Andre studenter her?

bcv

Elsker forumet
Har dere søkt om engangsstønaden? For den kan vel utbetales allerede etter uke 26?
Godt at vi får stipend i tillegg!

Æ e å student, men e jo ferdi t våren. Har ikkje søkt nokka enda, men ska på NAV å hente div skjema som æ ska ta me hjem t mamma i påskeferien så vi kan gå over dem ilag[;)]
Så sende æ dem inn når æ kommer tilbake, e jo rundt 25 uke etter påske. Å da må æ uansett sende inn permisjonssøknaden t jobb[:)]

Haha ja, jeg har fylt det ut sånn halveis! La du med bekreftelse på termin?
Tenkte å bare ta en kopi av det arke jeg fikk på ultralyd siden jeg måtte avbestille jordmortimen min.
Går det tror du?

ORIGINAL: bcv

Haha ja, jeg har fylt det ut sånn halveis! La du med bekreftelse på termin?
Tenkte å bare ta en kopi av det arke jeg fikk på ultralyd siden jeg måtte avbestille jordmortimen min.
Går det tror du?

ja, er det arket jeg brukte!:)

Skal ordne det nå før påsken [;)]
men jeg blir alenemamma, og lurer da på om det er mer jeg har krav på? stønader og lignende, har ikke skjønt meg helt på alt der her [8D]

ORIGINAL: Nordlænning91

men jeg blir alenemamma, og lurer da på om det er mer jeg har krav på? stønader og lignende, har ikke skjønt meg helt på alt der her [8D]

Tror du har krav på en god del da. Bl.a dobbel barnetrygd og overgangstønad?

ORIGINAL: bcv

Tror du har krav på en god del da. Bl.a dobbel barnetrygd og overgangstønad?

Ja, er ikke bare bare å finne ut av alt[8D]

Har ikke søkt, skal prøve å drøye den litt sånn at jeg har penger i sommer[:)]

Jeg har ikke søkt enda. Må få svar fra NAV først. Dem driver på å fikser noen saker på meg så jeg kaaanskje kan få permisjonspenger. Tiden får vise.

Du kan søke d meste du da. Akkurat d samme som mæ[:)] Blir også alene mamma, å sia æ e ferdi på skolen t våren, så ska æ søke boligstøtte, overgangs stønad (men får nok ikkje mye der sia æ jobbe i tillegg), engangsstønad[;)] Men må innom NAV å høre ka mer æ eventuelt kan søke, i å me at æ e grønn på d hær pengestyret demmes[8D]

ORIGINAL: SindreSinMamma

Jeg er lærerstudent, men ferdig til sommeren. Trodde jeg kunne søke meg inn på et studium fra høsten av, søke permisjon, for så å få permisjonspenger fra lånekassen, men det går visst ikke. De innvilger ikke perm første året på et studium[&o]
Uff hadde regnet med permisjonspenger jeg... Nå blir det vel bare engangsstønaden fra NAV og barnetrygden jeg får...[:(]

Noen i samme situasjon? (Jeg er gift da[:)])

Jeg er også student. Har ikke rukket å sjekke opp skjemaer og sånt enda, men er i prosessen hvor jeg snart skal begynne å tenke på det. [8D]
Du vet at du kan melde deg opp til et studium, uten at det kreves at du tar eksamen, og likevel få utbetalinger fra lånekassen? Dobbelsjekk det, just in case, men jeg har fått inntrykk av at det går. [;)]

ORIGINAL: prikken82

Jeg er lærerstudent, men ferdig til sommeren. Trodde jeg kunne søke meg inn på et studium fra høsten av, søke permisjon, for så å få permisjonspenger fra lånekassen, men det går visst ikke. De innvilger ikke perm første året på et studium[&o]
Uff hadde regnet med permisjonspenger jeg... Nå blir det vel bare engangsstønaden fra NAV og barnetrygden jeg får...[:(]

Jeg skal søke meg inn på en skole, permitere meg og søke om stipende. Dette MÅ gå, hvis ikke så sliiiter vi virkelig økonomisk neste år

Jeg er også student. Har ikke rukket å sjekke opp skjemaer og sånt enda, men er i prosessen hvor jeg snart skal begynne å tenke på det. [8D]
Du vet at du kan melde deg opp til et studium, uten at det kreves at du tar eksamen, og likevel få utbetalinger fra lånekassen? Dobbelsjekk det, just in case, men jeg har fått inntrykk av at det går. [;)]

eg e isje student , men blir alenemamma og har fått time hos en saksbehandler som kan mye om aleneforeldresrettigheter på nav , så hu s ska hjelpe meg me alt av søknader å sånn :)

Jeg er medisinstudent men jobber ved siden av studiene. Så jeg håper å unngår engangsstønaden og heller få foreldrepenger fra nav. Har fylt ut papirene men ikke levert de enda. Må få gjort det snart:) 

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: prikken82

Jeg skal søke meg inn på en skole, permitere meg og søke om stipende. Dette MÅ gå, hvis ikke så sliiiter vi virkelig økonomisk neste år

Høø? Nå ble jeg helt forvirret! Er i akkurat samme situasjon som deg, avslutter lærerstudie til sommeren og hadde tenkt til å søke på et studie videre til høst slik som deg. Var sikker på at det gikk!? Hvor har du hørt at dette ikke går? =/ Er avhengig av permisjonspengene...

Her er plana mi:
Jeg er ferdig med bachelor til våren, men snakket med instituttet om at jeg fikk to ekstra semester. Det kan du også gjøre?  Det fikk jeg innvilget! Så tar jeg fag som ikke har noe oblig. fremmøte eller innleveringer. Dette søker jeg IKKE permisjon fra, for da kommer det ett omsorgsbehov for ungen. Far tar da gradertpermisjon, for da går det ikke utover fødselstipendet mitt.

ERGO: jeg skal ha fri, kommer til å stryke på eksamene, men det har ikke noe å si, for er ferdig med bacheloren, og siden jeg får fødselstipend, så har det ikke noe å si for tilbakebetalingene. Lånekassen skjekker ikke opp om du stryker eller ikke når du har fødselstipend. Så jeg får 44 uker med stipend, + at far får mange uker (husker ikke antallet akkurat nå)  med gradertperm, som han kan ta over 3 år.

ORIGINAL: hctib89

Du kan søke d meste du da. Akkurat d samme som mæ[:)] Blir også alene mamma, å sia æ e ferdi på skolen t våren, så ska æ søke boligstøtte, overgangs stønad (men får nok ikkje mye der sia æ jobbe i tillegg), engangsstønad[;)] Men må innom NAV å høre ka mer æ eventuelt kan søke, i å me at æ e grønn på d hær pengestyret demmes[8D]

Trur kanskje æ å ska ordne mæ en time hos nav da, e jo ikke bare bare å følge med på alt d her [8D] du kan jo komme med en oppdatering når du har fått prata me dem [;)] bli nok å ta ferie før æ sett mæ ned me d der altså [8D] kjempe masse papira [&:][8D]

ORIGINAL: Spirejuni10

Her er plana mi:
Jeg er ferdig med bachelor til våren, men snakket med instituttet om at jeg fikk to ekstra semester. Det kan du også gjøre?  Det fikk jeg innvilget! Så tar jeg fag som ikke har noe oblig. fremmøte eller innleveringer. Dette søker jeg IKKE permisjon fra, for da kommer det ett omsorgsbehov for ungen. Far tar da gradertpermisjon, for da går det ikke utover fødselstipendet mitt.

ERGO: jeg skal ha fri, kommer til å stryke på eksamene, men det har ikke noe å si, for er ferdig med bacheloren, og siden jeg får fødselstipend, så har det ikke noe å si for tilbakebetalingene. Lånekassen skjekker ikke opp om du stryker eller ikke når du har fødselstipend. Så jeg får 44 uker med stipend, + at far får mange uker (husker ikke antallet akkurat nå)  med gradertperm, som han kan ta over 3 år.

Så det du gjør er at du står oppførst som student men lar være å møte til eksamen?
Ja det kan jo jeg også gjøre[:)]
Men hvordan vet lånekassen at man er i fødselsperm da?(sikkert et dumt spm;))

Tror kanskje jeg må møte til eksamen, men leverer bare blankt. ikke helt sikker på den ennda[:-]
Men du søker jo om fødselstipend når du får baby, det er jo bare stipend ikke noe lån. På papiret er jo jeg fulltidsstudent, og dermed får far gradertpermisjon. Du sender jo inn fødselsattest eller noe når barnet kommer, for du må jo søke på stipend. Slik får de jo vite at du har baby:)
Vet ikke om dette ble mere klart? [8|] Litt dårlig til å forklare[:-]

Her er plana mi:

Så det du gjør er at du står oppførst som student men lar være å møte til eksamen?
Ja det kan jo jeg også gjøre[:)]
Men hvordan vet lånekassen at man er i fødselsperm da?(sikkert et dumt spm;))

Tror kanskje jeg må møte til eksamen, men leverer bare blankt. ikke helt sikker på den ennda[:-]
Men du søker jo om fødselstipend når du får baby, det er jo bare stipend ikke noe lån. På papiret er jo jeg fulltidsstudent, og dermed får far gradertpermisjon. Du sender jo inn fødselsattest eller noe når barnet kommer, for du må jo søke på stipend. Slik får de jo vite at du har baby:)
Vet ikke om dette ble mere klart? [8|] Litt dårlig til å forklare[:-]

OK[:)] Tror jeg forstår;)
Så du søker ikke permisjon fra studiet du liksom skal ta, du står bare oppført som student?

Jepp, for om jeg søker permisjon, så får ikke far noe siden jeg er fulltidsstudent nå. Men må denne måten får både jeg og far permisjon [;)] selv om jeg "egentlig" ikke har perm [:-] Men dette er ett smutthull som jeg vet flere har benyttet seg av! [:)]

Back
Topp