Andregangsfødende, igangsetting?

LilleBror

Andre møte med forumet
Jeg ble satt i gang 9 dager over termin med første barn, endte opp med hastekeisersnitt på dag 11 fordi barnet ikke fikk rotert seg ned i bekken pga stort barn og feilstilling. Skal på UL neste uke for å sjekke om lillebror er like stor og om jeg evt skal settes i gang før termin. Sykehuset vil helst ha vaginal fødsel og det håper jeg også på. Tenker jo i utgangspunktet at sjangsen er større for en vaginal fødsel om kroppen kommer i gang av seg selv.

Noen med lignende erfaring fra igangsetting (og evt. keisersnitt) første gang og som da startet av seg selv på neste barn?
 
Har ikke opplevd keisersnitt, men måtte dessverre igangsettes med begge to. Førstemann på dag 7 over termin, og andremann på dag 12 over. Forløpet var relativt likt, men førstemann var større og fikk også problemer med at han vred seg feil. De fikk heldigvis vridd ham tilbake slik at det ble vaginal fødsel. Andremann kom ut uten noen problemer med at han vred seg, men kom ut med armen først, og det gikk helt fint!

Venter selv spent på utfallet av fødsel nr. 3!
 
Ikke helt, men hadde akutt snitt med første og igangsatt vaginal fødsel med andre. Gikk veldig fint selv om baby var litt stor (4,2 kg)
 
Back
Topp