"Anfall" med høy puls

Ga92

Flørter med forumet
Innimellom får jeg skikkelig høy puls. Kan komme når jeg slapper av på sofaen, men som oftest når jeg gjør noe.. I går på butikken hadde jeg 129 i puls (målt på fitbit), er ikke det utrolig mye når jeg bare lunter rundt? Blir også litt uvel/slapp og har helst lyst til å sette eller legge meg ned når dette kommer... Skal selvsagt ta det opp med lege og jordmor, men opplever noen av dere det samme? Nå er nok jeg også ganske mye større enn det dere er pga tvillinger, så det er jo klart at jeg er ganske stor og tung også, som sikkert spiller inn...

Kan nevne at på natt har jeg lav puls, rundt 70, nå slapper jeg av uten "anfall" og har 88..
 
Det er vanlig med høy puls i svangerskapet, men skader aldri å høre med lege eller jordmor.

Jeg får også anfall med høy puls, men da er det snakk om puls på 160 etter å ha ruslet 10 meter inne i leiligheten, og at den roer seg til 110 hvis jeg ligger og slapper av skikkelig. Det er såpass at jeg blir skikkelig tungpust av pulsen. Heldigvis ikke hver dag jeg får sånne anfall, for det sliter på de dagene jeg får det.
Til vanlig (i svangerskapet) har jeg puls 85-100 i hvile. Jeg har hatt vektøkning 10 kg hittil (som jeg føler har vært passe for kroppen min), er 28+4. Magen ser ut som om jeg venter firlinger, men det er egentlig bare en liten frøken inni der.
 
Jeg har vanligvis en hvilepuls på rundt 60, nå ligger hvilepulsen på 70-80. Den går veldig raskt opp til 100-120, skal ikke mer til enn at jeg går litt rundt. Merker heldigvis ikke noe ubehag iforhold til det. Kanskje din puls er enda høyere pga at du venter tvillinger?
Håper ubehaget gir seg, skader hvertfall ikke å høre med lege/jordmor. :)
 
Det er vanlig med høy puls i svangerskapet, men skader aldri å høre med lege eller jordmor.

Jeg får også anfall med høy puls, men da er det snakk om puls på 160 etter å ha ruslet 10 meter inne i leiligheten, og at den roer seg til 110 hvis jeg ligger og slapper av skikkelig. Det er såpass at jeg blir skikkelig tungpust av pulsen. Heldigvis ikke hver dag jeg får sånne anfall, for det sliter på de dagene jeg får det.
Til vanlig (i svangerskapet) har jeg puls 85-100 i hvile. Jeg har hatt vektøkning 10 kg hittil (som jeg føler har vært passe for kroppen min), er 28+4. Magen ser ut som om jeg venter firlinger, men det er egentlig bare en liten frøken inni der.

Godt å høre at det ikke bare er meg, peser helt utrolig mye når jeg får så høy puls! Jeg ser ut som jeg har spist en basketball, skikkelig diger. Gått opp 8 kg til nå, uke 29+0 i morgen.. Haha, du føler nok at du er større enn du er! :)
 
Jeg har vanligvis en hvilepuls på rundt 60, nå ligger hvilepulsen på 70-80. Den går veldig raskt opp til 100-120, skal ikke mer til enn at jeg går litt rundt. Merker heldigvis ikke noe ubehag iforhold til det. Kanskje din puls er enda høyere pga at du venter tvillinger?
Håper ubehaget gir seg, skader hvertfall ikke å høre med lege/jordmor. :)

Ja mye mulig den er høyere pga tvillinger, men ja skal høre med de. :) Men godt å høra at din puls også har gått litt opp, dog ikke så mye som min.
 
Har det likedan! Kan sitte helt stille og ha puls på 116[emoji23] utrolig slitsomt! Jeg er 28+5 og egentlig ikke så stor.. men har hatt dette hele svangerskapet. Legen min sier det er normalt. Blir egentlig mer stresset av å ha på pulsklokke enn å droppe den. Blir så opphengt i pulsen min når jeg har den på[emoji38]
 
Jeg har vært plaget med høy puls i alle mine svangerskap (men mindre denne gangen faktisk). På helsekortet mitt fra sist svangerskap sto det at jeg hadde hvilepuls på 120[emoji15] Og da ble jeg veldig andpusten for den minste lille ting. Men ufarlig, visstnok. Jeg har hvilepuls på under 40 til vanlig...
 
Så godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Takk for at dere deler. Og normal hvilepuls på 40?!? WOW!
 
Det er nok ikke unormalt, men husk at det aldri er en skam i å spørre JM om slike ting om man er i tvil :)
 
Back
Topp