Andreas klager på vondt i tissen

Latterfrosken

Forumet er livet
Og sist han begynte sånn, så tenkte jeg det bare var for at han ikke ville tisse på do... men da han fikk feber, så dro jeg til legen.. der viste det seg at han hadde nyrebekkenbetennelse.

Men han klager ikke på at det gjør vondt og tisse som han hadde sist han ble dårlig... hva kan det være?
Kan det være begynnende UVI, eller noe annet? Hva hadde dere gjort? For det er jo egentlig bare å levere en urinprøve... eller skal jeg se det an en dag til?
Begynte forøvrig i går dette her..

Takk for svar:-)

jeg ville levert inn en urinprøve , for å være på den sikre siden :)
det er jo absolutt ikke noe godt å ha UVI.

Jeg fikk beskjed om at mistanke om UVI skal sjekkes ut, så jeg hadde nok levert en urinprøve :)

ville tatt med en urin prøve på legevakten..

Går an å se an litt i løpet av dagen. Klager han mer på vondt, ville jeg tatt han til lege.
Min klager på at det svir avogtil, men da har han gått med litt våt truse en stund, avogtil går det litt for fort på doen..

lever inn en urinprøve
kan du se om den er rød hoven, kan være trang forhud som også gjør at han har vondt siden det da kan bli press på forhuden når han tisser

Å dra på legevakta er dødfødt. De tar helst ikke imot sånne henvendelser, og man må sitte i 3-4 timer før man blir tatt inn! Omtrent uten unntak hvis det ikke er veldig alvorlig...
Så da venter jeg heller til i morgen.
Han er forresten ikke rød eller hoven, klager heller ikke på vondt når han tisser, men bare at han har vondt i tissen..Men vi får se an til i morgen, og er han ikke bedre da, leverer jeg bare en prøve hos fastlegen :-)

Håper ikke det begynner på samma dritt igjen. Han ble steindårlig sist gang da han fikk nyrebekkenbetennelse :-(

gutter med trang forhud har tedens til å få uvi oftere en andre, bare så du har det i bakhode
Her fikk gutten fjernet forhuden da han var rett rundt 3år, pga uvi og betenelser i forhuden, etter den ble fjernet har han ikke hat noen problemer

Back
Topp