Anette og gulerotpuree

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Da har hun fått sin første smak av noe annet enn morsmelk:-)
For noen grimaser, det meste kom ut igjen, det ble ikke en hel t-skje en gang siden hun begynte å få brekninger.
Får prøve en gang til i morgen:-)

Da har hun fått sin første smak av noe annet enn morsmelk:)
For noen grimaser, det meste kom ut igjen, det ble ikke en hel t-skje en gang siden hun begynte å få brekninger.
Får prøve en gang til i morgen:)

-Hehe. Spennende!"
Er nok ikke så lett å skjønne at det skal INN i munnen når det er noe så nytt :D

Det var veldig gøy, håper hun begynner å like det etter hvert. Når kan hun begynne å få en smak av noe annet?

Det er sikkert mange som prøver forskjellige ting om hverandre, men jeg ville tatt en ting om gangen til babyen liker det og har fått en liten porsjon en stund.
Eller om det bare er små smaksprøver så er det nok ok å gi litt forskjellig =)

Det er sikkert mange som prøver forskjellige ting om hverandre, men jeg ville tatt en ting om gangen til babyen liker det og har fått en liten porsjon en stund.

Eller om det bare er små smaksprøver så er det nok ok å gi litt forskjellig =)

Ja det er vel det beste:-)
Lurte på om hun skulle få en bitteliten banansmak siden vi har det:-)

Hehe, ikke så greit og skjønne det skal ned i magen framfor ut av munnen;):p Går seg til etterhvert når hu har prøvd noen ganger;)

i en hel måned har jeg gitt Hermine 1-2 ts av ulike ting jeg ville la henne smake på ;) Helt til jeg bestemte meg for at nå skulle hun få en hel porsjon av mat, da holder vi oss til kun en ting! :)

Men om hun brekker seg så bland mer mm i purèen, slik at den blir nærmest flytende, da blir den lettere å svelge :) Gjorde purèen nærmest flytende den første uka, 1ts gulrot og 10ml mm rørt sammen ;) Og så økte jeg mengden, men den er fortsatt ganske flytende, litt som gulrotsuppe, slik at den skal være lettest mulig å fordøye ;) :)

i en hel måned har jeg gitt Hermine 1-2 ts av ulike ting jeg ville la henne smake på ;) Helt til jeg bestemte meg for at nå skulle hun få en hel porsjon av mat, da holder vi oss til kun en ting! :)

Men om hun brekker seg så bland mer mm i purèen, slik at den blir nærmest flytende, da blir den lettere å svelge :) Gjorde purèen nærmest flytende den første uka, 1ts gulrot og 10ml mm rørt sammen ;) Og så økte jeg mengden, men den er fortsatt ganske flytende, litt som gulrotsuppe, slik at den skal være lettest mulig å fordøye ;) :)
Det var lurt, den ble kanskje litt for tykk:p:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Nå har hun fått smake nesten en tskje banan, det likte hun VELDIG godt hehe:-)
Så fikk hun prøve tuttekoppen sin med kokt vann, ikke noen forskjell der fra vanlig tåteflaske, men siden det er bare vann kunne hun søle så mye hun ville.
Kanskje jeg skal la henne trene med litt vann på tåteflaske også:-)

Så bra! :) Banan er utrolig søtt og godt, så de fleste liker nok det ja ;) Tror vi skal prøve med litt grøt idag, går jo så bra meg gulrota! :D
Bare å trene med flaska ja, plutselig skjønner hun vel hvordan den skal brukes ;)

Så bra! :) Banan er utrolig søtt og godt, så de fleste liker nok det ja ;) Tror vi skal prøve med litt grøt idag, går jo så bra meg gulrota! :D
Bare å trene med flaska ja, plutselig skjønner hun vel hvordan den skal brukes ;)

Det hadde vært kjekt om hun fant det ut, men søstra mi fortalte meg at hennes tre døttre aldri tok flaske, så jeg skjønner at det kan hende det ikke skjer.
Håper det går bra med grøt:-) Vi skal prøve med gulerot igjen litt senere i dag, merket ingenting på magen hennes i går i hvertfall:-)

vi prøvde noen ts holle risgrøt, hun var ikke imponert :p Men den smaker jo ingenting heller da :eek: Skal heller mikse det som velling å gi på flaske tror jeg! ;)
Så rart at hun nekter å ta flaske, siden hun bruker brystskjoldet skulle man jo tro at flaske ikke var noen stor forskjell ;)

vi prøvde noen ts holle risgrøt, hun var ikke imponert :p Men den smaker jo ingenting heller da :eek: Skal heller mikse det som velling å gi på flaske tror jeg! ;)
Så rart at hun nekter å ta flaske, siden hun bruker brystskjoldet skulle man jo tro at flaske ikke var noen stor forskjell ;)

Det var det jeg tenkte selv, trodde det skulle gå lett. Derfor ble jeg litt småfrustrert over at det ikke går.
For det hadde vært praktisk å kunne gi mm på flaske noen ganger.

Det var det jeg tenkte selv, trodde det skulle gå lett. Derfor ble jeg litt småfrustrert over at det ikke går.
For det hadde vært praktisk å kunne gi mm på flaske noen ganger.
ja, man får jo litt større frihet mht barnevakt og sånn når de tar flaske. Men vil hun ikke så er det jo ikke så mye å gjøre med det da :confused: Har du prøvd Dr.Brown's wide neck flasker? De ser skikkelig ut som en pupp :p ;)

ja, man får jo litt større frihet mht barnevakt og sånn når de tar flaske. Men vil hun ikke så er det jo ikke så mye å gjøre med det da :confused: Har du prøvd Dr.Brown's wide neck flasker? De ser skikkelig ut som en pupp :p ;)

Har prøvd flaska, men ikke med den tutten:-) Nei vil hun ikke så vil hun ikke:-)

Back
Topp