Angående begrensning av matinntak....

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
når sønnen vår var rundt 1 år spiste han så lenge han fikk mat....

Og så hadde vi alltid med 4 skiver i bhg,siden de ønsket at vi la med niste til fruktmåltidet også.
Han pleide å få 1-2 skiver til frokost,og så få tilbud om resten til frukten.

Men en dag så ringte de meg litt etter frokosten og sa jeg måtte hente han fordi han hadde spydd.

Hentet han jeg og tenkte "ikke omgangsyken allerede".

Så i matboksen hans og den var tom.

De hadde gitt han 4 skiver til frokost. Han var rundt 1 år!!
Så hadde de lekt voldsomt etter frokosten.
ikke rart han spyr da....

ble litt sint da ja.
De kan tenke litt logisk da. Jeg som voksen spiser ikke så mye til frokost en gang.

ORIGINAL: Ihne

Jeg har matglade barn og hadde faktisk ikke reagert om de hadde spist 4 skiver (jeg skjærer opp brødet i butikken så de er jo "tynne")

nå er han 2 år,og da hadde jeg ikke reagert så mye,men han var bare 1 år....
og jeg skjærer ikke tynne skiver.

men at de ikke klarte å koble hvorfor han spydde.
Og har de ikke litt oversikt over hvor mye barna spiser når de sitter der med de?

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Jeg har matglade barn og hadde faktisk ikke reagert om de hadde spist 4 skiver (jeg skjærer opp brødet i butikken så de er jo "tynne")

nå er han 2 år,og da hadde jeg ikke reagert så mye,men han var bare 1 år....
og jeg skjærer ikke tynne skiver.

men at de ikke klarte å koble hvorfor han spydde.
Og har de ikke litt oversikt over hvor mye barna spiser når de sitter der med de?

Jeg hadde absolutt koblet hvorfor han spydde.

Mine barn har alltid spist godt så blir aldri overrasket over hvor mye de spiser[8D]
Her om fredagen lot de han på 3,5år spise 6 halve grove rundstykker (smøremat i barnehagen)[8D]

oj det var MYE.
hadde aldri jeg klart....

enkelte ganger kan gutten min spise mye til middag,men når vi ser det blir for mye,så stopper vi middagen,og heller gir han eple eller annen frukt...

rart de ikke har rutiner på at de VET at noe av maten skal brukes til senere[8|]
om ei fast barnehagetante sitter sammen med ham, så deler hun opp maten slik at noe blir igjen til senere og sitter det ei ukjent der så får han hele matpakka.
RUTINER sier jeg bare!

ORIGINAL: Juliee

Dattera mi har ikke noen problemer med å spise 4 brødskiver(dog litt mindre pga skorpa er fjerna)...

men da kan vi konkludere med at barn er forskjellige og noen blir fortere full i magen da? for hi sitt barn ble FOR full i magen av 4 brødskiver[;)]

ORIGINAL: KjemSNARTtilPoenget

ORIGINAL: Juliee

Dattera mi har ikke noen problemer med å spise 4 brødskiver(dog litt mindre pga skorpa er fjerna)...

men da kan vi konkludere med at barn er forskjellige og noen blir fortere full i magen da? for hi sitt barn ble FOR full i magen av 4 brødskiver[;)]
altfor full...
og han han klarte jo å spise de skivene uten problemer....
men magen syns ikke det var så greit.

Back
Topp