Angående bæresjal

becca med baby

Betatt av forumet
Jeg har lyst til å anskaffe bæresjal til den lille. Men hvilket? Blir helt forvirret i alle forum, tettinntil.no osv. Noen som har erfaringer?? Skal ha elastisk da når barnet er nyfødt. Men må kanskje tenke på at babyen blir født på sommeren?

jeg syns mei tai eller hvordan det skrives fungerte best her..lånte en hel haug av ei i familien, i alle mulige typer, ringslynge å sånn er det jo mange som er fonøyd med også.. Men sånn alt i alt, så brukte vi det aldri, altså, vi brukte ikke noe form for bæresjal, jeg bare testet det ut jevnt og trutt..

Jeg har moby wrap som jeg bar min datter i fra hun var nyfødt. Jeg elsker det! Kommer til å bruke moby wrap til neste også:) Men er litt skeptisk til hvordan det blir i sommer, og tror ikke det blir brukt på de varmeste dagene, det dekker jo ganske godt over kroppen til både mor og barn, så det blir fort varmt! Men i høst, da blir det bra:D Anbefales!

Har brukt mei-tai siden jenta mi var fire uker gammel, og bruker det enda. Er ufattelig praktisk. Kunne ikke levd uten den . Sparer så mye plass og tid når vi reiser kollektivt foreksempel

Eit elastisk er jo mest praktisk om barnet skal mykje inn/ut av sjalet, å fullt brukande til 6-7 kg. Vevd sjal har jo du heile perioden! Sjal krev litt meir trening enn mt. Mt ser eg på som varmaste alternativ, men lettvintast. Blei tips tråd, utan konkrete råd. Sjølv ha eg ringslynge og mt til nr , synest begge var knotette, nyfødde lealause babyar er ikkje optimalt å øve på, fekk dreisen etter kvart, og kjem nok til å bruke begge delane like mykje. Slynga er lett å ha i veska, til og frå bil/butikk, medan mt og sjal er optimalt til bæring i lengre stunder.

Back
Topp