Andregangs fødsel

Theeri

Betatt av forumet
Dere som har 2 eller fler barn.... hvordan var deres fødsel nr 2 i forhold til nr 1?
Har hørt så ofte at "det går sååå mye kjappere med nr 2." Og "det kan være halvparten av tiden som nr 1 tok".

Selv er det 9 år siden jeg fødte nr 1... men har kanskje ikke noe å si...?

Håper jo det går kjappere da jeg brukte nesten 2 døgn fra første rie til han var ute [emoji85]

Dette lurer jeg på også. Men av motsatt tidsgrunn enn deh. 4,5år siden første fødsel her, den tok 6,5t totalt og 4,5t i aktiv fødsel.

Nå har jeg bare født en gang men jeg tror de sier at etter ca 5 år så er det omtrent som du skulle vært førstegangsfødene igjen [emoji4] men man vet jo aldri! Det er 6 år mellom meg og broren min og mamma brukte 18 timer på han og 2,5 time på meg på tross alle årene i mellom oss [emoji4]

Jeg var hos jm i dag, og hun mente jeg måtte "planlegge" ut i fra ca halv tid, selv om det blir 6,5 år i mellom. Estimert 4t aktiv fødsel sist (kom inn med 8cm og 1t15min før hun var ute). Men kan jo selvfølgelig ta lengre tid også fordi alle barn er forskjellige!

16timer elns med 1, 3 timer med nr.2. Hadde masse maserier med nr.2 da - de begynte i 13 tiden og holdt på til ca kl 19-20. Men var først ca 2130 jeg 'sjekket inn' på sjukehuset - og riene begynte å ta seg opp. Ungen kom 0030 ca. :) Vesentlig lettere fødsel med nr2. Pluss hu var 1,3kg mindre enn førstemann.

Lettere og raskere med andremann, selv om han var 700g større enn første barn. Mindre smerter etterpå. Amming gikk lettere og raskere. Var ca 2 år mellom. Så spent på nr 3 nå!

Er 9 år siden jeg fødte første og håper egentlig nr 2 bruker litt lengre tid, hele fødselen gikk på 60 minutter akkurat.

Nr. 2 tok lengst tid, nr 3 kom raskest, å fryktelig spennt på nr 4 som kommer i oktober [emoji23][emoji1376]

For min del blir dette barn nummer to, og håper ting blir å gå litt fortere denne gangen sammenligna med sist.......

Forskjellig på de fleste skjønner jeg... [emoji85] får satse på det går enklere og bedre for alle [emoji4][emoji4][emoji173] og tiden nærmer seg jo så fort [emoji3]

Jeg har to fra før, men de var så veldig forskjellige forløp, så vanskelig å si noe om tid..
Førstemann ble etter et døgn på føden klippet opp og dratt ut med sugekopp, uten noe rier. Andremann kom jeg inn på termindagen med noe jeg trodde var fødsel, men som etter 17 timers smertehelvete viste seg å være noe helt annet, og da ble jeg satt i gang med drypp. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg..:knegg:

Back
Topp