Angående barnebidrag...

forvirretmor

Gift med forumet
Hvorfor får jeg plutselig bidragsforskudd? Har jo fått MYE mer før?

Er det ingen som vet??? Faren har ikke bedt om det,så vi stusser veldig over hva som har skjedd her....

Kanskje NAV som ønsker deg god påske med litt påskekrim? [:-]

ORIGINAL: AnaBanana

Kanskje NAV som ønsker deg god påske med litt påskekrim? [:-]
Ja det føles sånn[>:]Og på toppen av den fine overraskelsen som kom med selvangivelsen så holder det nå!

Hvis far ikke betaler så får man forskudd tror jeg. Han har en frist han må betale innen ellers får du forskuddsbidrag.

ORIGINAL: sjura

Hvis far ikke betaler så får man forskudd tror jeg. Han har en frist han må betale innen ellers får du forskuddsbidrag.
Nå har jeg lest igjennom papirene og jeg har fått bidragsforskudd hele tiden,det har vært på 2900,men så har jeg fått et brev fra nav hvor de står at det er endringer fra 1.05.11,jeg trodde (dum som jeg var) at dette ikke ville ha noe betydning annet enn at det skiftet navn til forhøyet bidragsforskudd. Hvorfor i hekkan har det gått ned til 1040,-??????

Jeg ville tatt meg en telefon til Nav i morgen. Vet også at bidragsforskuddet kan endre seg for noen nå, ikke bare navn men også beløp siden de regner anderledes på summen når man får bidragsforskudd.

Mulig din inntekt er nå "høyere" enn hva de regnet som før. Forskuddsbidraget er mer "behovsprøvd" nå.

Mulig jeg tar helt feil men det var slik jeg tolket det skrivet jeg fikk ang dette

ORIGINAL: sjura

Jeg ville tatt meg en telefon til Nav i morgen. Vet også at bidragsforskuddet kan endre seg for noen nå, ikke bare navn men også beløp siden de regner anderledes på summen når man får bidragsforskudd.

Mulig din inntekt er nå "høyere" enn hva de regnet som før. Forskuddsbidraget er mer "behovsprøvd" nå.

Mulig jeg tar helt feil men det var slik jeg tolket det skrivet jeg fikk ang dette
Ja,jeg skal ringe i morgen,er bare så grusomt nysgjerrig på hva pokker som skjer!

HELDIGVIS så er faren hans såpass grei at han heller vil at vi gjør dette mellom oss,derfor skipper vi hele forskudds biten og ting forblir forhåpentligvis som før[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: forvirretmor

HELDIGVIS så er faren hans såpass grei at han heller vil at vi gjør dette mellom oss,derfor skipper vi hele forskudds biten og ting forblir forhåpentligvis som før[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

men grunnen til at du har fått forskudd til nå er vel at han ikke har betalt, eller?[8D]

ORIGINAL: ©Smartass

men grunnen til at du har fått forskudd til nå er vel at han ikke har betalt, eller?[8D]
Han har betalt så vidt jeg vet,det går automatisk av lønnen hans.Han var ikke like punktlig i sine yngre dagere,men tror ikke det skal være noe problem nå[:)]

Han har betalt så vidt jeg vet,det går automatisk av lønnen hans.Han var ikke like punktlig i sine yngre dagere,men tror ikke det skal være noe problem nå[:)]
Han kan jo ikke ha betalt når du bare har fått forskuddet, du får resten av pengene med engang han har betalt inn.

ORIGINAL: Reduce

Han kan jo ikke ha betalt når du bare har fått forskuddet, du får resten av pengene med engang han har betalt inn.
Men jeg har fått 2900,- her eneste gang jeg... Errimelig susete i hodet nå,men er ikke forskuddet på maks 1340,-?

Da har han vel ikke betalt denne mnd da, sånn at du har fått bare forskuddet denne gangen..? elns?[:-]

Da har han vel ikke betalt denne mnd da, sånn at du har fått bare forskuddet denne gangen..? elns?[:-]
Han har betalt som vanlig,det er fast trekk fra kontoen hans. Får vel bare smøre meg med tålmodighet og holde ut til i morgen[&o] Også tålmodighet da.....[&o]

Bidragsfolka sliter tydeligvis litt denne mnd.. Jeg fikk også bare forskudd, selv om det trekkes fra fars lønn. Men i slutten av uka fikk jeg plutselig resten av pengene.. Så ring de i morgen, så ordner de nok opp [:)]

ORIGINAL: H0111

Bidragsfolka sliter tydeligvis litt denne mnd.. Jeg fikk også bare forskudd, selv om det trekkes fra fars lønn. Men i slutten av uka fikk jeg plutselig resten av pengene.. Så ring de i morgen, så ordner de nok opp [:)]
Sier du det ja! [:)] Kjekt å vite![:)]

Back
Topp