ANGÅENDE 6 UKERS KONTROLL

ms36

Andre møte med forumet
Heisann[:)] jeg bare lurt litt på hvor mye barna deres hadde lagt på seg når dere var på 6 ukers kontroll hos helsesøster? Vi skal på kontroll den 21 november! Ina var 3030 gr og 48 cm da hun ble født 5 oktober. Er derfor spent på hva hun veier. Og hva er det mer de skjekker på en sånn kontroll?

Det er så mange år siden jeg var på 6 ukers kontrollen så hukommelsen er ikke helt på plass. De veier, måler lengde og hode. Så er det vel en del spørsmål om hvordan ting går osv.

Mi var 3730 og 52 lang på 6 ukers kontroll. Da hun var født var hun 2550 og 45. Så hun hadde lagt godt på seg. Frida fikk full sjekke, lyttet på hjerte og lunger, sjekket fontanellen, hofter, armer og ben. Gikk kjempe fint. I dag er Frida 7 mnd. og skal ikke på sjekk før hun har fylt 8 mnd.. Ved siste veiing for ca 1 mnd. var hun 7150 og 66 cm.[:)]

ORIGINAL: Snuppepia

Mi var 3730 og 52 lang på 6 ukers kontroll. Da hun var født var hun 2550 og 45. Så hun hadde lagt godt på seg. Frida fikk full sjekke, lyttet på hjerte og lunger, sjekket fontanellen, hofter, armer og ben. Gikk kjempe fint. I dag er Frida 7 mnd. og skal ikke på sjekk før hun har fylt 8 mnd.. Ved siste veiing for ca 1 mnd. var hun 7150 og 66 cm.[:)]

hvor lang og hvor mye veide jenta di på 3 mnd kontrollen? for thea-marie skal snart på 3 mnd kontroll men sist jeg var på barsel møte og da veide hun 5800 og var 60 cm lang.
er det ganske lite? for det er jo ikke så langt unna hva jenta di veier? hmmm nå ble jeg usikker [8|]

ORIGINAL: lille_jenta87

ORIGINAL: Snuppepia

hvor lang og hvor mye veide jenta di på 3 mnd kontrollen? for thea-marie skal snart på 3 mnd kontroll men sist jeg var på barsel møte og da veide hun 5800 og var 60 cm lang.
er det ganske lite? for det er jo ikke så langt unna hva jenta di veier? hmmm nå ble jeg usikker [8|]

Frida var 5130 og 58,5 lang. Skal du vaksinere henne? Frida er ganske lita for hun var født 4 uker før termin.

Åååå 4 uker før? det er ganske tidlig da. men bra at det gikk bra da, eller det gjør det vel på de fleste som blir født 4 uker før tiden [;)] ja skal det, men gruer meg litt for har hørt at den gjør utrolig vondt [&o] uff gruer meg til det der. har frida tatt den? gråt hun mye?

Frida gråt en del på 3 mnd vaksinen, men det gikk fort over. Ved 5 mnd. vaksinen gråt hun ikke i det hele tatt.
Frida har det bare fint, og det er bare på enkelte ting man kan merke at hun er født før tiden eks. motorikken.[:)]

ok [:)] for hun ser jo ut som en 7 mnd jente da [;)] og er kjempe nydlig [;)]
jeg får vel håpe at thea-marie ikke gråter ganske lenge etter det da, for vi skal på barseltreff rett etter hun har tatt vaksinen, hadde ikke vært så koslig at hun hadde slått seg helt vrang da nei [;)]

ORIGINAL: lille_jenta87

ok [:)] for hun ser jo ut som en 7 mnd jente da [;)] og er kjempe nydlig [;)]
jeg får vel håpe at thea-marie ikke gråter ganske lenge etter det da, for vi skal på barseltreff rett etter hun har tatt vaksinen, hadde ikke vært så koslig at hun hadde slått seg helt vrang da nei [;)]

Takk skal du ha, jeg synes også hun er nydelig. Vi hadde også barselstreff rett etter vaksinen. Litt kos og litt mat, så gikk det så fint. Lykke til!

Back
Topp