Andregangs- fødsel

nora787

Flørter med forumet
Er noen av dere som født for 2 gang ble redde de siste mnd før fødsel? Blir man mer redd siden man har født 1 gang før og vet hvordan det kjennes.. ???

Eg var stort sett livredd for fødselen heile svangerskapet med nummer to. Sjølv da eg var ti dagar på overtid hadde eg ingen hast med at fødselen skulle starte;)
Kunne spart meg all bekymringa, hadde ein drømmefødsel:)

Trur det er naturleg å bli redd på slutten, det er jo veldig vondt å føde! Men det er jo mest fantastisk:)

Ja, jeg var mye mer redd denne gangen. Kom heldigvis til punktet der jeg bare ville ha ut baby og bli ferdig, men da fødselen startet ble jeg litt redd igjen.
Det tok 10t kortere denne gangen og var en MYE bedre erfaring enn forrige gang. Jeg var på bena igjen med en eneste gang og alt har egentlig vært bedre denne gangen. Jeg har vært gjennom dette før, så jeg vet jo at det går bra :)
Masse lykke til!!!

Nei jeg var i den situasjon at jeg kunne trøste meg med at det jo ikkd kunne gå værre enn forrige gang ;)

Ja. Gruet meg til fødselen fra jeg fikk positiv test.

Meeen, det gikk så fint. Og fort ferdig :-D

Jeg var motsatt:p
Hadde jo vært gjennom det før så jeg visste hva jeg gikk til:)

Ja, jeg grua meg bare mer og mer og mer når d nærma seg fødsel nr 2.

Også når riene startet hadde jeg mest lyst til å grine meg til KS. Men jeg gjorde ikke d, heldigvis!

For selv om fødsel nr 1 var en bra fødsel, så var nr 2 enda bedre. Nettopp fordi jeg hadde gjort d før. Jeg klarte å slappe av bedre, klarte å puste og arbeide med kroppen min, og d igjen førte til en enda bedre opplevelse.

Jeg husket også første fødselen bedre underveis, og d hjalp på sett og vis.

Følte meg litt dum etterpå for at jeg hadde gruet meg så mye som jeg hadde gjort.

Så prøv å slapp av! :)

Back
Topp