Angående BeSafe izi modular

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
er det noen som vet om denne stolen kan «vippes» i en mer behagelig vinkel etter den er festet i basen? Føler den står alt for bratt i basen idag. Type at baby sitter istedenfor å ligge.
Kjenner det frister mest å feste stolen rett i beltet uten basen når den blir så bratt :(
De vi kjøpte den hos mente det ikke gikk å vippe den i en bedre vinkel. De ville heller ikke svare på om det var tryggest å bruke basen eller å feste rett i beltet, med tanke på at det heller ikke er trygt for baby når vinkelen er så feil.
Håper noen har svar. Eventuelt hva vi burde gjøre

Hmm.. vet at den stol nr 2 kan vippes.. men husker ikke om den babystolen kan det.. kan prøve å se på det..

Men mulig at den stolen bare er feil i forhold til deres bil..

Som jeg har skjønt, er det tryggere med basen. Men det er vel det som er litt greia med disse babystolene, at babyen ikke ligger så veldig mye bakover og derfor heller ikke skal sitte så mye i stolen? (Og fordi babyen helst skal ligge helt flatt, det går uansett ikke med bilstol)
:)

Den kan ikke vippes. Sjekka opp det med vår.

Den kan ikke vippes. Sjekka opp det med vår.
Takk! Uff. Får bare ha den sånn da. Var ingen andre stoler som passet bedre her heller siden setene i bilen heller så mye. Trenger heldigvis ikke kjøre så mye i starten:)

Som jeg har skjønt, er det tryggere med basen. Men det er vel det som er litt greia med disse babystolene, at babyen ikke ligger så veldig mye bakover og derfor heller ikke skal sitte så mye i stolen? (Og fordi babyen helst skal ligge helt flatt, det går uansett ikke med bilstol)
:)
Ja mener og basen er tryggest egentlig. Kanskje bare meg som synes det ser verre ut enn det egentlig er! Har bare 5 min kjøring hjem Fra sykehuset og etter det blir det mindre kjøring, så går sikkert bra med basen da

Vi hadde sporty, skrå seter i den gamle bilen da vi fikk førstemann. Bilstolen sto veldig dårlig i den. Det var godt å bytte til en bil med flate seter!

Vi har et annet sete, men vi slet med at vår gutt ble sittende veldig sammenbøyd. Med haka nesten helt på brystet. Løsningen ble å legge et par kluter under rumpa hans, for å vippe den litt frem. Da fikk han puste bedre.

Får du til å måle helningen på setet? Tror babysete skal/burde ha en helning på 45 grader eller noe sånt. Vi har samme sete og lille sitter kjempefint (har ikke sjekka helninga ennå) Hadde annet sete (og annen bil) til forrigemann, og da måtte vi legge noen sammenbrettede gulpekluter under innlegget i stolen for å få han til å sitte bra..

Back
Topp