Andre vordene mødre som er nervøse for å miste?

Carissen

Betatt av forumet
Noen andre her inne som har mistet før og er nervøse for å miste igjen?

Jeg har mistet 2 ganger, og er veldig nervøs at det vil skje igjen... Klarer ikke helt å slippe gleden over meg. Har derfor fått en time hos gyn i slutten av uke 6 for å sjekke hjertelyden. Vurderer også er ny time rundt uke 9 da man har høyest sannsynlighet for å miste rundt uke 8... De 2 neste månedene kan bare ikke gå fort nok!
 
Oh yess!
Mista i november i uke 11. Var helt grusomt.
Så tok det 9 mnd å bli gravid igjen.... Så nå får spira bare klamre seg fast. Kommer nok ikke til å klare å slappe av før uke 12.
MEN prøver virkelig å tenke positivt!
 
har ikke mistet før, men er redd for å miste, selv om jeg gjerne ikke tenker så mye over det. håper bare alt går bra, men skjønner dere som har mistet et par ganger før at dere ikke klarer å slappe helt av.

håper alle spirene i mai forumet klamrer seg fast!! emoticon
 
Ja..er nok så nært overhysterisk som man kan komme...mistet 3 ganger på rad..:-(

Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal ta tidlig ul eller ikke..for meg var det ingen garanti at hjertet slo, det sluttet å slå bare noen timer senere...:-(( Ender vell opp med ul, men klarer nok ikke slappe av selvom..
 
Babymama81: Har du tenkt å ta noen tidlige UL før de ordinære?

Føler at jeg er helt hysterisk ang det å miste, men klarer ikke helt å la vær å ikke tenke på det... :( Men for å få litt ro i kroppen så kommer jeg nok til å ta noen tidlige UL'er..
 
Jeg er, etter min beregning, 4+2 i dag. Altså, det vil si, hvis jeg er gravid. Hadde ikm i dag, eller har det i morgen. Har vært gravid før, men mista i mars i år. Var 14 uker på vei, og tok det ganske så tungt, men har egentlig vært klar for en ny graviditet helt siden da, og nå tror jeg jammen at det har klaffa. Det kjennes i allefall sånn ut, har liksom masse symptomer å sånn. Men kroppen er ganske god på lurerier, så man kan jo aldri være helt sikker. Håper virkelig at tr ikke kommer, og at jeg får fortsette å være her inne sammen med dere andre som venter maibabyer! :) 
 
khh89: OI! håper du snart får en postivit test som bekrefter da :)

Jeg har opptil flere ganger vært sikker på at jeg måtte være gravid, men iikke vært det. Nå var jeg sikker på at jeg ikke var det, men testen var positiv :)
 
Ja, tenker på det hver dag selv om jeg aldri har mistet selv. Tenker at jeg bør nyte det å være gravid, men det får vente til etter uke 12.
 


#Sunshine skrev:
ja, veldig nervøs. er ikke så rart det? jeg har også mistet to ganger før ganske likt som deg så jeg håper det går bedre den gangen her. jeg skal bestille tidlig ultralyd rundt uke 8 tenkte jeg. vil råde deg til å bestille litt senere enn uke 6, f. eks uke 7. jeg var i uke 6 sist og ble veldig redd og usikker da de ikke fant hjertet. kom tilbake en uke senere og da var det hjerteslag der, for noen ganger er man noen dager kortere på vei enn man trur f. eks og da syntes ikke hjerteslagene i uke 6. desverre gikk det ikke bra for meg den gangen selvom jeg så hjerteslagene - men men.

jeg gleder meg så veeeldig til å komme over 12 ukers grensen, eller 14 uker for å være enda mer sikker. nå får vi bare håpe, krysse fingrene og be om at alle spirene klamrer seg fast. da jeg mistet i vinter hadde jeg litt symtomer men puppene vokste ikke. denne gangen har de blitt GIGA alt så det ser jeg på som et godt tegn? jeg prøver å nyte hver dag og hver dag er et nytt steg og et nytt mål.

Frisør1: har du fått noe oppfølging? har man mistet tre ganger har man rett på undersøkelser og mer oppfølging.



Ja har fått det, vært på undersøkelser og tatt masse blodprøver..De finner ingenting og mener det bare har vært uflaks...Har fått Crinone gel nå da som jeg har tatt siden positiv test, foreløbig går det veldig bra
 


Tittetitt skrev:
Ja, tenker på det hver dag selv om jeg aldri har mistet selv. Tenker at jeg bør nyte det å være gravid, men det får vente til etter uke 12.

Samme her! Skjønner at det er ekstra vanskelig for dere som har mistet før, men for min del så blir det litt sånn at jeg føler det er "min tur" til å miste siden jeg ikke har gjort det før... Høres vel litt rart ut, men svaret mitt er vel JA, jeg er veldig nervøs...

 
Jeg er også veldig redd for å miste, skal på UL i uke 8 for å sjekke.. Skal også bestille en ny i uke 12....
 
Kjemperedd!!
Har mistet to ganger før, og vil virkelig ikke miste denne gangen. Håper alt går bra, men tiden fram til den 19 og tidlig UL kan virkelig ikke gå fort nok :(

Håper ingen av oss må flytte ut herifra!!
 


#Sunshine skrev:
Hva går Crinone gel ut på?


Crinone er progreston, altså et hormon som kroppen produserer selv..Dette hormonet gjør vist at kroppen ikke støter ut fosteret...( hvis jeg husker rett..) Selv om hormonprøvene viste at alt så normalt ut kan det hjelpe for at man ikke mister igjen, man blir også kanskje roligere og mindre bekymret, noe som også bedrer sjansene...
 
Det tenker jeg ikke på
 


Carissen skrev:
Babymama81: Har du tenkt å ta noen tidlige UL før de ordinære?

Føler at jeg er helt hysterisk ang det å miste, men klarer ikke helt å la vær å ikke tenke på det... :( Men for å få litt ro i kroppen så kommer jeg nok til å ta noen tidlige UL'er..

Ja jeg skal faktisk på UL neste fredag (6+3) Men kommer antagelig til å prøve å få en i uke 12 også siden jeg mista i uke 11.

 
babymama81: Så spennende da!. Hvis alt er normalt, så er det jo gøy å høre hjertelyden så tidlig :)
 


Carissen skrev:
babymama81: Så spennende da!. Hvis alt er normalt, så er det jo gøy å høre hjertelyden så tidlig :)



Ja veldig. Er forbredt på at hun ikke akn finne den også, men håper hun klarer det.
 
vi er nok veldig mange som ikke helt klarer og slappe av før etter uke 12 :P hehe skulle ønske de ukene bare kunne løpe av gårde så man kan senke skuldra 100 % =)
 
Har ikke mistet før, men er veldig redd for å miste, særlig etter blødningen jeg hadde i går. Den er heldigvis over i dag da, og har ikke vert no i natt heller, så håper lille klorer seg fast og at det ikke var starten på SA. Tenker mye på lille om dagene.
 
Back
Topp