Andre trimester❤️

13+3 her :joyful:

Andre trimester begynner vel etter 12 fullgåtte uker ?

Vedlegg

• Screenshot_20200824-140154_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200824-140154_Samsung Internet.jpg
    32 KB · Visninger: 47
Det riktige er 14+0 :)

Trodde også det var 12+0 som var starten på andre trimester?

Flere måter å regne dette på visst. Min ref er en forstermedisiner som var fornøyd med at nye regler for TUL gjelder innen første trimester, som i følge han gikk til og med uke 14. Og den ene baby-appen sier det samme, det var bare den jeg sjekka i sta.
Men ser at de ulike appene og div nettsider sier forskjellig.

23A16EBF-7803-4E3A-AB9E-70A7D2BDA552.jpeg

Jeg forholder meg til babyverden sin ukes- og terminoversikt og helseoversikten (app) «Helseoversikt anbefales av helsestasjoner...»

Jeg snakket med resepsjonen på fostermedisin i dg ang. Oppfølging og de regner 1. Trimester til og med 13+6. Altså at 14+0 er første dag i andre trimester. Stoler på det for å si det sånn, men det er forvirrende at internettet sier så mye ulikt :joyful:

Jeg er 11 uker i morgen, så 3 uker til neste trimester for min del. :rolleyes:

Men uansett - det har jo ikke en pøkk å si :dance008

Dersom en tar utgangspunkt i at ett svangerskap gjennomsnittlig er 40+3 så betyr det at 1 trimester er fra 0+0 - 14+2 eller 3 (14*3 = 42)

12 uker i ett trimester tilsvarer en total tid på 36 uker.
Men jeg har faktisk alltid hørt at ett trimester er 12 uker, så det er første gang jeg har blitt oppmerksom på at det er feil :hilarious:
Sikkert noe som henger igjen fra da de regnet ett svangerskap som 9 måneder.

Edit: Skrev feil forresten! Skal være 13+3. (13*3 = 39 + 3*3 = 9. Det blir 40 + 2!)
Ikke bare bare når hodet sier en ting og så skriver fingrene feil.
Trodde det bare var når jeg pratet slikt skjedde :oops:

Last edited:
Neri, 2. trimester er litt lenge til for meg føler jeg. 10+2 nå! Men herremin som jeg gleder meg til (forhåpentligvis) bedre tider med bedre form! :banghead:

Back
Topp