vi skulle gifte oss,så kommer jeg til beholde mitt etternav, i tillegg til å ta hans..

Her var det ikke noe diskusjon om det klang eller ikke[8|] Her har begge barna våre mitt som mellomnavn og mannen sins som etternavn[:)]

Samme her

Vi har doble etternavn på våre barn. Jeg skal og ha dobbelt etternavn når vi gifter oss i juni. Kun sambo som kun har ett etternavn.

Jeg beholdt mitt navn da vi giftet oss. Så babyen har begge etternavnene med bindestrek. >Pappa's- Mamma's< 

snuppa har gubbe sitt og mitt som mellomnavn.
er litt rart for nå har vi gifta oss og jeg skifta etternavn og har bare gubben sitt[8D]

Back
Topp