Angående angelsound

Mrs.Chuck Bass

Forelsket i forumet
Vurderer å kjøpe en nå, men så ser jeg at det står at man må påføre en liten mengde "gel" når man skal bruke den. Er det noe man må kjøpe i tillegg, eller er det med sammen med selve apparatet? :-)

Så lurer jeg på enda en ting. Jeg er jo bare 8+2 nå, så kommer ikke til å prøve før om en uke eller to (sier jeg til meg selv nå, men jeg ser også for meg at jeg river opp pakken og prøver med én gang jeg får den, haha). Forstår at man visstnok skal holde den ganske langt nede ved skambeinet når det er såpass tidlig, men jeg er så redd for å "bulke" eller presse for mye på babyen! :p Er det bare tull av meg å tenke sånn? Redd for å gjøre den vondt :p
 
Var ikke noe gel med min, men brukte bare noe jeg hadde liggende. Aloevera gel eller babyolje fungerer utmerket :) Du trenger ikke presse noe for å høre, legger den bare på magen. Hvis du må presse den litt ned gjør ikke det noe heller. Må leite overraskende langt ned ja.. :)
 
Du kan bruke alt fra bodylotion, babyolje, Aloe Vera til glidekrem. Å kjøpe samme type gel som de profesjonelle bruker er ikke nødvendig. Jeg har hele veien brukt bodylotion med vitamin E som jeg etterpå har smurt magen med. To fluer i en smekk :-)
Du må kanskje presse litt ned i magen for å fange lyden bedre opp, men dette er så svakt at det er ingen fare for fosteret. Jeg fanget lyden best opp når jeg vinklet den litt på skrå. Men du må bare prøve deg frem!
 
Babyolje funker som rakkærn:-)
 

Jeg og bruker Johnsons Babyoil :)

Måtte prøve i dag 8+2 jeg og men det var jo selvfølgelig altfor tidlig, fant bare min egen  :)

Mente jeg hørte den i uke 10 pluss forrige gang..

 
Jeg fikk min i posten i dag, brukte Aloe Vera Gel og fant lyden etter 10 min :D

Fantastisk!!
 
Vet ikke noe noe om de angl sound men for å skade den lille skal det mye til, i hverfal så her tidlig. En venninne til meg falt ut for en trapp når hun var høygravid, gjikk helt fint med babyen (og mammaen) då den ligger så godt i fostervannet. Men ikke å anbefalle da.
 
Fikk min i dag. Men jeg finner ikke lyden! Hører bare min egen puls! Noen tips??
 
Du må bare prøve igjen litt seinere. Av og til ligger de sånn at det er umulig å finne lyden... Bruk litt tid, ha gel på og leit laaangt nede, så finner du den nok til slutt :-) Det er ganske tidlig enda, så du må iallefall ikke bli bekymret.
 


PetronellaMor skrev:
Fikk min i dag. Men jeg finner ikke lyden! Hører bare min egen puls! Noen tips??


Først og fremst, let nederst på magen i halvsirkel over skambenet, det var der jeg fant hjertelyden rundt uke 10-14. Deretter beveg den saaaakte og vinkle den litt på skrå. Det kan godt være at fosteret ligger litt vanskelig til for doppleren å fange opp, da forsøker du på nytt litt senere. Eller så kan morkaken ligge på fremsiden og "polstre" for babyens hjertelyd.
 
Ok, takk, skal prøve det. Kan hende det er litt tidlig, er 10+1 i dag.. Får prøve igjen senere, prøvde å bevege den sakte, men kan prøve enda saktere og i vinkel. Har så lyst til å høre den. Prøver ihvertfall å ikke bli bekymret, innstilt på at alt går bra nå, så jo en veldig frisk og normal krabat på ul for en uke siden :)
 
Æsj, prøvde igjen og fant fortsatt ingenting :(
 


PetronellaMor skrev:
Æsj, prøvde igjen og fant fortsatt ingenting :(



Ikke få noia:) det er nettopp derfor det er litt skummelt med disse doplene.. Jeg mener det stod på min at man kan høre hjertelyden fra uke 12 eller 14.. og det er en stund til, så bare vær tålmodig og ikke bli redd om du ikke hører noe enda:)
 
Jeg har alltid funnet den helt nede ved skambeinet til venstre så tidlig (på meg selv begge gangene og to venninner) hold den i ro lenge om gangen og flytt den bare ørlite hver gang. Beg bruker MASSE kontaktgel fra apoteket og har på maks lyd :) er lett å gå forbi hvis du flytter for mye om gangen :)
 
prøvde med caremax dopler på mandag, men fant ingenting. prøvde igjen i dag og litt til venstre for skambenet, rett ned og ikke i vinkel kom det plutselig verdens nydeligste lille hjertelyd:) er 9+1
 
Har lett helt nede ved skambenet og oppover, på begge sider, i holdt den stille på hvert sted, beveget lite av gangen, men finner fortsatt ikke noe :( Får ta en pause noen dager og så prøve igjen. Er så kjipt! Vet ikke om det er jeg som gjør feil, eller noe som ligger i veien så jeg ikke får fanget den opp, men blir superskuffa hver gang... :(
 
Bulke på babyen??!? Hahahaha. Ingen fare, den ligger trygt langt der inne. Om barna mine kan tråkke og hoppe på min og d går fint, så tåler nok din at du fører angelsounden over... ;)
 
Hvor langt er du? Jeg fant den ikke før jeg var 10+1 trodde jeg men etter ul var jeg vist 10+3 :) så legg den bort noen dager du :) er ikke sikkert livmoren har kommet langt nok opp enda :)
 
Jeg har caremaxx doppler (kjøpt i butikk). Den tilsvarer angelsound. Med denne fulgte det med gel.
Ingen fare å måtte trykke litt ned, det måtte jeg. Legene siden på ultralyd har presset mye hardere ned (bl.a. for å vekke opp fosteret). Så de ligger veldig godt beskyttet. :)
 
Back
Topp