aner virkelig ikke(langt)

Martha2

Gift med forumet
hva jeg skal gjør med ene katten vår. vi fann han utenfor en butikk midt i byen(skrev en tråd om det for en stund siden) da han var ca tre mnd. no er han vel rundt fem seks mnd. vi hengte opp plakater og satte ut annonse, men ingen savna stakkeren, så da ble han vår.
 MEN... han er virkelig steike koko. jeg har hatt myye med katter å gjør oppigjennom, og har aldri vært borti en "sånn en". han er rampete nesten hele tiden, eks: klarter oppover veggene opptil taket(strietapet) og vi kommer og tar han  i nakkeskinnet og sier nei! da blir han rasende gal og skal ta hevn fordi han får kjeft, feks ved å angripe bena og bite og klore. og han blir virkelig sint, legger ørene helt ned og tar skikkelig i, kjempevondt. så får han kjeft fordet, også enda mer hevn, han skjønner det virkelig ikke, tilslutt må vi hive han ut eller inn på badet.
 vi prøver også å spraye med vann, som har fungert ypperlig på de store kattene. hvis vi sprayer, stikker han, men han lærer ikke. to min etterpå gjør han akkurat det samme. tror egentlig han liker vann, leker med det i vasken.
også, på de store har jeg vent de til fra de var små at jeg sjekker de ofte, at alt er i orden, tenna, ørene, øynene og ben/klør. jeg prøver litt og litt på mini som vi kaller han, men han blir så sint. uler, hyler og freser, biter og spinner oss opp. alt det bare hvis jeg holder han og ser under ene foten. skjønner ikke jeg. på kvelden og natta(når jeg er på do[:D]) er han super kosete og kjempesnill. men gjør vi en liiten feil blir han kjempesint og skal skade oss. kanskje han ble mishandlet der han var før? kanskje han var ute hele tiden og fikk ingen oppdragelse? ene store katten vi har er født villkatt, ikke engang han er så tulen.
 snart kommer lillepia vår til verden, og da tar jeg ikke kjangsen på at mini skal klore ho opp.. ender vel med avliving..[:(]  takker hvis noen har gidda og lest hele og kanskje har et tips eller to?? 

I stede for avliving, kan dere jo prøve omplasseringsenter. Evt ville jeg snakket med dyrlege eller andre som har greier på katter. Kan hende det bare skal noen endringer til? (katter er jo veldig egenrådige da, så jeg tviler egentlig...) Er det en han eller hun?

ja, avliving blir nok det siste alternativ da. det er en hanne. og ja de dyra er helt utrolig egenrådig og bestemte, men kan godt hende dyrlege har tips. men usikker på om jeg skal tørre å vente og se om det går bra når babyen kommer, ser ikke for meg at han skjønner det er et barn, slik ene store hoa vår gjør.. ser han peivende hender er han vel der med en gang[:o]

De kan bli sånn om de tas for tidlig vekk fra moren. Ingen er bedre til å oppdra kattunger enn kattemor selv.

Jeg personlig hadde ikke ventet for å se hvordan det går. Å få ett klor på hånden er en ting, men hva om han klorer babyen på øyet eller noe...[&:] 

Jeg ringte dyrlegen da o av våre katter ikke gav seg med å gjøre fra seg inne... Hun hadde mange gode råd og tips. Ingen av de hjalp desverre[&o]

uff ja en baby er jo helt forsvarsløs, så jeg og sambo har sagt til de andre her(barna hans) at vi neppe beholder han, og at det KAN ende med avliving. de er 12 og 17 så de skjønner det da. ikke lett..

og det er nok en stor kjangs for han er tatt for tidlig, han sutter litt på pelspleddet jeg har..

Jeg hadde ikke ventet heller jeg da..
Enten omplassering (men hvem vil ha en sint og hevngjerrig katt), eller avliving desverre.

ORIGINAL: Lois Lane

Jeg personlig hadde ikke ventet for å se hvordan det går. Å få ett klor på hånden er en ting, men hva om han klorer babyen på øyet eller noe...[&:] 

Jeg ringte dyrlegen da o av våre katter ikke gav seg med å gjøre fra seg inne... Hun hadde mange gode råd og tips. Ingen av de hjalp desverre[&o]

Og hvor mange barn har du hørt om som har fått øynene klort ut / skadet av katter? At katter klorer øynene er en myte. De klorer rundt øynene instinktivt for å advare, og de vet instinktivt at øyne / nese er de mest sensitive områdene hos andre dyr (og mennesker), og vet instinktivt dermed at de avskrekker best ved å klore nettopp rundt øynene, men altså ikke på selve øyet - det gjør de først når det blir kamp med større dyr hvor da dyret ikke gir seg.

Hvis katter hadde faktisk klort på selve øyet initiativt ville vi sett langt flere blinde katter, ettersom katter sloss mot hverandre (territorielt) så busta fyker hver gang de beveger seg ut av døren ofte.

En baby som blir klort i ansikter / rundt øyet vil instinktivt begynne å skrike for så å trekke seg raskt unna, de vil neppe gå i kamp med en katt som nettopp har klort dem f,eks rett under øyet.
Vi har katt selv, og begge barna her har fått sine doser med kloring i ansiktet, spesielt på kinn/tinning eller rundt neserot. Aldri på selve øyet. (og katter bommer ikke og treffer øyet ved uhell, eller vice versa - hvis en katt absolutt vil treffe øyet, så treffer den øyet med ekstrem nøyaktighet).

ORIGINAL: Linnen83

Vet du jeg har en spinn vill katt, riktig nok ikke så ille som din da men[:D]
Jeg har en kontakt i veggen som er en lukt som katte mor skiller ut, vi lukter den ikke, den skal roe ned pusen masse, har hjelpt masse her. Har nå en pus som ikke er helt spinnvill og sluttet å tisse inne. Ville prøvd den jeg altså[:)]Den får du kjøpt hos dyrlegen.

ja den har jeg hørt om, og skal kjøpe til store hannen vår, for han er lettere nervøs av seg, har ikke falt meg inn at det kunne funka på mini. ikke dumt, må prøves med en gang!takker[:)]

Back
Topp