Angående å ringe føden..

Miniinis

Elsker forumet
Sikkert et dumt spørsmål, men kan man ringe føden om man lurer på noe? Altså noe så enkelt som å høre om noe er normalt eller om hva diverse smerter eller ubehag kan være (som sannsynligvis ikke er farlig). Eller bør man heller ringe legen for sånne ting når det ikke er noe som haster liksom. Beklager dårlig forklaring, håper noen forstår likevel :p

Har du ikke jordmor du går til for vanlige kontroller da? Men uansett tror jeg du bare kan ringe hvis du er bekymret, de prøver jo så godt de kan å ivareta deg så du ikke er redd :)

Joda, går til jordmor :) men jeg bor på en såpass liten plass at jordmor bare er her på tirsdager fra 09-14, så det er bare da det er mulig å få tak i henne :p

Jeg ringte jo føden i går (SUS) med et spørsmål og ble ledd av. Men hun jeg pratet med må jo ha manglet visse ting, for hun va sjikkelig ufin og frekk!!
Men tror nok du kan det ja med tanke på hvor langt vi er komt i sv.skapet :)

Jeg ringte jo føden i går (SUS) med et spørsmål og ble ledd av. Men hun jeg pratet med må jo ha manglet visse ting, for hun va sjikkelig ufin og frekk!!
Men tror nok du kan det ja med tanke på hvor langt vi er komt i sv.skapet :)

Ledd av?? Kan jeg spørre hva du spurte om? Mann ler jo ikke av noen som er bekymret å vil ha et råd eller 2! Kjenner jeg blir sinna på folk som jobber med mennesker som ikke brude gjort det!

Jeg hadde en opplevelse for 2 ukers tid siden, der jeg fikk et voldsomt press øverst i magen der jeg rett å slett ikke fikk inn luft for smertene var så voldsom. Varte bare et minutt eller noe.. Men det var helt grusomt.. Jeg ringte ikke noen, å angrer veldig i ettertid, for jeg tenker ofte på hva det var... Å om det kan komme tilbake.. Så jeg vil anbefale deg i å spørre noen ihvertfall. Ikke hold det for deg selv.. Som regel er ikke ting alvorlig, men vi vet jo aldri..

Ledd av?? Kan jeg spørre hva du spurte om? Mann ler jo ikke av noen som er bekymret å vil ha et råd eller 2! Kjenner jeg blir sinna på folk som jobber med mennesker som ikke brude gjort det!

Var bekymret for lite liv, begynte å fortelle og nevnte at jeg hadde egen doppler hjemme - da lo hun hånlig og lurte på hvorfor jeg hadde dette, og om jeg liksom trodde jeg klarte å bruke den riktig? Var det bare noe jeg hadde for morro skyld, fordi det var en fin lyd osv.. Jeg ble så pass atpåtil at jeg var så bekymret at jeg begynte å gråte. Da lo hun igjen: jaja full i hormoner du hører jeg.. Så bare beklaget jeg at jeg ringte og sa hadde det ikke vert helligdag hadde jeg ringt legen min først - da var hun hånlig igjen og lo mens hun spurte hvorfor det? Hva vitsen med det var osv..
Da var jeg så gråtkvalt at jeg bare la på!! Ringte min faste JM i morges og fikk komme til henne heller :)

For hun jeg traff på i tlf i går må være syk i hodet :-/ burde ALDRI jobbet på føden!!

Men tror ikke det fins så mangen av disse, så er man bekymret så ska man selvfølgelig ringe - vi kjenner jo vår egen kropp best..

Var bekymret for lite liv, begynte å fortelle og nevnte at jeg hadde egen doppler hjemme - da lo hun hånlig og lurte på hvorfor jeg hadde dette, og om jeg liksom trodde jeg klarte å bruke den riktig? Var det bare noe jeg hadde for morro skyld, fordi det var en fin lyd osv.. Jeg ble så pass atpåtil at jeg var så bekymret at jeg begynte å gråte. Da lo hun igjen: jaja full i hormoner du hører jeg.. Så bare beklaget jeg at jeg ringte og sa hadde det ikke vert helligdag hadde jeg ringt legen min først - da var hun hånlig igjen og lo mens hun spurte hvorfor det? Hva vitsen med det var osv..
Da var jeg så gråtkvalt at jeg bare la på!! Ringte min faste JM i morges og fikk komme til henne heller :)

For hun jeg traff på i tlf i går må være syk i hodet :-/ burde ALDRI jobbet på føden!!

Men tror ikke det fins så mangen av disse, så er man bekymret så ska man selvfølgelig ringe - vi kjenner jo vår egen kropp best..
Er det mulig å oppføre seg sånn??!! Sjokkert!! Kjenner jeg blir litt redd for å få hun som jordmor når jeg skal føde på SUS i august! Skrekk og gru! :(

Er det mulig å oppføre seg sånn??!! Sjokkert!! Kjenner jeg blir litt redd for å få hun som jordmor når jeg skal føde på SUS i august! Skrekk og gru! :(

Jeg også!!! Aner ikke hvordan hun ser ut, men hun var fra Jæren vertfall hørte det på dialekten.. Skrekk og gru for et frekt kvinnemennesket!! Heldigvis fins det få av disse..

Den kjerringa burde du klage på. Her ringer du om lite liv såpass langt ut i svangerskapet, og så blir du gjort narr av?!? Sånn oppførsel kan få konsekvenser for mor og barn..

Huff!! Sånne mennesker har ingenting på en fødeavdeling å gjøre! Punktum. Jeg hååååper så inderlig at jordmoren jeg hadde på slutten sist er der når jeg skal føde! Verdens koseligste dame :) Skal spørre etter henne med en gang jeg blir lagt inn! :D

Jeg også!!! Aner ikke hvordan hun ser ut, men hun var fra Jæren vertfall hørte det på dialekten.. Skrekk og gru for et frekt kvinnemennesket!! Heldigvis fins det få av disse..
Slike mennesker burde rett og slett ikke jobbe med noe som er så viktig!

Nei det er helt sant.. Fikk heldigvis en god undersøkelse av min faste JM i dag og alt ser bare bra ut :)

Men altså, vi bærer på det kjæreste vi har og når vi ringer føden (som vi har fått beskjed om å gjøre) forventer man trygghet og hjelp ikke hånlighet og et slag i ansiktet :-/ det var en helt forferdelig tlf samtale - fæle fæle dame!!

Seriøst?? :o herregud for ei kjerring! Hun der burde virkelig ikke jobbe med mennesker! Er helt sjokkert jeg..

Nei det er helt sant.. Fikk heldigvis en god undersøkelse av min faste JM i dag og alt ser bare bra ut :)

Men altså, vi bærer på det kjæreste vi har og når vi ringer føden (som vi har fått beskjed om å gjøre) forventer man trygghet og hjelp ikke hånlighet og et slag i ansiktet :-/ det var en helt forferdelig tlf samtale - fæle fæle dame!!

I mitt forrige svangerskap ringte jeg føden en natt til søndag. Jeg hadde utrolig vondt i magen på høyre side oppunder ribbeina. Det svei og var slik at jeg ikke fikk sove (dette var en uke før termin) og jeg hadde kjent det en uke allerede. Hun jeg traff på telefonen sa ta to paracet og legg deg. Dette gjorde jeg, men det hjalp ikke i det hele tatt. Kom på kontroll hos min vanlige Jm mandagen, og hun gikk i taket. Det hun sa var, stol alltid på instinktet ditt! Får du et slik svar, så ringer du igjen, eller reiser dit. Ta med deg dette rådet du også. Det er vi som kjenner kroppen vår, og babyen i magen, det er for viktig til å la mennesker som du møtte i telefonen få bestemme! (Jeg vet at det er mye vanskeligere å gjennomføre altså, enn hva det er å tenke det)! Jeg skal stå på mitt denne gangen om det skulle skje noe liknende :)
Godt du kom til din vanlige JM da, og at alt så bra ut!

Det der må du seriøst sende inn klage på. Hva i Guds navn liksom. Dama høres jo strippet for all for for empati og medmenneskelighet. Skremmende. Hvilket sykehus var det? Møter du henne igjen på føden når du har født?

Herlighet, jeg hadde absolutt levert inn en klage. Tror nok gjerne arbeidsgiveren hennes vil vite hvilke folk de har i jobb... Trenger jo ikke være navngitt, men med dato og klokkeslett, da vet de hvem som var på vakt. Jises...

Det er det verste jeg har hørt !! At det går an. Min jordmor sa til meg at viss jeg var bekymret for og ha kjent lite liv. Måtte jeg bare ringe føden. Det var der jeg skulle ringe nå og ikkje legen.. Jeg var også en del inn på føden med 1 mann. pga kjente lite liv hele svangerskapet. Forstår godt du blir bekymra.

Mente ikke at dette skulle gå ut over trådstarter - stakkar.. Hva bestemte du deg for å gjøre, ringte du føden? :)

Jeg tror kanskje jeg skal sende inn en klage ja.. For ønsker ikke at andre skal få oppleve samme oppførsel og tilsnakk som jeg fikk. Aner ikke hva hun heter, men vet jo dato og kl.slett..
Men hvor skal jeg sende den?

Ja JM har jo sagt det at nå er jeg så langt i sv.skapet at babyen fint kan overleve på utsiden så da skal man kontakte hjelp dersom man blir redd/lurer på noe/dårlig magefølelse osv. Tingen var jo at jeg bare ville ha svar på et spm, men jeg kom jo aldri så langt for hun hadde nok med å le av meg :-/ stygt rett og slett!! (dette var på sus)

Mente ikke at dette skulle gå ut over trådstarter - stakkar.. Hva bestemte du deg for å gjøre, ringte du føden? :)

Jeg tror kanskje jeg skal sende inn en klage ja.. For ønsker ikke at andre skal få oppleve samme oppførsel og tilsnakk som jeg fikk. Aner ikke hva hun heter, men vet jo dato og kl.slett..
Men hvor skal jeg sende den?

Ja JM har jo sagt det at nå er jeg så langt i sv.skapet at babyen fint kan overleve på utsiden så da skal man kontakte hjelp dersom man blir redd/lurer på noe/dårlig magefølelse osv. Tingen var jo at jeg bare ville ha svar på et spm, men jeg kom jo aldri så langt for hun hadde nok med å le av meg :-/ stygt rett og slett!! (dette var på sus)

Gå inn på hjemmesiden til sykehuset, for der finner du mest sannsynlig navnet på avdelingslederen på oversikten over ansatte. Brevet adresseres til avdelingsleder,med eller uten navn, navn på aktuell avdeling, og sykehusets adresse. Presenter deg kort og godt med navn og personalia, svangerskapets lengde, hvorfor du ringte, og hva du fikk til svar, så ordrett som mulig. Skriv også når dette var. Skriv noen om hvà dette gjorde med deg og trygghetsfølelsen din. Ikke gå til personangrep i brevet. Send en kopi til pasientombudet i ditt fylke, dette finner du adressen til på nettet. Kan love deg at det blir oppvaskmøte på føden, og at vedkommende mest sannsynlig kan miste jobben sin.

Back
Topp