Andre syke barn

Mia_mini

Elsker forumet
Hva gjør dere når dere skal i selskap og et av barna der er forkjølet?

Ønsker jo ikke at mini på 6 uker skal bli syk.
Jeg har tatt influensa vaksine, kan det beskytte henne mot forkjølelse kanskje?

Vi har bare passet på sammen med foreldrene til det syke barnet (altså forkjølet, ikke feber osv, da pleier ikke de jeg kjenner å komme) at det barnet holdt seg borte fra baby :) alle bortsett fra baby her i huset har vært forkjølet, men han har sluppet unna :)

Jeg hadde nesten holdt meg hjemme... men iallefall vært streng på hygiene og hvem som får være nær K.

Jeg hadde nesten holdt meg hjemme... men iallefall vært streng på hygiene og hvem som får være nær K.

Jeg vurdere veldig å gjøre det.
Det er hennes kusine (som er syk) som blir 1år, og det blir mange folk. De fleste vil nok holde på begge barna, og det blir vanskelig å unngå smitte da tenker jeg.
Om jeg drar så vil jeg nok ikke la noen andre holde henne.. Det blir slitsomt for meg! :confused:

Hadde nok bare holdt meg hjemme :D

Nå har vi storebror som går i bhg og drar med seg smitte uansett, og fram til en uke siden var vi forkjøla hele gjengen, så vi hadde dratt men vært litt forsiktig med kontakt. Hadde vi ikke hatt storebror ville jeg vært mye mer skeptisk.

Jeg hadde dratt i bursdag. Hadde selvfølgelig prøvd å unngå direkte kontakt mellom baby og den syke, men utover det hadde jeg ikke bekymret meg nevneverdig.

Her har lille desverre blitt smittet av storesøsken selv om at vi har vært strenge på null kontakt. Men han er foreløpig «bare» vært tett i nesa og ikke slimete som ofte RS-viruset gir. Så drypper ofte med saltvann.

Jeg vurdere veldig å gjøre det.
Det er hennes kusine (som er syk) som blir 1år, og det blir mange folk. De fleste vil nok holde på begge barna, og det blir vanskelig å unngå smitte da tenker jeg.
Om jeg drar så vil jeg nok ikke la noen andre holde henne.. Det blir slitsomt for meg! :confused:
Skjønner deg såå godt! Håper du møter forståelse. :happy:

Tror det kommer helt Ann på hvor syk. forkjølelse er greit (prøver være å minimere kontakt) influensa osv er et sterkt nei.

Det gikk greit.
Svigemor slet veldig med å ikke ta på henne, men klarte det.
også sov hun bare, så det ble ikke slitsomt :)
Svigermødre likt det... hehe. Godt hun greide det. Godt hun sov,håper dere koste dere :happy:

Hehe, ja, det er det.
Ja, det var veldig koslig. Er så sjelden vi ser hennes kusine, og 1års dagen er jo moro å få med seg :)
Ja klart det! Stas da, var det mye god mat? Reagerer babyen på mye folk, type blir overstimulert ?
Vi skal i selskap idag og jeg kjenner jeg gruer meg.. K blir lett overstimulert og det er sånn type 20 + med mennesker (klåfingra etter babyen) :confused:

Ja klart det! Stas da, var det mye god mat? Reagerer babyen på mye folk, type blir overstimulert ?
Vi skal i selskap idag og jeg kjenner jeg gruer meg.. K blir lett overstimulert og det er sånn type 20 + med mennesker (klåfingra etter babyen) :confused:

Var veldig godt kake. Også vafler.
Vi var litt trege med å dra, så vi endte med å få middag også før vi dro :) Det var godt.
Nei, hun reagerer ikke i det heletatt på masse folk og bråk. Hun bare sover. hehe
Så når vi har fortalt folk at hun er mer våken, så er hun aldri det når vi drar bort da.. :hilarious:

Var veldig godt kake. Også vafler.
Vi var litt trege med å dra, så vi endte med å få middag også før vi dro :) Det var godt.
Nei, hun reagerer ikke i det heletatt på masse folk og bråk. Hun bare sover. hehe
Så når vi har fortalt folk at hun er mer våken, så er hun aldri det når vi drar bort da.. :hilarious:
Åh, luksus! Håper vi og får det idag, så slipper vi å tenke på det :shy:
Åh, så greit da! Hehe men kan tenke meg folk vil se henne våken og da og "klager" litt over det ? :arghh::angelic:

Åh, luksus! Håper vi og får det idag, så slipper vi å tenke på det :shy:
Åh, så greit da! Hehe men kan tenke meg folk vil se henne våken og da og "klager" litt over det ? :arghh::angelic:

Håper dere også får det! :)
Hehe. Ja, selvfølgelig. Blir litt mas om å se på henne når hun da først er våken.
Og mange kommentarer på at hun er så ekle baby. o_O Kan de si som ikke bruker timer på å få henne til å sove innimellom :hilarious:
Men det er da koslig ment :)

Håper dere også får det! :)
Hehe. Ja, selvfølgelig. Blir litt mas om å se på henne når hun da først er våken.
Og mange kommentarer på at hun er så ekle baby. o_O Kan de si som ikke bruker timer på å få henne til å sove innimellom :hilarious:
Men det er da koslig ment :)
Vi fikk noe mat ja :)
Ja, sant de mener det nok fint men. "Det er jo ikke lyd i henne jo!" Eh,jo det er det... og lår hun først lager lyd så blir de stresset for det og gir henne til oss :singing:

Back
Topp