Anette på eget rom..:-/

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Da har jeg plassert senga inne på rommet hennes, tenkte å teste det i helga.
Meeeeen det føltes ikke særlig godt for mor, ble egentlig lei meg etterpå :sad002
Jeg hadde det egentlig sånn når jeg flyttet henne fra min seng over i hennes også da, det gikk fint etter ei lita stund.
Flere som vurderer eller har bebisen på eget rom?
Jeg flytter henne tilbake om det ikke føles ok i hvertfall:-)

Nei, jeg skal ha Hermine på vårt rom så lang opp mot ett år som mulig! Det reduserer nemlig faren for krybbedød betraktelig når man har babyen på samme rom som en selv sover. Er så utrolig redd for krybbedød etter at noen bekjente mista sin lille gutt, så tar ingen sjanser o_O

Sent from my ST25i using BV Forum mobile app

Nei, jeg skal ha Hermine på vårt rom så lang opp mot ett år som mulig! Det reduserer nemlig faren for krybbedød betraktelig når man har babyen på samme rom som en selv sover. Er så utrolig redd for krybbedød etter at noen bekjente mista sin lille gutt, så tar ingen sjanser o_O

Ja det skjønner jeg,men hvordan forebygger man det på samme rom, hvis man sover?

Sålenge Asle får mat på natten blir han liggende på vårt rom, men i sin egen seng. Orker ikke å stå opp, tusle over gangen og så tilbake i seng for hver gang han gauler :p

Ja det skjønner jeg,men hvordan forebygger man det på samme rom, hvis man sover?
Man er mer var på barnets signaler og våkner lettere for å sjekke barnet i løpet av natten når man har de på samme rom som seg;)

Man er mer var på barnets signaler og våkner lettere for å sjekke barnet i løpet av natten når man har de på samme rom som seg;)

Pluss at barnet sover lettere pga lyder fra oss.
Man kan også oppdage fortere om babyen har pustebesvær, havner på magen uten å klare å snu seg osv.
Vi flyttet storebror altfor tidlig. Det var skummelt OG slitsomt pga amming (jeg ammet på natt til 14 måneder, phuh!)

Vi kommer til og ha Emmeth på vårt rom til han er hvertfall året:) Jeg ammer hver natt og vi samsover fra når han våkner første gang på natta:)

Inntil Daniel lærer å sovne uten å bli ammet i søvn og så lenge han trenger mat på natten blir han værende hos oss. Storebror flyttet vi på eget rom den dagen han ble fire måneder, men det var fordi han sov rundt og ikke behøvde mat eller hjelp til å sovne da.

Sålenge Asle får mat på natten blir han liggende på vårt rom, men i sin egen seng. Orker ikke å stå opp, tusle over gangen og så tilbake i seng for hver gang han gauler :p

Samme her.Det er så greit å bare fiske henne opp av vogga og over i vår seng:-)

Vi tenker å flytte henne på eget rom når hun er rundt seks mnd.Hvis hun sover sånn tålig gjennom natta da.

Ja, synes også det er veldig greit i forhold til amming, mn jg må alltid opp på do uansett. Vi får se hvordan det går i helga, tviler på at dette blir varig i grunn:oops:

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Da var første natta overstått, det gikk helt greit, en amming på natta, men jeg tror jeg blir å flytte henne over hos meg igen.

Oliver har sovet på eget rom siden han var 5-6 uker, da sov både han og vi bedre. Rommet er rett over gangen fra oss, og vi har dørene åpne, så jeg føler meg ikke utrygg på noen måte :)

Oliver har sovet på eget rom siden han var 5-6 uker, da sov både han og vi bedre. Rommet er rett over gangen fra oss, og vi har dørene åpne, så jeg føler meg ikke utrygg på noen måte :)

Rommet er rett ved siden av vårt rom, babymonitoren fanget fint opp alle lydene jeg hører når hun er på rommet sammen med meg. Jeg må uansett ha øreplugger for å få sove, det gikk også fint:-)

Er det mange amminger på natten hos deg? Det er ikke så mange, men det ble litt tungvint synes jeg:-)

Rommet er rett ved siden av vårt rom, babymonitoren fanget fint opp alle lydene jeg hører når hun er på rommet sammen med meg. Jeg må uansett ha øreplugger for å få sove, det gikk også fint:)

Er det mange amminger på natten hos deg? Det er ikke så mange, men det ble litt tungvint synes jeg:)

Vi har også babymonitor som vurderer pustelyder, måler temperatur og ja - den piper via telefonen til begge to hvis det er noe!
Oliver har fått mme siden han kom til verden, så det jeg må opp om natten er for og evt. gi ham smokken. Han sluttet med nattemåltider når han var rundt 9-10 uker. Før det var det jo ned og varme flaske, gi flaske, få ham til å sove igjen etc..

Back
Topp