aner ikke når termin egentlig er, hjelp?

snarttobarnsmamma

Flørter med forumet
Jeg tok test på onsdagen og graviditeten har nå begynt å synke inn! :Heartred når det er sagt, så aner jeg egentlig ikke hvordan jeg skal finne ut hvor langt jeg egentlig er..

første dag i siste mens var 08.08.17, men jeg har så ustabil syklus og alt i fra 35 - 55 dager.. Jeg aner dermed ikke når unnfangelsen skjedde, men troooooor kanskje så sent som 11.09.17, eneste gangen jeg kan huske at han ikke hoppet av i svingen :rolleyes:.. dette var nemlig ikke helt planlagt.. x)

men, hvis jeg setter terminkalkulatoren på første dag i siste mens med normal syklus får jeg 17.mai.. setter jeg unnfangelse jeg tror den 11.09.17 med normal syklus, blir det den 07.06.17.
Setter jeg første dag i siste mens med 35 dager får jeg 24.mai og tar jeg 11.09 med 35 dager får jeg 6.juni.. Men igjen, jeg aner jo ikke når befruktning var, kan jo ha skjedd en av de x antall gangene han hoppet av i svingen også.. ? ¨

noen som vet hvordan jeg bør regne? :)

Jeg har akkurat samme problem som deg..!!! Hadde første dag i siste mens 12 august, men testet gravid 1-2 (3-4 uker på vei) den 22. September. Har hatt veeeldig lang syklus. Så jeg har bare tippet at jeg har termin ca mellom 5 og 10 juni:-) Hvis du tar tidlig ultralyd når du tror du er rundt 12 uker blir det lettere å sette dato for legen:)

Jeg har akkurat samme problem som deg..!!! Hadde første dag i siste mens 12 august, men testet gravid 1-2 (3-4 uker på vei) den 22. September. Har hatt veeeldig lang syklus. Så jeg har bare tippet at jeg har termin ca mellom 5 og 10 juni:) Hvis du tar tidlig ultralyd når du tror du er rundt 12 uker blir det lettere å sette dato for legen:)

så kjipt med disse lange syklusene.. sånn var det forrige gang også, jeg mente selv 16.november og legene mente 02.desember.. endte med 28.november etter 3 døgn fødsel x)

Tror du man kan bli henvist til tidlig ultralyd pga sånt eller må man betale privat tror du?

så kjipt med disse lange syklusene.. sånn var det forrige gang også, jeg mente selv 16.november og legene mente 02.desember.. endte med 28.november etter 3 døgn fødsel x)

Tror du man kan bli henvist til tidlig ultralyd pga sånt eller må man betale privat tror du?
Jeg ville tatt en clearbluetest som har ukesindikator så tidlig som mulig:) Da vil du kunne lettere sette en ca termin, så får du vite mer nøyaktig på oul. Du kan alltids ringe legen i morgen og forklare situasjonen og høre hva de sier:)

Jeg ville tatt en clearbluetest som har ukesindikator så tidlig som mulig:) Da vil du kunne lettere sette en ca termin, så får du vite mer nøyaktig på oul. Du kan alltids ringe legen i morgen og forklare situasjonen og høre hva de sier:)

tok en slik på onsdag, da sto det 1-2 uker.. og når jeg legger inn antatt unnfangelse står får jeg opp 4+6, så det stemmer vel forsåvidt i forhold til den clareblue kanskje.. for står vel der at når det vises 1-2 uker så regner legene 3-4 av en eller annen grunn.. hmm x)
kanskje jeg bare skal ta utgangspunkt i det da, 4+6 og 07.juni enn så lenge :)

tok en slik på onsdag, da sto det 1-2 uker.. og når jeg legger inn antatt unnfangelse står får jeg opp 4+6, så det stemmer vel forsåvidt i forhold til den clareblue kanskje.. for står vel der at når det vises 1-2 uker så regner legene 3-4 av en eller annen grunn.. hmm x)
kanskje jeg bare skal ta utgangspunkt i det da, 4+6 og 07.juni enn så lenge :)
Det hadde jeg gjort! Jeg testet 1-2 på mandag og 2-3 i dag - så jeg har tippet 5 juni:)

Jeg ville gått ut fra antatt unnfangelse til du får kommet deg på UL. Det er mulig du kan få dekt en TUL mtp at du har lange og ustabile sykluser og dermed ikke har sjans til å regne ut ca termin. Da vil du i alle fall få noe å forholde deg til frem til OUL.

Jeg ville ikke stolt på de digitale i alle fall, ei med hCG på 11000 fikk 2-3, og de skal liksom gi 3+ når hCG bikker 2000. :p Det beste er å få sjekket hos lege, og jeg vil tro de gir TUL med et sånt grunnlag? Du bør jo vite ca hvor langt du er på vei mtp når du skal ha OUL og svangerskapskontroller etc. :)

Back
Topp