Angående baby og promping

cicole

Glad i forumet
Ser det er flere her som skriver at babyer ikke skal prumpe - eller ha høye prumpelyder.
Hva er bakgrunnen for det?
 
Samtlige jeg kjenner har babyer som prumper, det gjør også min lille.
Når jeg snakket med jm på sykehuset angående at Fredrik er så dårlig til å rape, så svare hun at "mange babyer raper lite, men prumper i stede. Enten får de ut luft oppe eller nede. Viktigst er at de blir kvitt luften og ikke får magesmerter".
 
Så jeg har sett på det som positivt at han prumper - og han har enda heller ikke hatt luftsmerter i magen. [:)]
 
 
Det jeg fikk beskjed om av kiropraktoren var ikke at de IKKE skulle prompe... Selvfølgelig promper babyer.. Men dersom de har høye promper og presser mye så tyder dette på at de må jobbe veldig for å få ut luften og da sliter de gjerne litt og har vondt!! Kiropraktoren har hjulpet veldig her og promper ikke like høyt og han presser mindre.. Tydelig at det har hjulpet... Men dersom det ikke virker som om babyen din sliter med å få ut luften og ikke plages så er det jo ikke noe problem... Lufta må selvfølgelig ut hos babyene.. enten den ene eller andre veien!! :):)
 
Skal da prompe, det er da naturlig, men IKKE høyt, var det jeg å fikk beskjed om, når jeg sier høyt så mener jeg sikkelige smell.
 
Hæ?? Har jeg aldri hørt. Eirik promper både ofte og høyt. Han har sjelden vondt i magen, så jeg regner med at det nettopp er fordi lufta kommer ut jeg, og ikke skaper trøbbel inni magen [:D]
 
ORIGINAL: Antemor

Hæ?? Har jeg aldri hørt. Eirik promper både ofte og høyt. Han har sjelden vondt i magen, så jeg regner med at det nettopp er fordi lufta kommer ut jeg, og ikke skaper trøbbel inni magen [:D]

 
 her òg er det slik.. tenker det samme som deg!
 
ORIGINAL: ragnhild88

ORIGINAL: Antemor

Hæ?? Har jeg aldri hørt. Eirik promper både ofte og høyt. Han har sjelden vondt i magen, så jeg regner med at det nettopp er fordi lufta kommer ut jeg, og ikke skaper trøbbel inni magen [:D]


her òg er det slik.. tenker det samme som deg!

 
Her også..
 
hmm aldri hørt om:s mine promper no både høyt å lavt:/
 
ORIGINAL: ragnhild88

ORIGINAL: Antemor

Hæ?? Har jeg aldri hørt. Eirik promper både ofte og høyt. Han har sjelden vondt i magen, så jeg regner med at det nettopp er fordi lufta kommer ut jeg, og ikke skaper trøbbel inni magen [:D]


her òg er det slik.. tenker det samme som deg!

 
Sign. denne.
 
Skal jammen spørre kiroprakteren min om dette. Skal bestille time til meg og lille Eren over helga tenkte jeg.
 
ORIGINAL: Antemor

Hæ?? Har jeg aldri hørt. Eirik promper både ofte og høyt. Han har sjelden vondt i magen, så jeg regner med at det nettopp er fordi lufta kommer ut jeg, og ikke skaper trøbbel inni magen [:D]

Min promper også høyt og klager seg sjelden over vondt...

Av og til når han promper så spør storebroren hvem sin fis det var, fordi den var så høy! [8D]
 
JM mi sa at babyar ikkje skal prompe fordi dei ikkje får i seg mat som er gassholdig .. så når babyar prompar, betyr det at dei har svelgt for mykje luft. Lufta skal helst rapast opp etter eller under kvart måltid, for at babyen skal sleppe at lufta reiser gjennom heile systemet før den kjem ut - det kan vere vondt. Vetle både rapar og prompar og ser ikkje ut til å ha noko vondt av å prompe .. men for dei som må presse og presse, så er det kanskje det?

Men eg vil jo tru at babyen får i seg litt gass av enkelte matsortar vi et, ellers hadde det vel ikkje vore poeng i å holde seg vekke frå mat VI får gass av, som løk, erter, kål osv ..
 
Godt at det er flere som har litt prompe baby [:)]
 
Så lenge han ikke har noen plager så regner jeg med at han har det bra[:)]
 
ORIGINAL: cicole

Godt at det er flere som har litt prompe baby [:)]

Så lenge han ikke har noen plager så regner jeg med at han har det bra[:)]
 
så klart skal de prompe men ikke sån som vesla gjorde, hun pressa og pressa som om hun skulle bæsje og så var prompene veldig høye sån at folk på bussen snudde seg og trode det var jeg som prompa[&o].. fikk også beskjed om at noen babyer promper i stede for og rape:) 
 
Husker jeg spurte helsesøster om akkurat dette når hun var hjemme på sånn barselbesøk like etter lillegutt kom til verden.
Da spurte jeg om dette fordi jeg hadde lest om det her inne. Hun bare lo, og lurte på hvor jeg hadde hørt det, fordi det var bare tull.......[:)]
 
ORIGINAL: ragnhild88

ORIGINAL: Antemor

Hæ?? Har jeg aldri hørt. Eirik promper både ofte og høyt. Han har sjelden vondt i magen, så jeg regner med at det nettopp er fordi lufta kommer ut jeg, og ikke skaper trøbbel inni magen [:D]


her òg er det slik.. tenker det samme som deg!


presis det samme her
 
ORIGINAL: LinnBirgitte

Husker jeg spurte helsesøster om akkurat dette når hun var hjemme på sånn barselbesøk like etter lillegutt kom til verden.
Da spurte jeg om dette fordi jeg hadde lest om det her inne. Hun bare lo, og lurte på hvor jeg hadde hørt det, fordi det var bare tull.......[:)]


Sign! hun lo, hadde aldri hørt noe om det!
 
Back
Topp