Andre uten energi?

lenece

Blir kjent med forumet
Er det andre av dere som er uten energi?
Er 9 uker nå og har vært sånn i nesten to uker. 
Etter å ha stått opp, dusja, laget frokost til de to guttene mine, ordnet barnehage og skoleting, evt kjørt dem hvis jeg klarer, så har jeg 0 energi igjen. Det er bare å finne senga og få litt søvn. Blir svimmel og kvalm med hodepine hvis jeg ikke får lagt meg ned. 
Det er bare det at energien kommer liksom ikke ordentlig tilbake, jo noen dager, men da først utpå kvelden når gutta er i seng og roen senker seg i huset. 
Jeg prøver så godt jeg kan å spise mat jevnt, men må innrømme at det er vanskelig når ingenting smaker godt.
Huset ser ut som om det er bomba, hybelkaninene er blitt store løver, og jeg sitter og ser på at de formerer seg. Det er som om hele kroppen er apatisk. Surrer litt rundt på nett innimellom og leser nyheter når jeg har "klare øyeblikk", men ellers er det lite jeg orker. Normalt er jeg en person som bruker hver ledig tid og stund på min store hobby, men selv det orker jeg ikke.

Er det andre i samme situasjon som også har det sånn?
Det går jo også utover barna for mamma orker jo ingenting :(

jeg var mye dauere sist.. da sov jeg stort sett hele dagen..
denne gangen er jeg trøtt, men jeg sover ikke hele dagen.. ligger på sofaen da, men det er pga kvalmen - derfor blir lite også gjort her hjemme...
har en uke igjen av sykemeldinga og nå håper jeg kvalmen forsvinner for jeg er drittlei av å gå hjemme og ikke få gjort noe...

men ikke tenk så mye på hus og hjem.. sov når du kan og når du trenger det.. så orker du kanskje noen timer på ettermiddagen.. :)

Kjenner det skorter på energien, men jeg får liksom ikke gjort noe med det. har jo en baby på 8 måneder her hjemme, så er liksom fult opp med henne også. men slapper av de stundene jeg kan når pappaen tar henne :)

Veldig opp og ned! Plutselig forsvinner all energien, og en time eller to seinere er den tilbake for fullt. Men merker at jeg tyr lett til sofaen, og orker ikke å gjøre noe "ekstra" her hjemme. Klesvasken tar jeg når skittejntøyskurven er full, klarer ikke å ta unna hvis jeg ikke MÅ :P

Har det sånn jeg også, sykemeldt ut neste uke. Krysser fingre for at kvalmen forsvinner snart... Slitsom tid, men verdt det tilslutt :)

*Rekker opp hånda*
Jeg er helt skutt for tiden, så jeg er senge/sofa-liggende mesteparten av døgnet.
Jeg føler det er veldig vanskelig å skjule at jeg er gravid :p

*august_baby* skrev:
Har det sånn jeg også, sykemeldt ut neste uke. Krysser fingre for at kvalmen forsvinner snart... Slitsom tid, men verdt det tilslutt :)

Samme her...

utrolig godt å høre at man ikke er alene om 0 energi. 
Det kom veldig overraskende på meg dette, for selvom jeg selvfølgelig har vært trøtt og sliten med de to første, så er dette helt annerledes. Med de to andre var jeg litt uggen og sånn, men lite annet. Denne gangen er det fordøyelsesproblemer, kvalme, luft i magen (tror jeg letter snart), trøtthet, ingen energi...
Ja ja det går vel over snart. 
Er sykmeldt ut neste uke også, så får vi se. 
Må innrømme at jeg savner jobben min veldig, men sånn som det er nå nytter det liksom ikke. 

Eg skulle ha fjerna julepynten, men har ikkje ork og energi. Kjenner det stikker i kroppen når eg prøver å anstrenge meg også, så eg får berre ta det når eg orker. Prikker i føtta, og flamrer i blikket, så eg veit eg må sette meg ned for å unngå gulvsmell :p

Er mykje verre no enn førstegong. Er heilt fullstendig skutt. I dag sov eg og sønnen min til 8, halvslumra til kvart på 9... Låg på sofaen til min kjære drog oss med ut i snøen...
Så då drog min kjære sønnen vår opp ein laaaaaaaaaaaaang bakke, så fekk eg ake med gullet ned :p

Back
Topp