Andre trimester

Villkatta

Forelsket i forumet
Ja, når er man egentlig i andre trimester? Jeg er 14+0 i dag og jeg hører mange si uke 14 er da man går over til 2. trimester, men absolutt ingen sier om de mener fullgått uke 14 eller svangerskapsuke 14, og i tillegg så sier noen uke 12.
Jeg har så gæli gravid-hjerne at dette ble for innviklet for meg haha!
Er jeg i 2. trimester i dag, 14+0?
 
Tror det:laughing025lurer litt selv. For ser i den ene appen så sier den andre trimester i uke 12
 
I følge terminkalkulatoren gikk jeg inn i andre trimester 04.05.19, da var jeg 13+2. Googler man «trimester» så kommer dette opp:

Trimestrene går fra 0-12 uke, første trimester, andre trimester går fra 13-28 uke og tredje trimester går fra 29 uke og frem til fødsel.
 
Svangerskapsuke da, eller fullgått?
Man kan bli gal av mindre føler jeg xD
Uansett, så er jeg vel i 2. trimester nå da :)
 
Sånn som jeg har forstått det begynner 2.trimester etter norsk regning 14+0, amerikansk regning 13+0
 
Jeg gleder meg uansett til det blir min tur :)
 
Jeg har hele tiden tenkt at andre trimester starter ved 14+0, men om det stemmer vet jeg ikke :hilarious:
 
Det starter vel ved uke 14+0 iflg preglife :happy:
Så tydelig at det er litt usikkerhet rundt det der.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190514-092116_Preglife.jpg
    Screenshot_20190514-092116_Preglife.jpg
    17,7 KB · Visninger: 12
Ovia gratulerte meg med begynnelsen på 2. Trimester etter 13+6. Men er det så viktig når man er i hvilket trimester? Kan ikke si at trøtthet og lavt energinivå har gitt seg for min del enda jeg er 14+5 Og per def er i 2. Trimester:/
 
Ja, når er man egentlig i andre trimester? Jeg er 14+0 i dag og jeg hører mange si uke 14 er da man går over til 2. trimester, men absolutt ingen sier om de mener fullgått uke 14 eller svangerskapsuke 14, og i tillegg så sier noen uke 12.
Jeg har så gæli gravid-hjerne at dette ble for innviklet for meg haha!
Er jeg i 2. trimester i dag, 14+0?

Det er du. 13 fullgåtte uker gjør at du har bikka over i neste kapittel.
Grattis! :)
 
Back
Topp