"Anfall" med høy puls

Kristinawe

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Har hatt litt høyt blodtrykk og spor av protein i urinen så var derfor på sjekk på føden i går. Ble tatt ctg og ultralyd og alt var bare topp med lillegutt. Men jeg får sånne "anfall" der pulsen hamrer i vei, dunker i hode og nakke, blir kvalm, svett og uvel. Vet ikke om det kan være at blodtrykket blir veldig høyt akkurat da? Pluss at jeg får vondt i magen etterpå, kjennes ut som at jeg er dårlig i magen men må ikke på do.. Jordmor nevnte noe om det da jeg fortalte om anfallene med høy puls, men det ble ikke vi snakket noe mer om det. Vil ikke ringe å mase på føden heller, når det sikkert ikke er noe farlig når alt nettopp er nøye undersøkt.
Noen andre som har erfaringer med dette?

Nei, dette har jeg ikke kjennskap til. Men tenker at du ikke ringer og maser ned føden om du forklarer situasjonen, og at det ble glemt ved kontroll! Sannsynligvis har de peiling på hva det kan forekomme av, også! :) Ring du!

Ring føden. Bedre å ringe en gang for mye!!! Ikke tenk at du maser, kjedelig om det skulle være noe også blir det ikke gjort noe med fordi du tenker at du maser.

Ring. Det kan jo godt hende de kan svare enkelt på tlf også :)

Jeg har hatt anfall med høy puls, ble sjekket hos lege og på sykehus uten at de fant ut av noe, men om det er det samme går jo ikke ann å si.

Ring du :-)

Hvordan går det?? Jeg har selv 115 nå men har astma og tar mye medisiner om dagen så lurer på om det kan være derfor. Er utrolig slitsomt har også vondt i hodet.

Jeg småryddet i kjelleren og gikk opp trappen og satte meg i stuen. Syntes jeg hadde så høy puls og sjekket fitbit'en - og den lå å 127 i puls gitt...

Jeg småryddet i kjelleren og gikk opp trappen og satte meg i stuen. Syntes jeg hadde så høy puls og sjekket fitbit'en - og den lå å 127 i puls gitt...
Er slitsomt ass. Har 120 nå og jeg har sitter i sofaen alene nå i 1,5 time. Snille sambo tok med 6 åringen for jeg er helt pumpa!!

Hvordan går det?? Jeg har selv 115 nå men har astma og tar mye medisiner om dagen så lurer på om det kan være derfor. Er utrolig slitsomt har også vondt i hodet.

Ops, glemte å skrive her! Jeg snakket med jordmor på føden om det i forrigårs og hun mente at det var helt normalt i svangerskapet. Men ville jeg skulle ta kontakt hvis "anfallet" vedvarte :) det er skikkelig slitsomt ja, ubehagelig også [emoji33]

Ops, glemte å skrive her! Jeg snakket med jordmor på føden om det i forrigårs og hun mente at det var helt normalt i svangerskapet. Men ville jeg skulle ta kontakt hvis "anfallet" vedvarte :) det er skikkelig slitsomt ja, ubehagelig også [emoji33]
Bra de vil du skal komme inn om det fortsetter da. Hvor høy blir pulsen din når du får sånne anfall?

Ligger på rundt 90/100 når jeg hviler og om jeg kjenner pulsen stiger er den på alt mellom 120/140.

Bra de vil du skal komme inn om det fortsetter da. Hvor høy blir pulsen din når du får sånne anfall?

Ligger på rundt 90/100 når jeg hviler og om jeg kjenner pulsen stiger er den på alt mellom 120/140.

Jeg vet ikke.. men ligger rundt 90 i hvile jeg også, har aldri målt når jeg har hatt sånne "anfall". Men kjenner at den er høy og det dunker i nakke og hode, og egentlig overalt..

Jeg vet ikke.. men ligger rundt 90 i hvile jeg også, har aldri målt når jeg har hatt sånne "anfall". Men kjenner at den er høy og det dunker i nakke og hode, og egentlig overalt..
Er ikke noe kjekt :-(

Blir enormt sliten av det. Håper i hvertfall du slipper unna flere anfall.

Er slitsomt ass. Har 120 nå og jeg har sitter i sofaen alene nå i 1,5 time. Snille sambo tok med 6 åringen for jeg er helt pumpa!!
ååh det er litt mer heftig hos meg la det seg fort igjen og hvilepauser på om lag 65, så den er ikke hakkandes gæli den heller

Jeg får også "anfall". Blir svimmel, svett og høy puls. Jeg har blodtrykksmåler hjemme fra sist svangerskap med høyt blodtrykk. Målte rett etter et "anfall" og da var trykket høyere enn ellers. Lurer på om det kan fremkalles av stress? For meg funker det å sitte ned, drikke noe kaldt og puste rolig. Skulle gjerne hatt noe mer effektivt å komme med. Det er så sykt ubehagelig!

Back
Topp