angående den berømte fødebagen..

whatthewhat

Glad i forumet
vet ikke om det er litt tidlig, men jeg er litt grønn her, og bør kanskje planlegge litt...
det står jo lister over hva man skal/burde ha med seg overalt i denne, men er det noen som har noen formening om hvor mye av klær man faktisk skal ha med til babyen? dette er min første, så jeg aner virkelig ikke. Det står jo at det er forskjell på hotell og sykehus bl.a., men kan det være at man ikke får lånt så mye på sykehuset slik at man burde ha med seg litt ekstra? 

og det er slik at uansett hvor du føder, så er det bleier og slikt tilgjengelig slik at man ikke skal måtte tenke på det? kjedelig å ha misforstått noe 

Bleier, salver og alt til baby har de der. Også bodyer og/eller(!) omslagsjakker til babyen har de. 

Sist hadde jeg med 2 bodyer jeg brukte på lillegutt for de passet mye bedre og jeg hadde luyst til å ha på han noe som var "hans":) 

Hvis du ikke bor for langt unna sykehuset, så husk at pappaen fint kan dra hjem og hente om du mangler noe!! Jeg hadde ikke sambo på familierom og han tok heller med noe om jeg hadde lyst på noe. 

Jeg hadde med det jeg liker å ha borte:
Toalettmappe, (med det Du liker å ha i din toalettmappe)
morgenkåpe (likte IKKE den fæle sykehusskjorta!, tips ikke ta med en stor tykk en) 
egne truser (likte hvertfall ikke de nettingtrusene der!!) 
samt sokker, et par tskjorter og joggebukse med jakke. 
Slippers er et must (sykehusbasselusker du ikke vil ha opp i senga!!!)
(hadde faktisk to par, et par til å ha i dusjen:p)

Så hadde jeg ikke med ammeinnlegg, så d måtte sambo ned på apoteket og kjøpe. 
Han kjøpte også med litt mat/drikke når han kom. Maten der var OK den altså, jeg bare hadde lyst på det jeg "endelig" kunne spise igjen, som mat med brie, serranoskinke etc

Ellers hadde jeg
et blad,
vannflaske,
en kjekspakke, 
et kamera
mobil  (m lader) 

Tror faktisk det var det! 

Men tenk på hva DU har lyst å ha på, noen liker jo sykehusskjorta og trusene og trenger ikke mer - de tasser rundt i det. Men jeg for min del må være litt "meg" - for å føle meg vel ;) 

Var rimelig fornøyd sist, det passet oppi en weekendbag som også passet inn i det knøttlille skapet. Da ble det fullt, for hadde da også med Vinterjakke og vintersko og de klærne jeg hadde da jeg kom! Deilig med sommerbaby denne gangen!

Som Frk.Nikki skriver, om dere ikke bor langt fra sykehuset så er det jo veldig lettvint for pappaen å ta seg en tur hjemom og hente påfyll ved behov, kanskje må han sove hjemme uansett, alt etter hvor du og babyen blir liggende etter fødsel.
Ellers var det iallfall på vårt sykehus alt av bleier, salver, kluter etc til babyen. I tillegg til skjorter og tepper. Så manglet ingenting. Første dagene brukte han bare sykehusklærne, siste dagen hadde jeg på han en body og sparkebukse jeg hadde tatt med.
Det gjaldt vel meg også, brukte stort sett sykehusskjorta første dagene (var ganske medtatt og sliten) og så hadde jeg en joggebukse og en skjorte med knepping foran som jeg tok på meg når jeg var klar å gå ut i stua og møte andre mennesker ;-)

Ellers var det bare et bittelite skap på rommet mitt, og jeg flyttet i tillegg rom en gang mens jeg var på barsel så mitt stalltips er å pakke minst mulig

jeg har tenkt å ha med til meg 1-2 joggedresser, vide tskjorter, amemtopper/bher, slippers, morgenkåpe. toalettmappe, bind, kamera++  Det "vanlige alle sier"

Til lille har jeg pakket 3 sett i str 50, og 3 sett i str 56, som da blir henteklær og evt besøksklær.

Lue, sokker og hansker der det de ikke pleier å få låne på sykehuset har jeg hørt..

Det eneste du trenger å ha med til babyen er klærne du skal ha på babyen på vei hjem :-) Alt annet tar du med fordi du har lyst :-D

Her på sykehuset får en alt en trenger til seg selv også av bind, engangstruser og sykehusklær (fantastisk behagelig første dagen etter fødsel) Men dag to ville jeg ha litt egne klær og freshe meg opp litt. Likevel, endel sykehus har ikke alltid ubegrenset med nettingtruser og stæsj til mor, så sjekk opp det! :-)

takk for gode svar:) man lurer på mye når man er ny i denne situasjonen:)

Trenger man bind etter keisersnitt også?

Imsa skrev:

Ja jeg tror nok det! Renselsesprosessen får man uansett!! 

Imsa skrev:

Jepp det trenger du =) masse som skal ut :)
Hadde KS med første man ;)

LAMBI toalettpapir!!! Det er det eneste som er viktig!! :D Tro meg, du vil ikke tørke deg med sandpapir etter at du har skvist ut en vannmelon, og har piggtråd i musa! :D

heh.. et par bodyer og en pys + hentesett/lue til babyen

Shampo+balsam til deg selv

klær til å reise hjem i (elsket sykehus skjortene jeg :p)

brukte det sykehuset hadde, av bind og truser, til den dagen man reiste heim. hadde med meg alt for masse,men det var vell fordi man hadde budd på sykehuset til sammen 13dg når man reiste heim, far hadde henta en god del i tillegg til det eg hadde med meg ved innleggelse.   anbefaler svarte , mjuke bukser. egentlig kler som er løse og ledig :)  ellers så trur eg dei som har svart før meg har dekka alt en trenger, men skriv deg ei liste på forhånd som du kan redigere litt før du pakker :)

Jente 09+gull12 skrev:
I dag har eg begynt å pakke sykehusKOFFERTEN! :)
Hvis du vil kan du gå inn på bloggen min. Der har eg lagt ut liste over hva eg har pakket, og hva eg manger. Samt bilde :)

http://christinailykkeland.blogspot.com/2012/05/sykehusbagen-les-kofferten.html

hehehe! den var fin:) du sier noe her altså! jeg ender ALLTID opp med ørten poser fordi jeg har for liten bag/veske når jeg skal steder:) 

Ja, ikke sant!? Vil prøve å unngå ekstra bagasje. Er nok å ta med seg koffert, baby, se selv og mann på vei fra sykehuset, om en ikke skal ha med seg poser i tillegg! ;)

siribr skrev:

Jente 09+gull12 skrev:
I dag har eg begynt å pakke sykehusKOFFERTEN! :)
Hvis du vil kan du gå inn på bloggen min. Der har eg lagt ut liste over hva eg har pakket, og hva eg manger. Samt bilde :)

http://christinailykkeland.blogspot.com/2012/05/sykehusbagen-les-kofferten.html

hehehe! den var fin:) du sier noe her altså! jeg ender ALLTID opp med ørten poser fordi jeg har for liten bag/veske når jeg skal steder:) 

Back
Topp