Andre som trener bodypump/vekter?

• Trådstarter Trådstarter Frk.Celin
  • Opprettet Opprettet
F

Frk.Celin

Guest
Har trent BodyPump lenge, men i dag fikk jeg skikkelig vondt nederst i magen i slutten av timen. Har siden jeg ble gravid ikke lagt på mer vekter men beholdt det samme hele tiden.  Har trent vekter i mange, mange år men dette er nytt for meg. Under forrige svangerskap trente jeg bare combat, spinning og pilates så har ingenting å sammeligne med... Andre som har opplevd det?[8|]
Elsker de timene, da det gir skikkelig  resultater [:)]

Men har fortsatt vondt i magen, og syns egentlig ikke noe særlig om det....

Kan tenke meg knebøy og utfall vil bli et problem senere ja... Det er jo mange repetisjoner, en hel sang faktisk [8D]
Kanskje jeg rett og slett må gå ned litt på vektene og se..

Heisann!

jeg er tidligere bodypumpinstruktør og tok faktisk kurset sammen med ei som var gravid 6-7 mnd på vei. Så da diskuterte vi dette med graviditet og vektløfting på kurset.

Det viktigste er at du lytter på de signalene kroppen gir deg. Om du liker denne treningstypen mener jeg du bør fortsette (kanskje kutte litt ned på vektene etterhvert) og be instrukturen vise alternative metoder for deg som er gravid (det skal de ha lært).

Eneste du bør tenke litt på når du kommer litt lenger ut i svangerskapet er utfall, for her kommer bekkenet i en skjevstilling som kan være med å utløse bekkenløsning.....

God trening!!! :)

Man skal helst ikke løfte vekter når man er gravid, og etter uke 12 skal ikke magemusklene trenes aktivt.
Jeg råder deg til å roe ned og heller finne ande timer å være med på.
Har selv vært med på body pump før og det er jo ikke akkurat noe for gravide da[;)]

ORIGINAL: Buffeluremamma

Man skal helst ikke løfte vekter når man er gravid, og etter uke 12 skal ikke magemusklene trenes aktivt.
Jeg råder deg til å roe ned og heller finne ande timer å være med på.
Har selv vært med på body pump før og det er jo ikke akkurat noe for gravide da[;)]

Vekter kan man jo løfte, men skal ikke pumpe seg helt ut[:)] Magetreinga må jeg snart kutte ut ja.

ORIGINAL: Morris

Heisann!

jeg er tidligere bodypumpinstruktør og tok faktisk kurset sammen med ei som var gravid 6-7 mnd på vei. Så da diskuterte vi dette med graviditet og vektløfting på kurset.

Det viktigste er at du lytter på de signalene kroppen gir deg. Om du liker denne treningstypen mener jeg du bør fortsette (kanskje kutte litt ned på vektene etterhvert) og be instrukturen vise alternative metoder for deg som er gravid (det skal de ha lært).

Eneste du bør tenke litt på når du kommer litt lenger ut i svangerskapet er utfall, for her kommer bekkenet i en skjevstilling som kan være med å utløse bekkenløsning.....

God trening!!! :)

THank you[;)] Trente vekter på egenhånd sist og det var ikke noe problem. Merker jo at man ikke orker like mye jo mer gravid man blir. Må jo være supert for kroppen å løfte vekter, styrker jo hele kroppen. Selvfølgelig ta mer hensyn nå som man er gravid. Skal høre med instruktørene jeg[:)]

ORIGINAL: Jul På Katthult

ORIGINAL: Frk.Celin

Kan tenke meg knebøy og utfall vil bli et problem senere ja... Det er jo mange repetisjoner, en hel sang faktisk [8D]
Kanskje jeg rett og slett må gå ned litt på vektene og se..

Jeg er selv instruktør, bare så jeg har det på det rene [;)]  Vil heller anbefale deg å få satt opp en time med en treningsveileder for å få et styrkeprogram du kan trene på egenhånd som tar hensyn til graviditeten din. Det er en del andre øvelser og muskelgrupper man bør fokusere på under graviditeten enn ellers [:)] Fikk nye program etterhvert som magen skred frem sist.

Har trent styrke på egenhånd i mange år (også tidligere svangerskap), og er mildt sagt driitlei av å trene på egenhånd.. Så derfor har jeg forelska meg i de pump timene[:)] Får høre med instrukørene nå som jeg bikker 12 uker.

Back
Topp