Andre svangerskap

Ugla

Gift med forumet
Definitivt tyngre å gå gravid denne gangen.. Føler meg dom en flodhest 27+1.. Og enda er det leeeenge igjen.. Hehe...
er ikke mye større enn sist.. Men bare føler meg så vaggende..,

Jeg har det også tyngre denne gangen:( Veier mye mindre, men har slitt med bekkenet siden uke 2, så det er mye mer slitsomt å gå gravid nå... Siste uka har bekkenet vært helt OK, og det har føltes som en befrielse:) Elsker å gå gravid sånn det er akkurat nå<3

Jeg syntes også det er litt tyngre 2 gang. Sist var det helt fint hele veien, men kjenner det godt i kroppen allerede, typisk i rygg og bekken da.. :)

Hehe..sist var jeg ikke utålmodig i det hele tatt..denne gangen merker jeg allerede litt utålmodiet...det er litt tidlig gitt...

er sånn her også denne gangen. har god kontroll på hvor lenge det er igjen, for å si det sånn...

Hehe...verste er at jeg såvidt har begynt å regne til uke 37... Og det er ikke lurt!...

Jeg har det helt motsatt. Sysn alt har vært mye lettere denne gangen, og magen kom mye senere. Begynner å poppe skikkelig ut nå da. Er ikke utålmodig heller enda, så dette lover bra xsmile9

Synes det er myyye tyngre denne gangen, selv om jeg er lettere nå enn sist. Men så må jeg jo bære rundt på 2-åringen hele tiden og det er mye mindre tid til avslapping, så da er det vel naturlig at det blir tyngre:-)

min toåring aksepterer heldigvis at jeg ikkje kan bære.. Så slipper akkurat det :)

Har også en 2-åring, så jeg tror det er derfor jeg føler jeg har mye bedre tid denne gangen.. Sist var jeg så utålmodig at jeg helst ville føde prematurt bare for å få treffe lillejenta.. Hun kom 6 dager på overtid, og det syntes jeg var helt grusomt.. Nå føles det som jeg har kjempegod tid, og jeg regner etter den siste av terminene mine selv om jordmor regner etter den tidligste, bare så jeg skal slippe å føle at jeg går så langt over.. Forbereder meg på at det blir fødsel etter 1. februar, og da har jeg jo hele januar til å gjøre klart, så jeg stresser ikke med noe før jul:)

Hehehe, kjenner følelsen! Med første gikk jeg opp bare et par kg. Med nr 2 seks år senere veide jeg sikkert 10 kg mer før jeg ble gravid og la på meg 5 kg!! Denne gangen har jeg godt opp ytterligere 2 kg!!
Dette blir definitivt mitt siste barn! :p

Hehehe, kjenner følelsen! Med første gikk jeg opp bare et par kg. Med nr 2 seks år senere veide jeg sikkert 10 kg mer før jeg ble gravid og la på meg 5 kg!! Denne gangen har jeg godt opp ytterligere 2 kg!!
Dette blir definitivt mitt siste barn! :p

Jeg gikk opp over 40 kilo med storesøster, og greide å ta av alt før jeg ble gravid igjen, så håper virkleig jeg slipper å gå så veldig mye opp denne gangen, og at vi får til ammingen så jeg går fort ned igjen;) Har allerede gått opp 15 kilo, men da er ca 3-4 kilo på grunn av mye vann i kroppen, og de kan jeg jo nesten ikke regne med ettersom det er kilo jeg ikke kan noe for ;P

Jeg gikk opp over 40 kilo med storesøster, og greide å ta av alt før jeg ble gravid igjen, så håper virkleig jeg slipper å gå så veldig mye opp denne gangen, og at vi får til ammingen så jeg går fort ned igjen;) Har allerede gått opp 15 kilo, men da er ca 3-4 kilo på grunn av mye vann i kroppen, og de kan jeg jo nesten ikke regne med ettersom det er kilo jeg ikke kan noe for ;P

Oj såpass!! Ja det var mye!! Men da har du også vært utrolig flink som har klart å gå ned alle de kg før du ble gravid igjen :) Hva er hemmeligheten ;) ?

Oj såpass!! Ja det var mye!! Men da har du også vært utrolig flink som har klart å gå ned alle de kg før du ble gravid igjen :) Hva er hemmeligheten ;) ?
Hemmeligheten er rett og slett rå styrketrening, trente intervaller i tillegg, men det var mer for kondisen sin skyld. Økt muskelmasse forbrenner mer fett, så du får veldig mye gratis ved å trene styrke og spise så sunt som mulig. Jeg hadde gått ned 35 kilo da jeg ble gravid nå (ca 1,5 år etter at jeg begynte å trene), kunne nok ikke gått ned noe særlig mer ettersom musklene veide en del og det begynte å bli veldig lite fett på kroppen..

Gleder meg mye til å begynne å trene igjen når jeg er ferdig med å være gravid.. Sliter med bekkenløsning og kynnere, så jeg har ikke kunnet beveget meg i hele tatt omtrent.. Begynner å gå litt på veggen nå:P

Hemmeligheten er rett og slett rå styrketrening, trente intervaller i tillegg, men det var mer for kondisen sin skyld. Økt muskelmasse forbrenner mer fett, så du får veldig mye gratis ved å trene styrke og spise så sunt som mulig. Jeg hadde gått ned 35 kilo da jeg ble gravid nå (ca 1,5 år etter at jeg begynte å trene), kunne nok ikke gått ned noe særlig mer ettersom musklene veide en del og det begynte å bli veldig lite fett på kroppen..

Gleder meg mye til å begynne å trene igjen når jeg er ferdig med å være gravid.. Sliter med bekkenløsning og kynnere, så jeg har ikke kunnet beveget meg i hele tatt omtrent.. Begynner å gå litt på veggen nå:p

Det er veldig bra gjort da :) Jeg trente mye styrketrening før, men har ikke gjort det de siste årene etter minsten kom. Sliter med å finne tid, når jeg i tillegg har en 9 åring som trener håndball 3 dager i uka og en mann som jobber 5-skift. Spørs vel om jeg ikke bør invistere litt og ha noe her hjemme i stedet, er nok større sjanse for at det blir gjort noe da :) Skal i bryllupet til søsteren min i oktober neste år, og håper at jeg har klart å gå ned en del til da :)

Det er veldig bra gjort da :) Jeg trente mye styrketrening før, men har ikke gjort det de siste årene etter minsten kom. Sliter med å finne tid, når jeg i tillegg har en 9 åring som trener håndball 3 dager i uka og en mann som jobber 5-skift. Spørs vel om jeg ikke bør invistere litt og ha noe her hjemme i stedet, er nok større sjanse for at det blir gjort noe da :) Skal i bryllupet til søsteren min i oktober neste år, og håper at jeg har klart å gå ned en del til da :)
Jeg har vektstang, manualer og benk her hjemme, så jeg taar en runde når jeg har tid, gjerne etter at vesla har lagt seg for kvelden:) Mannen er veldig oppofrende, så det er ikke noe problem at jeg trener litt, han har kontrollen hjemme;) Også gjør det det litt enklere for han å reise på trening et par ganger i uka, også :)''

Lykke til med vektnedgangen:) Jeg håper vi får til en slankekrig her inne når babyene er kommet ut, for jeg gjetter på at det kan gi litt ekstra boost når det er tungt å komme igang igjen;)

Jeg er meget utolmodig denne gang. Mye pga samme styret med bekken og kynnere :( så dette blir siste gang e går gravid! Gleder meg til baby kommer og e får kroppen min igjen. Er helt fantastisk å bli mamma igjen og få et lite menneske i hus igjen, men 9 mnd med smerte og kaving orker jeg ikke en gang til..

Jeg har vektstang, manualer og benk her hjemme, så jeg taar en runde når jeg har tid, gjerne etter at vesla har lagt seg for kvelden:) Mannen er veldig oppofrende, så det er ikke noe problem at jeg trener litt, han har kontrollen hjemme;) Også gjør det det litt enklere for han å reise på trening et par ganger i uka, også :)''

Lykke til med vektnedgangen:) Jeg håper vi får til en slankekrig her inne når babyene er kommet ut, for jeg gjetter på at det kan gi litt ekstra boost når det er tungt å komme igang igjen;)
Jeg er med på den der! Er nok ikke like heldig når det kommer til å bli kvitt kiloene denne gangen, så er forberedt på hardtrening denne gangen. :p Dessuten kunne jeg godt tenkt meg å få litt mer muskler igjen. Trente masse før jeg fikk barn, men så ble det liksom borte. Gubben holder på å bygge treningsrom, og rett borti gata er det spinning/aerobic/osv, så det skal ikke skorte på mulighetene. :)

Jeg kjenner også at dette svangerskapet er tyngre. I mitt første gikk jeg opp ca 30 kg!!! ..og det er jo bare ett år siden, så jeg rakk aldri å gå ned alt før jeg ble gravid igjen. Det har nok vært og er en stor påkjenning for kroppen spes. bekken, og det er jo ikke så rart med så mye ekstra vekt. Nå gleder jeg meg til fødselen er overstått, så jeg kan starte trening og etterhvert få kroppen tilbake. Selvfølgelig gleder jeg meg mest til å få en liten bebbis til, det blir fantastisk:)) Slankekrig her inne høres ut som en god plan!! He he..

Jeg er med på den der! Er nok ikke like heldig når det kommer til å bli kvitt kiloene denne gangen, så er forberedt på hardtrening denne gangen. :p Dessuten kunne jeg godt tenkt meg å få litt mer muskler igjen. Trente masse før jeg fikk barn, men så ble det liksom borte. Gubben holder på å bygge treningsrom, og rett borti gata er det spinning/aerobic/osv, så det skal ikke skorte på mulighetene. :)
Så bra:) Det er så gøy å trene når man ser resultater, og det finnes ingenting som gir så raske resultater som intervaller og tung styrketrening :) Kan sikkert dele detaljert treningsopplegg når vi er ferdig med barseltiden;)

Back
Topp