andregangsfødende - hodet er festet - flere?

bella_lianda

Glad i forumet
Er i uke 33 imorgen og legen kjente idag at hodet til lillesnupp nå har festet seg i bekkenet! Med storesnupp festet det seg i uke 35.

Har lest at det vanligvis fester seg senere når man er andregangsfødende? Det stemmer iallefall ikke i mitt tilfelle da. Flere her med erfaring rundt dette?

Gikk virkelig opp for meg idag at jeg snart skal føde igjen.. og at det kommer enda en liten baby som skal bo med oss! Sprøtt og spennende;-DD
 
Her fest småen seg også tidlig :) uke 32. Så får vi håpe de blir værende festet :) hehe. Jeg er også andre gangs. Ja det begynner å gå opp for meg også nå at drt snart kommer en til. Åå som jeg gleder meg :):)
 
Så flott at hodet er festet Da vet du at babyen kommer ut riktig vei!

Her har det vært hodeleie lenge, men det er ikke festet. Jordmor sa til meg at det godt kunne hende at det ikke festet seg, siden jeg er andregangs. 
Har kjentes ut som om det har vært om-møblering på gang der nede de siste dagene, så jeg håper inderlig at hun ligger med hodet ned enda!
 
Var på kontroll forrige uke, da jeg var i uke 33 og da sa legen og jordmor at hun hadde festet seg... og at det var litt tidlig.  Jeg er andregangsfødende. 

Jeg har også lest at de som oftest fester seg senere på andregangsfødende. Men kan jo fortsatt gå helt til termin.. så vi får se :)
 
På kontroll uke 34+5 så sa jordmor at hodet lå dypt, men ikke nødvendigvis festet.
Kjenner godt at h*n ligger dypt. I dag hadde jeg et øyeblikk der jeg nesten følte at jeg satte meg på hodet til babyen!...Men var bare den ene gangen.. Så ligger nok dypt ja :D

Bare håper at det ikke skjer noe før jeg er 37 uker på vei, hadde vært synd å miste muligheten til å føde på ABC...
 
Så godt å vite at de er små er festet da,og er klare for avgang :)

Her ligger vesla i setet :S
Håper hun snur seg før ting er i gang.
 
ei venninne av meg sa igår at hodet kun kunne feste seg med første mann. Jeg sa ikke imot,for jeg vet jo ikke... så det kan alså feste seg med andre mann også? :o)
Med første mann festet det seg aldri.. så håper virkelig det gjør det denne gang!
 


Rosa Mirabella skrev:
Så flott at hodet er festet Da vet du at babyen kommer ut riktig vei!

Her har det vært hodeleie lenge, men det er ikke festet. Jordmor sa til meg at det godt kunne hende at det ikke festet seg, siden jeg er andregangs. 
Har kjentes ut som om det har vært om-møblering på gang der nede de siste dagene, så jeg håper inderlig at hun ligger med hodet ned enda!

samme her!
 
tredjegangs her, da.. på UL (onsdag) fikk jeg vite at babyen ligger med hodet NED, men ikke festet - men vanligvis snur de seg ikke igjen når det er såpass langt i svangerskapet..
(vanligvis - med andre ord ikke garantert ;) )
 
Her var hodet festet seg når jeg var til kontroll for ca en uke siden. (Tirsdag denne uken)
 
Back
Topp