Angående antall egg...

Emz mamma

Elsker forumet
Jeg som mange andre er opptatt av "å få ut mest mulig" egg under uttak. Men da jeg satte inn siste fryseegget nå så begynte jeg jo å spørre angående nytt uttak. Og da sa han at han trodde ikke det var meg og livmoren min det var noe problem med,men kvaliteten på eggene. Så ble jeg litt satt ut, men så sa han at siden jeg fikk ut 18 egg så var kvaliteten på dem mindre fordi det "ble for mange" så han skrev i papirene at medisin mengden måtte senkes til neste uttak for det optimale (for meg ihvertfall) var 10 egg ca.

Så skulle jeg få begynne å sette inn 2 og 2,men ikke under det første "ferske" egget, da fikk jeg "bare" ett .. så det bir spennende å se hvordan det går!

Håper vi lykkes! Han mente at neste uttak ble i mai ca. så det blir på samme tid som ifjor, for da tok jeg vel ut 8 mai tror jeg og ble da gravid med termin i februar, så HÅPER det skjer i år da!!!!! [:)]

Laaaaaangt innlegg [:D]

Tror også at mine egg ikke er helt av topp kvalitet. De vokste sent og de måtte øke dosen godt for at de skulle
bli store nok til uttak.
Så høres positivt ut at legen din har fokus på å få best mulig kvalitet på eggene. De sier jo også at første medisineringen er
litt eksperimentell mhp dosering.
Håper jo du lykkes nå da og slipper å tenke på neste forsøk[;)]

ORIGINAL: Hope

Tror også at mine egg ikke er helt av topp kvalitet. De vokste sent og de måtte øke dosen godt for at de skulle
bli store nok til uttak.
Så høres positivt ut at legen din har fokus på å få best mulig kvalitet på eggene. De sier jo også at første medisineringen er

jeg har 10 stk,folikkelposer da vel å merke,men mine var relativt små. ikke for å kuppe tråden, men har økt dosen 2 ganger, fra 100-150-200 ie..hvordan va dine ved uttak da?? er så redd mine blir for små.

ORIGINAL: babytutta

bli store nok til uttak.

jeg har 10 stk,folikkelposer da vel å merke,men mine var relativt små. ikke for å kuppe tråden, men har økt dosen 2 ganger, fra 100-150-200 ie..hvordan va dine ved uttak da?? er så redd mine blir for små.

KUPP tråden du [:D]

ORIGINAL: babytutta

bli store nok til uttak.

ved siste ul var det kun noen få som var store nok og da økte de dosen min til 300. Men på slutten fikk en del flere fingeren ut og vokste. Fikk ut 10 egg, noen av de var fra follikler som var litt for små men ho legen tok ut et par av de likevel.
fikk 7 som var befruktet, så mulig at de minste ikke klarte det. 3 som overlevde til innsetting. 2 på frys

emmas mamma jeg har også hørt det at for mange egg kan reduser kvaliteten.

Når det gjelder at eggene vokser sakte for noen av oss, for lav start dose, så har jeg en teori at de kan bli dårligere kvalitet, men dette er ikke funnet et godt nok bevis på der de har forsket på dette. Jeg tror at dersom de trenger lengre tid med IVF for å bli riktig størrelse, så kan vi samenligne det med de som har eggløsning sent. Det jeg har funnet på dette er forskningsmateriell fra et Australsk sykehus. Det trenger ikke nødvendigvis å bli dårliger kvalitet, men når de først har blitt gravid etter å hatt eggløsning etter dag 17 eller senere så, kan det virke ut som dette kan føre til SA lettere enn de som har hatt eggløsning før dag 17 i syklusen sin. Dette er ikke bevist dette er bare tatt ut av statistikker, men forskere i Australia har stor tro på denne teorien.

For min egen del så hadde jeg eggutak sent, ved IVF så regner vi sprøyte dag 1 som dag 1 i syklusen, dvs at jeg startet på første mensdag, hadde stimulering i 17 dager for at follliklene mine vokste sakte, uttak dag 20. Jeg spurte de i Porsgrunn om dette kunne gi dårligere kvalitet, de hviste ikke. Men de 2 som ble satt inn var av meget bra kvalitet, men det er jo av det de kan se utenpå, derfor er jeg fortsatt usikker pga dette. Neste gang vil de øket dosen min betraktelig, for å unngå at det går så tregt og jeg håper at det blir flere til uttak også.

Men jeg må også understreke at det er noen som har stimulert follikelveksten like lenge som meg og har blitt gravid og født et velskapt barn eller to. Så jeg hvet at jeg bør være forsiktig med min teori rundt dette, men jeg glemmer ikke den forskningsrapporten så lett.

Håper jeg ikke har skremt noen nå, da beklager jeg det jenter!!!

Dette er liksom ting som var heeelt uvesentlig for meg da jeg ble "tatt på sengen" av ett svangerskap som banket på døren da jeg var 19 år. Da gikk alt bra.
Når er det blitt en hel vitenskap å få til en eller to små lykketroll til..

Men alle reagerer jo forskjellig på medikamemtene så det er sikkert veldig individuelt, det viktigste er at så mange som mulig lykkes [:D]

Håper jo at det skal klaffe for meg nå, men har større tro på "det andre" forsøket. NOE må jo skje iløpet av 2008 ihvertfall !!!!!!!!

ORIGINAL: Emmas mamma!

Jeg som mange andre er opptatt av "å få ut mest mulig" egg under uttak. Men da jeg satte inn siste fryseegget nå så begynte jeg jo å spørre angående nytt uttak. Og da sa han at han trodde ikke det var meg og livmoren min det var noe problem med,men kvaliteten på eggene. Så ble jeg litt satt ut, men så sa han at siden jeg fikk ut 18 egg så var kvaliteten på dem mindre fordi det "ble for mange" så han skrev i papirene at medisin mengden måtte senkes til neste uttak for det optimale (for meg ihvertfall) var 10 egg ca.

Så skulle jeg få begynne å sette inn 2 og 2,men ikke under det første "ferske" egget, da fikk jeg "bare" ett .. så det bir spennende å se hvordan det går!

Håper vi lykkes! Han mente at neste uttak ble i mai ca. så det blir på samme tid som ifjor, for da tok jeg vel ut 8 mai tror jeg og ble da gravid med termin i februar, så HÅPER det skjer i år da!!!!! [:)]

Laaaaaangt innlegg [:D]

Jeg håper du blir gravid i denne rugeperioden jeg da, så slipper du nå uttak i mai..men skulle nå det skje så er det bra at legen tenker nytt[:D]

håper at gull egget er satt inn nå og at du slipper.
er bra legen passer på da , krysse fingrene for deg nå

Back
Topp