Angående barnehage

Hvis vi får plass fra når vi har søkt får vi plass fra han er 11,5 mnd.
Men jeg har søkt han inn to uker før jeg selv starter å jobbe i samme barnehage så syns det på en måte er greit denna gangen, samtidig som at vi har kjøpt oss enebolig så økonomien strekker ikke til å gå hjemme lengre.
Storesøster var 17mnd når hun begynte.

Hvis vi får plass så skal han begynne 2 dager i uka i desember. Her i kommunen er det dessverre ikke plass til alle barna som er født etter 1. september, så jeg kjenner jeg er litt spent på det der..

Selv tror jeg at vi skal vente til høsten han fyller to. Jeg jobber mest kveld, og mannen min dag (+kan evt ha hjemmekontor). Vi har også litt muligheter for barnevakt av besteforeldre.

Synes det er tidlig å skulle ha han i barnehagen etter et år, samtidig som det selvsagt kunne vært praktisk å kunne fått jobbet mer på dagen. Regner derfor med at det blir redusert jobb på meg og kontantstøtte.

Jeg begynte selv i barnehagen da jeg var tre, og hadde det veldig fint der. Synes det bare er tidlig å sende han fra meg før han kan prate en gang...

Lykkeliky skrev:
Hvis vi får plass så skal han begynne 2 dager i uka i desember. Her i kommunen er det dessverre ikke plass til alle barna som er født etter 1. september, så jeg kjenner jeg er litt spent på det der..

Men er ikke du førskolelærer? Går dere ikke som mangelpersonell?

Nocturne82 skrev:
Selv tror jeg at vi skal vente til høsten han fyller to. Jeg jobber mest kveld, og mannen min dag (+kan evt ha hjemmekontor). Vi har også litt muligheter for barnevakt av besteforeldre.

Synes det er tidlig å skulle ha han i barnehagen etter et år, samtidig som det selvsagt kunne vært praktisk å kunne fått jobbet mer på dagen. Regner derfor med at det blir redusert jobb på meg og kontantstøtte.

Jeg begynte selv i barnehagen da jeg var tre, og hadde det veldig fint der. Synes det bare er tidlig å sende han fra meg før han kan prate en gang...

Helt enig! Jeg syns 1 år er tidlig å starte i barnehagen, med frøkna var det ikke snakk om å starte før 17 mnd men denne gangen lar det seg ikke gjøre å drøye lengre.
Og det hjelper jo selvfølgelig på at vi skal være i samme barnehage.
Er forsåvidt en 3 avdelings barnehage med 9 barn på småbarnsavdelingen så små forhold :)

Vi har ikke økonomi til at jeg skal gå hjemme, så han må i bhg når han er 11 mnd, men han har to bestemødre som også skal ha han til over nyåret :-) Så når han er 14 mnd blir det fullstilling i bhg.

maiokt skrev:

Lykkeliky skrev:

Men er ikke du førskolelærer? Går dere ikke som mangelpersonell?

Der jeg jobber må man først sikre plass til alle barn født før 1. september. Hvis det da blir noen plasser igjen, stiller søsken til barn som allerede går i bhg og ansattes barn likt. Da går det på fødselsdato.
Jeg vil i utgangspunktet ikke ha ham i samme bhg jeg jobber i, men da det blir veldig få ledige plasser i bhg der storesøster går så må jeg nok belage meg på å ha ham med meg der det første halvåret. Hvis vi får plass...

Vi har foreløpig ikke søkt plass, da vi ikke helt vet hvordan vi skal gjøre det.

Jeg skal muligens motta kontantsstøtte og muligens jobbe litt med egne prosjekter (veldig usikker på dette). Har en fast stilling jeg mest sannsynlig må si opp pga at vi har flyttet og jeg nå får en lang kjørevei (2 timer én vei).
Pappaen er student, og med trang økonomi i utgangspunktet allerede nå blir det spennende å se hvordan vi fikser dette.

Kjenner samtidig at jeg ikke har lyst til å ha ham i bhg på en god stund. Vet litt for mye om barnehagehverdagen til å ta lett på det..

Vi skal ha mister i barnehage fra januar 2013. Så vi søker om plass, og satser på at noen  har ledig fra januar. Har lite lyst til å betale for en plass fra august når vi ikke skal bruke den.

Jeg krysser alt jeg har for bhg-plass fra 1. august. Begynner ikke før i midten av september, men har søkt fra august :)

Back
Topp